Maar weer even 'n korte up-date van de vorderingen hier.
Ondertussen heb ik de 2 verkeerde knechten ook veranderd en zijn nu goed.
Ik laat ze los staan omdat dat misschien wel makkelijk is als later de touwen erdoor moeten.
Je komt er anders niet meer bij als de volgende dekken erop zitten en nu kan ik de touwen buiten het schip plaatsen en dan aanhalen.
Afgelopen week ben ik bezig geweest om de kozijnen van alle geschutspoorten te plaatsen, dit is altijd nog ’n heel precies klusje omdat je het later altijd gaat zien
als er eentje niet helemaal recht in de rij staat.
Nu ga ik beginnen met het beplanken van de binnenverschansing tot bijna aan de voorkant toe.
De tekening is hier ook weer eens niet helemaal duidelijk.
Ondertussen de binnenverschansing beplankt in verband.
Nu de geschutspoorten uitsnijden en dan schilderen.
Door veel andere dingen en het mooie weer heb ik de laatste week niet zoveel gebouwd maar ik ben toch weer wat verder.
De binnenverschansing is geschilderd, al het rode doe ik met Humbrol nr. Satin 132 maar de verf zelf bevalt me niet omdat ik deze slecht vind dekken.
Als ik de kleuren ’n klein beetje passend kan krijgen ga ik zoveel mogelijk over op Admiralty Paints omdat dit veel fijner schildert.
Later voor het beslag zal ik wel moeten maar dat zie ik dan wel weer.
Ook ben ik begonnen met de achterwand van de luizenplecht zodat deze er ook op kan.
De deurstijl moet ik nog recht maken en naar boven moet het nog beplankt worden, dan pas kan de hele handel erop.
De voorwand zit er ondertussen ook op, gebeitst en wel.
De open stukjes van de plint horen zo, daar komen later nog 4 beelden tussen.
Op de foto lijkt het net of de 2 zijwanden niet stroken met de vulblokken maar dit klopt wel net als of het lijkt dat de scheg helemaal scheef staat, ook dit is niet zo.
Vandaag de wand voor de achterspiegel gemaakt en de eerste slingerlijst is ’n feit.
Nu kan ik verder met het beplanken van de romp, volgens de BB komen er nu eerst 9 lagen beplanking op en dan gaan de spanten weer verder omhoog.
Voorlopig was dit het weer even, nu moet ik eerst weer beplanken en schuren dus komen er wel weer foto's als dat allemaal klaar is.