Welke zelfbouwkit laagdekker?

Maar Morris mini motors verkoopt voor heel wat soorten nitromotoren ombouwsets naar benzine.
Mja, heel goedkoop is het niet altijd en het vergt nog een beetje knutselwerk van de eigenaar (vaak omvattend het boren van gaten in motoronerdelen).

In mijn optiek zijn die ombouwsets weinig meer dan "bling": bijvoorbeeld een mooi gefreest beugeltje voor de sensor waar een Tierapje van 1 cent net zo goed functioneert...
 
Het duizelt mij mannen. Daarom doe ik voorlopig maar even niks.

Nou ja... niks.... Je hebt er in elk geval over nagedacht, en dat is al heel wat :D

En als je wél wat doet: gewoon gloeiplug/methanol gaan vliegen. Daar kan iedereen je mee helpen als er wat is....
 
Nou ja... niks.... Je hebt er in elk geval over nagedacht, en dat is al heel wat :D

En als je wél wat doet: gewoon gloeiplug/methanol gaan vliegen. Daar kan iedereen je mee helpen als er wat is....

Nadenken, ik moet zeggen: dat valt niet mee.
Willemien de Woofer wil overigens dat ik mijn hersenen als donor inzet.
Volgens haar zijn ze nauwelijks gebruikt. Ik begrijp niet wat ze daar mee bedoelt.
 
Alleen als de postbode je niet om een verplicht vrijwillige bijdrage aan de NL staatskas vraagt... Dan is hij weer vrijwel even duur.
Je kunt mazzel hebben, maar na een bepaald aantal bestellingen lijkt het wel of je adres in een database staat, ik ben de laatste tijd eigenlijk altijd de pineut.

Ik ben er mee opgehouden dat soort spullen bij HobbyKing te kopen, daar haal ik alleen nog wat ik in de Nederlandse c.q. Europese hobbywinkels niet kan vinden.

Niks daarvan gewoon gekocht in het EU filiaal bezorgkosten 2,95 euro en daar komt niets meer bij. :) Als bij al mijn ASPjes (20 in totaal) gekocht waren met de invoerrechten dan had ik geen ASPjes besteld maar Saito's:)
 
Om een of andere reden hebben ze in het EU filiaal zelden wat ik hebben wil, en sowiso vind ik het op de huidige hobbyking site uiterst onduidelijk in welk warehouse je nu eigenlijk zit te kijken....
 
Niks daarvan gewoon gekocht in het EU filiaal bezorgkosten 2,95 euro en daar komt niets meer bij. :) Als bij al mijn ASPjes (20 in totaal) gekocht waren met de invoerrechten dan had ik geen ASPjes besteld maar Saito's:)

Als je kijkt bij die link welke je zelf had geplaatst zou je zien dat ze deze motor enkel via het China of USA WH verkopen.
Vandaag de dag gaat bij elke zending van Hobbyking vanuit China de alarmbel af bij de post.
Een HK ASP kan dan uiteindelijk even duur uitvallen als een Lindinger ASP (maar die laatste heb je dan wel binnen een paar dagen op je deurmat liggen zonder kans op extra rekening).

Ik sluit me verder volledig aan bij Bert, soms is het echt een verzoeking om te zien in welk WH je aan het shoppen bent en veel van het echt leuke spul is niet meer te vinden in het UK of EU warehouse.
 
(maar die laatste heb je dan wel binnen een paar dagen op je deurmat liggen zonder kans op extra rekening).
Daarom koop ik tegenwoordig wat motoren aangaat, ALLES bij JustEngines: alles van motor via tank, prop en uitlaat tot aan het ontstekings-magneetje aan toe onder een dak... En binnen twee werkdagen in huis, zonder douane-verrasingen.
En ALLE onderdelen, van ALLE motoren in het gamma op voorraad....

Bij HobbyKing zoek ik me deTyph... en hebben ze dan weer deze ontsteking niet op voorraad, dan die bougietjes weer niet, dan kun je weer geen killswitch vinden, motoronderdelen zijn een bezoeking...

Ik heb er in het verleden regelmatig wat gekocht, maar krijg sterk de indruk dat ook zij hun beste tijd gehad hebben.
 
ALLES bij JustEngines: alles van motor via tank, prop en uitlaat tot aan het ontstekings-magneetje aan toe onder een dak... En binnen twee werkdagen in huis, zonder douane-verrasingen.

