Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Al lang bezig...
MTB.jpg
 
Ik heb altijd met veel plezier op het forum "gezeten". Voldoende goede antwoorden op mijn vragen gehad, voldoende mijn kennis kunnen delen voor wie dat wilde weten.
Bij mijn weten nooit enige aanvaring met een moderator gehad, terwijl ik toch aardig wat bijdrages heb gemaakt. Eenmaal een terechte waarschuwing gekregen toen in het vuur van de strijd mijn emoties het wonnen van geduld en gezond verstand.

Idd, loopt ook mijn bezoek terug, zowel mijn bijdragen als dat ik er kom.
Ik denk dat het een tijdsverschijnsel is. Zowel het ontstaan als het verdere verloop.
Het succes van weleer was zonder Facebook, Instagram etc. Snelle dingen zoals leuke video's deel je op die andere media en dat zal ook nooit meer terug komen.
Er zal zeker plaats blijven voor een MBF, denk aan de bouwverslagen, gezonde discussies, etc.Het zal alleen niet meer zo groot zijn. Probeer eens na een dag of wat een interessant berichtje op FB terug te vinden waarvan je vergeten bent van wie het kwam.

Dus terugkijken en zwijmelen hoe het was is zinloos, ik ben 63 en ik kijk nog steeds vóóruit. Ouwe koeien uit de sloot halen vind ik iets voor loosers.
Gemekker over moderatoren idem. Het doet me denken aan opschietende jeugd, al dan niet voorzien van een bontkraagje die kankert over politie omdat die hun "vrijheid" beperkt.

Iedere willekeurige vorm van "social media" heeft zijn voor-en-tegens. Op iedere (modelvlieg)club is wel iets aan te merken.
Zolang bij mij de voordelen voldoende afwegen tegen de nadelen, dan voel ik het als zinvol om erbij te blijven.Slaat dat door de verkeerde kant op, dan ben ik weg.

Kortom, ik hoop dat het MBF blijft bestaan en dat tzt de mensen die er graag kwamen en nog steeds zinvolle bijdragen, mooie verslagen en goede antwoorden kunnen geven, zullen blijven.
Voor de aards kankeraars met te lange tenen, discussie-om-niks-liefhebbers, bijdragen-onder-een-vergrootglas-leggers, persoonlijke aanvallers, zoek een ander medium en zout op.
 
Ehhh... Nee, want het grootste deel heeft iemand anders gedaan.
Ik heb haar alleen maar een stukje afgebouwd en vervolgens in het water gezet.

Er komt over niet al te lange tijd wel een nieuw bouwverslag van me aan, maar dat gaat overeen ander model.
 
Ik maak me boot liever helemaal zlef. Ik heb er al eerder een bouwt is niet zo in gewikkeld als het lijkt Brutus zegt wel dat verstand van een garnaal heb maar we zeggen n garnaal heb ook n kop LOL. en vaart zelf ook wild heb ik gezien. mooi een bouw verslag
 
Ik maak me boot liever helemaal zlef. Ik heb er al eerder een bouwt is niet zo in gewikkeld als het lijkt Brutus zegt wel dat verstand van een garnaal heb maar we zeggen n garnaal heb ook n kop LOL. en vaart zelf ook wild heb ik gezien. mooi een bouw verslag

Wil jij je beperken tot de inhoud van het draadje waarin je reageert?
Wil je een spellingscontrole uitvoeren, voordat je op verzenden drukt, van al die wartaal van jou zijn vele gebruikers niet gediend.
Wil je conflicten met anderen bespreken met die personen op het moment dat het plaatsvindt en niet op iedere willekeurige plek gaan mekkeren?
Dankjewel.
 
Buiten dat... wat is "vaart zelf ook wild" nu voor argument? In Nederland mag dat gewoon, en dat is nu net een van de zaken waar ik je NIET op heb aangesproken.....
 
@ baggeraar Ik shrijf dit in dit draadje omdat de moderators zih afvragen waarom de modelbouwers wegblijven.

Als ik in een boot een automoter wil bouwen krijg ik allerlei discussies over het kan niet hij wordt de heet boerdonse buizen een propeller en zeehavens.

Zijn er automotoren op andere plekken dan in een auto gebruikt?

Ja in helicopers in boten en water koeling? In helicopeters en autos maar in vliegtuigen ook ook maar dat weten ze niet en maar zemelen over wild varen, daarom had ik al schreven dat ik de no how tegen vindt vallen en me af vraag waarom iedereen schrijft.

Ik heb al 4 manieren op schets staan om te testen ook een vette as om de moter van achteren te starten en gerust ik heb hier geen hulp voor nodig.

corrien LOL hoe maak je die
 
Je hebt dus een GEWELDIG idee en hebt daarvoor GEEN HULP nodig. Prima, ga dat dan uitvoeren, stop meteen met vragen stellen omdat je het allemaal al weet en als je zo graag wil bakkeleien ga je naar www.ruziezoeken.nl
 
Dat vragen de moderators zich niet af, dat vragen de gebruikers zich af.

Lees toch eens éérst goed.....

En daarbij: je kreeg geen "discussie's".... je kreeg ADVIEZEN
 
@ baggeraar Ik shrijf dit in dit draadje omdat de moderators zih afvragen waarom de modelbouwers wegblijven.

Als ik in een boot een automoter wil bouwen krijg ik allerlei discussies over het kan niet hij wordt de heet boerdonse buizen een propeller en zeehavens.

Zijn er automotoren op andere plekken dan in een auto gebruikt?

Ja in helicopers in boten en water koeling? In helicopeters en autos maar in vliegtuigen ook ook maar dat weten ze niet en maar zemelen over wild varen, daarom had ik al schreven dat ik de no how tegen vindt vallen en me af vraag waarom iedereen schrijft.

Ik heb al 4 manieren op schets staan om te testen ook een vette as om de moter van achteren te starten en gerust ik heb hier geen hulp voor nodig.

corrien LOL hoe maak je die

Nog ff afgezien van het afzichtelijke taalgebruik waardoor je alles 6x moet lezen voor je het ook maar een beetje begrijpt....

Nee automotoren worden niet voor van alles en nog wat gebruikt ! Daar begint het gebrek aan "no how" (dat is KNOW how) al , alle motoren zijn specifiek gebouwd voor hun toepassing ! Van poorttimingen tot het formaat van de koelkop , alles is afgestemt op het toepassinggebied wat de fabrikant in gedachte heeft voor die specifieke motor.... Als je alleen heeeeeeeeeeeeel globaal naar de buitenkant kijkt lijkt alles voor de leek (waar we hier duidelijk mee te maken hebben) op elkaar. Kijk je wat beter dan valt al gelijk op dat ALLE koelkoppen hun eigen specifieke afmetingen/vorm hebben afgestemd op het gebruik , vliegtuig , heli , auto (daar heb je zelfs verschil tussen onroad en offroad) of boot allemaal hun eigen koelkop.


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger werden er (aangepaste) vliegtuigmotoren in van alles en nog wat gepropt , die tijd is al heeeeeeeeel lang voorbij omdat het simpelweg niet werkte en er specifieke ontwerpen voor specifieke toepassingen nodig waren.

Het probleem in jouw geval is dat je je eigen kennis zwaar overschat en de mensen die echt kennis van zaken hebben je daarop wijzen....
Ik ben met 20+ jaar al lang genoeg in de hobby bezig (voornamelijk met (brandstof)auto's en boten , wat een toeval !!) om te weten hoe of wat en wat wel gaat werken en wat niet....


Jouw idee...... NIET....
 
Back
Top