Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

Alle kanonnen zijn geplaatst. Ik moet nu nog een paar kleine zaken afwerken en nog het anker touw plaatsen met kabel naar de spil. Hierna kan ik eindelijk de balken plaatsen, en dus ook de verlichting :D

DSC01605.jpg

DSC01614.jpg

DSC01615.jpg

en dan te bedenken dat je hier straks bijna niets meer van ziet als het volgende dek erop licht (als ik deze romp nog goed voor de geest kan halen )

Netjes Rob !
Ik kom wel bij je afkijken als ik de kanonnen moet gaan bedraden en beblokken ( is dat Nederlands ?)

Nee, de touwen aan het kanon, de dikke, zijn de broektouwen.
De touwen van het rolpaard naar de verschansing zijn de baks-of zijtalies.
De touwen van het rolpaard naar de ringen in het midden van het dek zijn de terughaal talies. ;););););)

Ik weet weinig af van elektronica, dus even een vraag.

Ik heb nog wat messing staafjes over, en deze wil ik gebruiken om de lichtjes met weerstandjes aan te verbinden. Ik heb al getest of deze geleide, wat ze wel doen. Is er een bezwaar om messing te gebruiken als geleidend materiaal? Kan je hier ook op solderen?

Rob, wat me nu pas opvalt, heb jij geen trapje gemaakt naar het overloopdek?
Op tekening staat er ook geen hoor, maar nu kan de bemanning niet naar beneden, dit vind ik wel slordig van de kit.
Ik heb ook maar één trapje gemaakt terwijl er best wel meerderen zullen geweest zijn maar er is eenvoudig weg niet meer ruimte.

Als ik me niet vergis is dit het overloop dek.
Ik heb inderdaad geen trap (klimpaal) naar het ruim omdat je dit toch niet ziet door de kanonsgaten.

Naar het volgende dek (verdek) wil ik wel een trap maken, Ik ga proberen 2, maar er is inderdaad erg weinig ruimte. Het is inderdaad jammer dat de kit dit niet heeft.

Dit dek is bijna af. De anker kabels zijn geplaatst en de kabelaring ook.
De volgende stap is het bovendeel van de spanten erop plaatsen en dan de verlichting aanbrengen. En dan kan eindelijk het volgende dek erop :D

DSC04120.jpg

DSC04140.jpg

DSC04152.jpg

Back