Welke zelfbouwkit laagdekker?

Voor alle duidelijkheid: Op Marktplaats stond een advertentie van een man die gestopt was met de hobby. Hij had (nu heb ik ze) 3 houtbouw zwevers, 2 paar vleugels, 2 zenders en 2 lipo's.
Vandaag ga ik eens kijken wat het precies allemaal is. Ik zal als eerste een nieuw topic (om te voorkomen dat jullie je gaan vervelen :D) over de zwevers openen en ook eentje over de zenders. Die zenders kunnen weer verkocht worden.

p.s. het griepvirus dat mij al de hele week aanvalt, zal wel verdwijnen. het vliegvirus lijkt blijvend :rolleyes:.

OK, nu is het een mooi moment om mede te delen dat phase 3 van het modelbouwvirus een overvol hobbyhok in 9 van de 10 gevallen zo begint.
Je ziet iets wat leuk lijkt, maar wat je eigenlijk absoluut niet nodig hebt, en je koopt het toch. En later vraag je jezelf af waarom je het eigenlijk hebt gedaan want je had je zinnen gezet op 1 bepaald vliegtuig en je hebt nu meerdere toestellen die nog nooit eerder in je opgekomen waren om ooit te willen bezitten.
:D

OK, nu is het een mooi moment om mede te delen dat phase 3 van het modelbouwvirus een overvol hobbyhok in 9 van de 10 gevallen zo begint.
Je ziet iets wat leuk lijkt, maar wat je eigenlijk absoluut niet nodig hebt, en je koopt het toch. En later vraag je jezelf af waarom je het eigenlijk hebt gedaan want je had je zinnen gezet op 1 bepaald vliegtuig en je hebt nu meerdere toestellen die nog nooit eerder in je opgekomen waren om ooit te willen bezitten.

Paul ik moet van Willemien vragen, hoeveel fases er in totaal zijn? Ze staat op het punt mijn psychiater te bellen.

Beter de TV... help mijn man heeft [emoji846]

Ik probeer daar mee te stoppen. Maar is soms heel moeilijk... meestal is het net niet compleet, beetje werk(is altijd bende werk)... zus past goed bij zo... opeens staat alles vol [emoji12]

Even inhaken op boxer; wie maakte er nu een echte boxer? OS of Saito?
Er staat me iets bij dat één van de twee een twin maakte en de andere een boxer?

Beide maken echte Boxers.... maar Saito heeft ook een paar "opposed twins" (beide drijfstangen op één krukpen) gemaakt, OS niet. Uit mijn hoofd weet ik niet welke Saito's Boxers waren en welke niet, maar sowiso de kleinste (de .90) was een opposed twin.
Je kunt ze herkennen aan de offset tussen de cylinders, die is bij een opposed twin veel kleiner of zelfs nul in sommige gevallen.

Da's jammer... prijzen zijn op het moment nog redelijk in EU...
in de USA begint het nu door te slaan op eBay.
Toekomstig worden de motoren alleen maar meer waard?

Ik wil aan de gedane transactie twee mooie zwevers overhouden. Met een zwever kan ik ook als het veld zompig is, zoals nu, toch vliegen en ook op andere plaatsen vliegen.
Er ligt ook een uitnodiging om te gaan zweven in Frankrijk.
Der Willi is niet zo gek, als hij graag doet :D.

... in de USA begint het nu door te slaan op eBay. ...
I blame Trump :D

Paul ik moet van Willemien vragen, hoeveel fases er in totaal zijn? Ze staat op het punt mijn psychiater te bellen.
Geen idee hoeveel fases er in totaal zijn, maar onderstaand de laatste fase.
(en eindigt tevens met één van de meest (ver)beeldende gitaarsolo's ooit in rock-muziek)

Laatst bewerkt:
De dollar staat gunstig. Zojuist € 204,00 betaald voor de Venture incl. verzendkosten. In Nederland komen daar nog BTW en Invoerrechten bij. Verder hopelijk niks.

Heh,heh, eindelijk ..... een kaartje van PostNL, dat er een pakketje uit het buitenland is gearriveerd. Als ik € 38,00 invoerkosten betaal mag ik het hebben.
Daarmee komt de Venture op een totaalbedrag van € 242,00. Daar ben ik niet geheel ontevreden over.

Ik denk dat ik elk onderdeel eerst ga opmeten (ook de dikte en het materiaal vastleggen), omdat ik toch aan dupliceren zit te denken.

Back