Dat werkt niet op die manier.. Stroom gaat kwadratisch omhoog met hogere spanning.. als jij 6A op 6v trekt, trek je ook minimaal 6A op 8v.. we werken gewoon met borstelservo's toch?
Maargoed, wat er niet staat, en vaak wel van toepassing bij castle is dat de output amperes van een BEC omlaag gaat bij hogere input voltages! Kan best zijn dat de talon nog maar 4 a 5 ampere doet als hij gevoed wordt vanuit een 6S lipo..
Nee hoor... stroom gaat lineair omhoog met hogere spanning. Tenminste op een ohmse weerstand (U=IxR, zit geen kwadraat in). Het geleverde vermogen gaat daarmee weer wel kwadratisch omhoog (P=U xI, of duidelijker, I^2 xR).
Zit er een motor achter, dan heb je een niet-ohmse belasting, en die richt zich puur naar de mechanische belasting die daar achter zit.
En DAN, uitsluitend onder die omstandigheid bestaat de kans dat de stroom kwadratisch omhoog gaat, omdat met de spanning het toerental (min of meer) lineair stijgt, en het opgenomen vermogen van bijvoorbeeld een luchtschroef tot de derde macht stijgt met het toerental: een kwadratische stijging van de stroom is dan nodig om dit vermogen te leveren. Maar op het moment dat er een andere belasting aanhangt, zoals een constant koppel, dan gaat die vlieger al niet meer op....
Voor dit soort uitspraken moet je heel voorzichtig zijn, want ik kan je zo een voorbeeld geven van een electromotor waarvan de stroomopname AFNEEMT bij toenemend voltage, of STIJGT bij afnemend voltage, of zelfs verandert bij gelijkblijvend voltagen en gelijblijvende belasting....
Maar dat is hier niet van toepassing, want hier praten we niet over een fysiek onveranderlijke belasting, maar over een geschakelde BEC: dan mag je theoretisch veronderstellen als dat P voor = P na, en dat houdt dwingend in dat 1A x 8V gelijk is aan 2A x 4V, met eventueel een kleine afwijking voor rendement.
Aangezien die servo's, geborsteld of niet, gewoon electromotoren zijn waarvan de opgenomen stroom afhankelijk is van het geleverde vermogen, zal de gemiddelde stroom min of meer gelijk blijven, omdat het gevraagde vermogen om het stuurorgaan te bewegen niet wezenlijk verandert. de pieken kunnen wel anders liggen, maar dat zijn aanloopstromen, geen vermogensleverende stromen.
Maar Student refereerde hier aan de stroomopname uit de accu (8V) die via een BEC omgevormd word naar 6V. en dan klopt geheel dat als je 4A stroomopname vaststeld, gemeten aan de accu, dat de stroom NA de BEC ruwweg 6A zal bedragen.
Groet, Bert