Laatst nog een paar goede alu spinners bij Andrew en Joshua besteld. Service was weer prima en alles inderdaad verrassend snel binnen (zowaar de volgende dag al !).
Wisselkoers is nu zowat 1:1 dus ook leuk.
Het is uiteindelijk nog wel de vraag of het geen-douane-verhaal voor de toekomst ook zo blijft.
 
De Saito is een ouder type. 120 Wordt wat aan de gewichtige kant voor de Venture. (vast ook met bronzen bus)
Da's al een dikke motor aan het worden. En bijkans onzalig grond-starten met al dat reuze koppel.

Die motor heeft geheid helemaal een leven achter de rug? De deksels zijn van een Black Knighte (Swâghte Riddâh) gedoneerd.
Dus is mogelijk best onderhouden met allerhande materiaal...

Maar aan de bak oude motormeuk hier thuis, zie je dat zelfs de beste motor eens ophoudt te bestaan.
Een poeha posh Hanno Prettner OS 61, gepompte motor (niet gepimpt), heftig gepealed op de cilindercoating. Awel! Dé OS Achilleshiel...

Dus bij die 120 krijg ik echt risico gevoel. Dan was de 115 echt een veel betere keuze geweest.
(Met een realistisch 175 euro als bod had je daar echt geen buil aan gevallen)

Ik had het zeker ook gevraagd voor mijn 100 in zeer goede gebruikte staat! Nieuwe pakkingen, lagers. Hoonsporen nog in de bus.

Maar ik kan niet in je buidel kijken. Zou dan zeker ASP maar gaan mikken. De pret blijft toch wel e-norm.
Alle onzekerheden en twijfel opzij en zou je voort kunnen.

Pad bewandelen wat Brutus noemt... Methanol... later ontstaan er wellicht vonkendoos ASPiraties
En dan puur om de leut. Omdat het gewoon leuk is om te doen. :)

Brexit? Nee dat wordt weer feestje voor de overheid en Tante Post... die lusten ook graag een slok op een borrel. "It will be by the beasten off!" :)
 
Het is uiteindelijk nog wel de vraag of het geen-douane-verhaal voor de toekomst ook zo blijft.

Als het goed is, blijven de handelskanalen redelijk "open" en gaat het meer om grenscontroles (personen en zo). Zeker weten doe ik dat ook niet overigens
 
Om een of andere reden hebben ze in het EU filiaal zelden wat ik hebben wil, en sowiso vind ik het op de huidige hobbyking site uiterst onduidelijk in welk warehouse je nu eigenlijk zit te kijken....

Erg duidelijk is het allemaal niet bij HobbyKing. Ik meen als je een prijs in euro's ziet, dat het dan van het European Whorehouse is.
 
Als het goed is, blijven de handelskanalen redelijk "open" en gaat het meer om grenscontroles (personen en zo). Zeker weten doe ik dat ook niet overigens

Nou, The UK zat al niet in het Shengen-verdrag dus grenscontrole op personen was al zoals de pre-EU tijd.
En om heel eerlijk te zijn is het grootste probleem dat eigenlijk niemand weet wat ze met de Brexit aanmoeten :D

Erg duidelijk is het allemaal niet bij HobbyKing. Ik meen als je een prijs in euro's ziet, dat het dan van het European Whorehouse is.

WillydeWhorehouse....Gij boefje!

Ook al bestel je bij HK Europe is je afschrift in USD.
Die Chinamensjes willen niets verliezen met wisselkoersverschillen.
 
Even brainstormen met mezelf;
Een gebruikte Saito kost € 150 - € 200. Ik weet dan totaal niet in welke staat zo'n motor verkeert. Er kunnen zomaar kosten bijkomen. Alleen van iemand vertrouwt zou ik dat aandurven.
Een nieuwe ASP kost € 150,00. Zou deze zoveel slechter zijn en waarin uit zich dat?
Ik sluit niet uit nog eens brandstof te willen proberen, maar voorlopig staan hier nog 3 toestellen met een electro motor.
De bestelde Venture 60 is in eerste instantie bedoeld om te leren bouwen. Natuurlijk gaat hij ook nog een keer vliegen, maar waarmee weet ik nog niet.
 
Zou deze zoveel slechter zijn en waarin uit zich dat?

