Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Net nog een zwarte drone gezien met lampjes :
Hij volgde een duister figuur op het dak, gevolgd door een wit paard

Strooide alleen maar DARPAS leaflets

NB daar staat niet veel in over particulier gebruik, niet echt nuttig ;)

Heren Multicopter piloten.
Klopt het dat in Belgie men nergens op een openbare locatie mag vliegen met RC modellen?
Dus zowel Multicopters als RC vliegtuigen elektro en dat alleen maar wettelijk mag bij een modelbouwclub?
Ik las zoiets ergens en vraag me af hoe het nou werkelijk in elkaar steekt.
Aangezien er genoeg Belgen meelezen op dit Forum hoop ik op een gedegen antwoord.
Vr Gr Erwin

Oke, bedankt.
Dan heb ik het dus verkeerd gelezen ooit.
Fijn dat als ik ooit in Belgie mocht zijn mijn Quadcopters tot 1 kilogram gewoon vrijuit mogen rondfladderen alszijnde een dartelende vlinder.
Vr Gr E

God, gaan we weer. Nog zo'n onverantwoord filmpje.

Ik zal volgende week eens een rondje vliegen rond de nieuwe kerk in Delft. Kijken of ik ook beroemd word :roll:

Reken maar dat je mooie beelden kunt maken als je midden op de grote Markt gaat staan ! En ik heb mensen dat al zien doen met een Phantom.

Dat heeft tot nu toe nog niemand hoeven te betalen, de hoogste boete is € 500,-. Dit is niet meer te handhaven, Politie heeft daar geen tijd voor. De Phantoms vliegen de winkel uit. En ben benieuwt als GoPro zelf met een systeem op de markt komt, dan vliegen er nog meer rond. Er komen ieder dag nieuwe video voorbij, ze zetten zelfs de naam er bij wie het gemaakt heeft. 90% van de mensen vinden het prachtig, 10% zegt het is gevaarlijk en het mag niet. Kijk naar het commentaar op zijn Facebook.???

Dat heeft tot nu toe nog niemand hoeven te betalen, de hoogste boete is € 500,-. Dit is niet meer te handhaven, Politie heeft daar geen tijd voor. De Phantoms vliegen de winkel uit. En ben benieuwt als GoPro zelf met een systeem op de markt komt, dan vliegen er nog meer rond. Er komen ieder dag nieuwe video voorbij, ze zetten zelfs de naam er bij wie het gemaakt heeft. 90% van de mensen vinden het prachtig, 10% zegt het is gevaarlijk en het mag niet. Kijk naar het commentaar op zijn Facebook.???

Je hebt de luchtvaart politie hiervoor ;). Het zijn geen gewone agentjes.

Maar top beelden !!!

Yep, dan mag je je melden in een klein kamertje op Schiphol en je spulletjes inleveren.
Het schijnt dat het vrij druk is in dat kamertje. :p

Droom maar lekker verder, ze komen aan de beurt.
De luchtvaartpolitie moet wel reageren met boetes en inbeslagnames door de aandacht die het krijgt in de media.
Bij een economisch delict, hobbymatig filmpje maken en verkopen, krijg je echt een boete van 7800 euro.
En de spulletje achter laten op Schiphol.

Voorlopig denkt de politie er zo over [emoji19]

8f8e75e65a145b157dc9332635e32f8a.jpg

Back