niks met ego te maken.
om dezelfde reden dat een racewagen geen leswagen is.
te snel. grenzen zijn zwart wit (raak of niet raak), en dingen zitten vrij kritisch in elkaar. in dit geval omdat het klein is, en slecht te zien.
vanaf 600 wordt het ding vrij makkelijk heel tam af te stellen.
het ding geeft je een zee van tijd voor het echt mis gaat.
dus gaat het ook minder snel mis.
veel meer ruimte in het frame. onderdelen zijn groter. je kan ook gewoon een schroefje aantrekken zonder meteen alle schroefdraad te strippen.
met de gedachte dat je hulp hebt.
zonder hulp, max 450. te gevaarlijk anders
met goede hulp/instructeur crash je niet, ook niet met een 450.
de kans bestaat wel.. maar is bij instructie maar een klein beetje groter dan wanneer iemand zelf vliegt.
en zoals sommigen vliegen, is de kans zelfs kleiner dan wanneer men zelf vliegt.
feit dat sommigen de mening en ervaringen van anderen niet aan kunnen nemen, is een ander verhaal

ik geef al een tijdje les(paar jaar).. er is nog maar 1 heli gecrasht, en dat kwam eigenlijk door verkeerde informatie van de leerling. als je meld dat je al kunt vliegen, dit bij een vorige club veel hebt gedaan, ga je wel eens op iemand woord af, dus toen niet gekoppeld gevlogen.
dat ging mis op de 2e dag, toen er een staartprobleem opdook. les voor hem, ook voor mij.
hoe dan ook, in alle gevallen gaan de mensen met een grote heli sneller door de verplichte figuren dan de mensen met een kleine.
de kleine heli's zijn ook gewoon moeilijker om op een plek te houden, een juiste correctie exact op tijd is hier belangrijk.. geen punt voor een gevorderd piloot, wel een punt voor een beginner.
nogmaals, met hulp, liefst 600+
zonder hulp, liefst max 450 of kleiner.
in de aanschaf is een heli zowieso duur. een maatje groter kost vaak minder dan je denkt.
zeker wanneer nitro een optie is.
heli kost ongeveer evenveel, alleen de hervulling na een vlucht is veel goedkoper.
vlieg je een beetje regelmatig, heb je het verschil relatief vlot er uit.