Ze zijn niet zo heel veel slechter, de verschillen in productiekosten tussen Japan en China zijn goed merkbaar.
Maar ondanks dat, de Saito's en OS-sen zijn in overgrote hoofdzaak gewoon "netter" (mooier gietwerk, machinale bewerkingen netter afgewerkt).
Dat doet weinig voor de kwaliteit, ziet er gewoon netter uit.
Wat je wél merkt, is dat OS en Saito toch wel wat netter lopen, wat beter afstelbaar zijn... Beetje vergelijkbaar met je tegenwoordige automotor (allemaal injectie en electronische toestanden) en de vroegere auto's met carburateurs en contactpuntjes. Voor het idee, want OS en Saito hebben geen electronische toestanden.

In het dagelijks gebruik merk je daar heel weinig van, ook ASPtjes willen gewoon goed stationair lopen en gewoon goed op het gas reageren, en blijven gewoon heel bij normaal gebruik.
Nou is dit niet helemaal een eerlijk vergelijk, want de motoren hebben hier allemaal een vonkendoos en ze lopen allemaal op benzine, maar dit zijn de eerste runs (carburateur standaard, zo uit de doos, niks aangepast of gemodificeerd) van respectievelijk mijn 52:
mijn 91:
en de 30 (filmpje inclusief het starten, zo uit de doos):
 
Laatst bewerkt:
Willy,

Ik heb nog 3 brandstofmotoren (OS. Max 4T);
1 in lappen en olie, 1 in een heli en 1 in een motorzwever.

Nitromotor: Pure nostalgie en 1 tankje is 20 minuten vliegen, landen, ff tanken en weer terug omhoog waar elektro betekend 1 pack onder de lader en de volgende pakken etc..
Elektro: Na het vliegen even je kist nalopen, demonteren en inladen en wegwezen waar nitro betekend: Na het vliegen je afvragen hoe in G..naam op sommige plekken olie kan komen te zitten?! Dus een paar vellen keukenrol en wat Glassex later verder demonteren en opruimen/inpakken en tijdens het naar huisrijden nog steeds je hobby ruiken in de auto.
1) Glassex en keukenrol vergeet je maar 1 keer mee te nemen.
2) Je handen schoonhouden en wassen voordat je in je auto stapt vergeet je maar 1 keer,
3) Het stukje papier in de uitlaat hou je nog meer in de gaten dan je portemonee in je kontzak en vergeet je maar 1 keer in de uitlaat te plaatsen na het vliegen (anders krijg je echt godsgruwelijk op je donder van Wilhemina de Woofer als je de trap en/of het tapijt ondersmeert met 2e hands Klotz....)
4) En zo nog wel wat dingen...

Maar verder is het wel leuk hoor. Het maakt geluid, het stinkt/ruikt en het leeft. :cool:

W.b. een ASP.
Het zijn prima motoren en doen gewoon wat ze moeten doen.
Een 2e hands motor? 8 van de 10 keer is er niets mee aan de hand maar uiteindelijk kan niemand er doorheen kijken.
Als het er totaal afgeragd uitziet wil het nog niet per se zeggen dat het een stuk schroot is maar het is wel een aanwijzing.
 
Om zelf te leren bouwen (en repareren) overweeg ik een laser-cut-kit aan te schaffen. Een spanwijdte van 160-180 zou mooi zijn. Er komt een 6s setup in. Bij HobbyKIng heeft men een Spacewalker van 158cm voor € 90,00. In de FMT staat een Klemm L25-d van 186cm voor € 179,00. Zijn er nog meer geschikte kandidaten?
Groeten, Wil

Zeg Wil,

Aan het begin van de maand plaats je een relatief simpele vraag, weliswaar in een onmogelijk lettertype of juist bedoeld voor mensen met een visuele beperking, en korte tijd later heb je het weer voor elkaar gekregen om 11+ pagina's aan reacties los te weken....

Trouwens, wat is er mis met een goedkope Spacewalker? Zijn ook wel leuke kistjes...

:p
 
Trouwens, wat is er mis met een goedkope Spacewalker? Zijn ook wel leuke kistjes...

Vliegen heerlijk in ieder geval. Ik weet niet of de kit-versie heel veel anders vliegt als de ARF (ze zijn qua ontwerp NIET identiek), maar ik vind de ARF in elk geval verukkelijk sturen....
 
Back
Top