ik ben zelf instructeur in mijn club.
dus ik zie mensen binnen komen met klein spul, en met groot spul.
en je ziet gewoon dat mensen die met een 450 vliegen gewoon langer over doen.
das een feitje, geen mening.
daarnaast zie je dat het bij ons op het veld (bijna altijd windkracht 3 of meer) wel een erg langdradige hobby word als er met een 250 maat wordt gelest.
practisch gezien te beweeglijk in dat soort wind, iig, voor een beginner wel.
punt wat ik tegen de kleine heli's met beginnersstanden heb, is dat een beginners stand doorgaans het verkleinen van de servoweg is.
kortweg:flinke windvlaag, en je komt er niet meer tegenin.
paar keer gehad met een leerling (te ver getemd , te veel wind), sindsdien hou ik beginnersheli's wat "enthousiaster"
los daarvan moet je gewoon lekker doen wat je wilt natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen ideeen over beginnen met vliegen.
als je maar weet waarom het ene wordt aangeraden, en het andere niet.
kun je de goede keuze maken, zonder jezelf naderhand belazert te voelen ;-)
ikzelf heb die kleine heli van mij ook in een hal en garage gevlogen. geen wind.
dat raad ik voor zo'n 270 of 230 maatje ook aan. wind is de vijand bij die kleintjes.. tot je goed genoeg kunt vliegen om het op te vangen
in huis raad ik niet aan, zijn ze doorgaans te snel voor, dus te snel kans op het raken van muren etc.
dus ik zie mensen binnen komen met klein spul, en met groot spul.
en je ziet gewoon dat mensen die met een 450 vliegen gewoon langer over doen.
das een feitje, geen mening.
daarnaast zie je dat het bij ons op het veld (bijna altijd windkracht 3 of meer) wel een erg langdradige hobby word als er met een 250 maat wordt gelest.
practisch gezien te beweeglijk in dat soort wind, iig, voor een beginner wel.
punt wat ik tegen de kleine heli's met beginnersstanden heb, is dat een beginners stand doorgaans het verkleinen van de servoweg is.
kortweg:flinke windvlaag, en je komt er niet meer tegenin.
paar keer gehad met een leerling (te ver getemd , te veel wind), sindsdien hou ik beginnersheli's wat "enthousiaster"
los daarvan moet je gewoon lekker doen wat je wilt natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen ideeen over beginnen met vliegen.
als je maar weet waarom het ene wordt aangeraden, en het andere niet.
kun je de goede keuze maken, zonder jezelf naderhand belazert te voelen ;-)
ikzelf heb die kleine heli van mij ook in een hal en garage gevlogen. geen wind.
dat raad ik voor zo'n 270 of 230 maatje ook aan. wind is de vijand bij die kleintjes.. tot je goed genoeg kunt vliegen om het op te vangen
in huis raad ik niet aan, zijn ze doorgaans te snel voor, dus te snel kans op het raken van muren etc.