Weer een nieuw merk FBL--BEASTX--

Flybarless bladen zijn vrij neutraal, en ietsje zwaarder. Als je veel voor- of achterloop hebt, is dit een grotere belasting voor je servo's, terwijl je daar geen voordelen uithaalt.

Ik heb nu een setje 713 flybarless bladen van Edge, ik ben er heel erg happy mee tot nu toe. Helaas is de verkrijgbaarheid nog niet zo geweldig omdat ze erg gewild zijn.

Met echt goede bladen dus niet iets om je zorgen over te maken?
Bedankt voor je reactie overigens, Laurens.
Het lijkt mij, dat de goegemeente nog niet echt vertrouwd is met FBL. Zal de Microbeast daar verandering in gaan bregen? Wie weet!
Moet mezelf ook helemaal gaan oriënteren op deze tak van sport voor deze prijs nu. Kwam eerder niet in mij op, door de prijsstelling van andere alternatieven.
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen ermee. (Op andere fora ook nog niet voorhanden, dus afwachten maar)
Met hobbygroet.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het nog wel even wachten is voordat het merendeel overstapt op flybarless. Ten eerste omdat er weinig fabrikanten zijn die standaard flybarless heli's leveren, en omdat de electronica zelf nog relatief veel geld kost.

Radix bladen, die ook heel veel gebruikt worden, hadden volgens mij maar 1 graad voorloop. Ook goed te gebruiken voor flybarless. Curtis Youngblood heeft zelf aangegeven dat hij het niet nodig vond een speciale flybarless serie bladen uit te brengen, omdat de Radixen standaard al goed waren. Razor bladen van NHP zijn ook lekker neutraal, dus die zijn ook al standaard heel geschikt voor flybarless.

Of curtis echt van gedachten veranderd is betwijfel ik.
Denk dat andere overwegingen hiertoe hebben aangezet...... iedereen gaat natuurlijk nieuwe bladen kopen omdat de "oude" niet meer goed zijn...... €€€
Maar goed, daar zijn we zelf bij aan zet....

Hoi

Ik lees goede ervaringen op het duitse forum :thumbsup:

Heb deze week besloten om mijn Raptor 50 met de beast uit te voeren ( was eerst de bedoeling alleen als gyro) nieuwe flb kop besteld ( outrage)
Nu maar wachten......

Groet,

Richard

Gisteren heb ik eindelijk de beast kunnen ophalen had een beetje vertraging de laatste week, en vandaag de beast in de Trex600 NSP gebouwd.

Gewoon de handleiding stap voor stap doorgelezen en het inbouwen en afstellen is echt een makkie. Ik heb bij de beast wel nog een usb interface en usb kabel maar de software is pas over een dag of 10 beschikbaar wisten ze mij te vermelden.

Na het inbouwen en alle stapjes van de handleiding te hebben doorlopen in een tijd van 2 uurtjes was de setup kompleet klaar. Ik moest wel de servo hebels aanpassen en de ball linkje naar het midden zetten.
Voor de Trex heb ik alles gewoon standaard gelaten zoals hij uitgeleverd word.
De beast heb ik voorop geplaatst boven de servo's een ideale plaats heb daardoor geen verlengkabels nodig gehad.

Kon vanavond niet wachten om de heli te testen, op het veld kwam ik er wel achter dat ik 1 functie nog moest ompolen dit direct gedaan en vervolgens de heli gestart.

Het vliegen ging direct perfect de heli was erg stabiel wel iets teveel gain op de heckrotor maar deze kon ik gewoon op de zender terug regelen.

Heb twee vluchtjes kunnen maken en ben erg tevreden had dit niet verwacht aangezien ik al vaker met een Vstabi heb gewerkt en je toch behoorlijk wat moet instellen met een laptop. Natuurlijk zou een gedegen handleiding bij de vstabi ook wel wat meer hebben geholpen.

Ik ben met de beast nu nog zeer tevreden zal er binnenkort iemand mee laten vliegen die hem ook eens behoorlijk aan de tand kan voelen.

Mvg

Ed

Hoi Ed,

Laat Paul Dunn er even mee raggen, die kerel is een mooie graadmeter om te kijken of je beast ook onder zwaare omstandigheden goed presteerd. als je je heli aan hem durft te overhandigen dan :mrgreen::mrgreen::mrgreen:.
Als het hem bevalt weet ik zeker dat de beast mij ook bevalt.

Gr Matthijs

Paul die vliegt mij een beetje te laag dat is niet zo goed voor mijn rikketik, zoveel spare parts heb ik ook niet meer liggen.

Mvg

Ed

Dan maar de tamme 3D piloot uit Swalmen?

columns-stig.jpg

Wie laat je je trex mishandelen Ed ?
Walter en ik zijn ook niet bepaald crash-proof:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Je kan ook een groot gat graven waar paul dan boven kan vliegen...

Dankje Walter...In het weekend ga ik mooi mijn 600N invliegen in Nederweert (kampeerweekend)

Gr Matthijs

Back