Wat was jouw crashschade?

De keren dat ik een motorstoring had op een heli met een esc met ingebouwde bec, bleef de besturing altijd werken. Mijn ervaring: heb je dit een aantal keer na ongeveer dezelfde vliegtijd = esc vervangen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar kunnen we nog lang over doorgaan....
Een fbl unit initialiseert langzaam. Dat klopt.
Maar je kunt wel sturen als hij nog niet is geinitialiseert.

Het ging mij ook niet om de ontvanger, maar volgens mij (kan het fout hebben) je fbl unit hersteld niet zo snel en krijgt een reset en heb je geen controle.

Weer mis.. bij veel units, binnen 5 seconden weer stroom= laatste initialisatie gegevens gebruiken.. trek bij een Vbar maar eens de stroom eraf, en steek m er gelijk weer in, je krijgt GEEN swashplate hupje.. zelfde met beastx.

Ik heb zoon zelfde probleem nog geen 3 weken geleden bij iemand opgelost, gebruiker Matthijs Brandenburg(ook hier op forum) had exact t zelfde. flippen, motor ineens uit en besturing wel gewoon aanwezig.

De reden dat de regelaar ermee stopt, is dat ie geen 0% gas ziet.. maar hij gaat van **% gas, naar failsave, gevolgt door **% gas.. ziet ie geen 0%, blijft ie uit. zou je de th hold er snel op en af zetten begint ie gewoon weer met draaien!

Ik zou toch eens kijken naar n andere ontvanger voeding.
 
ok? eigenlijk nooit geprobeert..

was eigenlijk ook niet van plan zoiets in vlucht te gaan proberen ;-)
 
Ik heb het ook wel eens gehad, motor happeren en viel uit na een looping. Op het oog niks te zien maar bij nadere inspectie bleek de draad onder de krimpkous van de connector te zijn afgebroken.....Als je op steeg merkte je dus niets maar ging je gekken dingen doen dan begon hij te happeren of stopte hij helemaal.
 
:cool:vandaag met mijn pa even naar ons vlieg weiland.
Met 3 helies, en met 2 gecrashed.
Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Eerst de blade 300x.
Mijn vader vliegt heeeel erg weinig, maar hoveren gaat keurig.
Toen ik zei vlieg eens wat opzij voorzichtig en draai de staart ging het fout
Heli helde iets om en pof daar lag ie.
Main gear gestript, main shaft , feathering shaft. Bladen niet.
Die is inmiddels weer hersteld.
Toen wilde hij niet met zijn 450 nog proberen dus vloog ik daar een pack mee
Nieuwe HK 450 AR7200BX erop en vliegt prima.
Echter vlieg ik alleen met mijn eigen helies normaal gesproken.
Trex 600 E Pro en mijn Logo 700
Dus na een paar achtjes gevlogen en stall turns wilde ik
een achtje vliegen inverted maar tijdens de flip hup motor uit
en daar lag die dan.
Ik praatte achteruit, maar hij zei start nr 3 maar op, ik ga hem wel halen.
Dus me even lekker uitgeleefd met de logo 700.
Toen we terugliepen schoot me ineens binnen wat de oorzaak
zou kunnen zijn.
Ik vlieg met de Trex 600 en de Logo 700 in normal met een vlakke curve en in idle 1 ook.
Die staat er niet in voor de 450 dus gewoon in normal inverted gedaan.
Dat gaat met mijn beide helies wel maar nu zette ik zelf dus de motor uit.
Ben blij dat ik erachter ben wat de oorzaak is.
Denk ook niet dat ik de eerste ben haha die zoiets is overkomen.
Schade 450 is minimaal. mainblades en een ball linkje

Kortom weer wijzer geworden
 
Ach, je bent er iig achter ;-)

En altijd ff hoogte pakken als je met een vreemde heli inverted gaat.
Dan kun je doorflippen, start de motor weer, kun je hem redden
 
Mijn F3C.... weet alleen niet zeker of het een stuurfout was of dat de regelaar de geest gegeven heeft onderweg.

Hij is stuk :(:

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is zuur John! Kan je nog enigszins terug bedenken wat er fout is gegaan? Dat is een flinke schade als ik het zo zie. Crashes, ik haat ze.... maar helaas zijn ze wel "part of the game".....

Succes met opbouwen!
 
Vriend van me heeft z'n 550 gecrashed. Weet nog niet exact de kisren van de schade, maar de esc werkt iig niet meer..
 
Back
Top