Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Sprak iemand die alleen al gaat hyperventileren bij het zien van de letters h e z i en kReuze interessant het verhaal van Henri, maar het verhaal van Corrien ligt dichter bij de werkelijkheid.
Ik heb nergens signalen opgevangen dat door de moderatie mensen weg zijn gebleven.
Even een account aanmaken, en zeggen dat het je enige post is, en je visie van 3 jaar geleden (want zolang was hij niet op het forum geweest weten jullie nog?) dat als waarheid deponeren vind ik behoorlijk opruiend. Want waarom doe je dat anders?
Nuancering, Harm is tijdelijk afwezig omdat hij de kleur niet goed vindt en inderdaad niet blij was dat er niet over gesproken kon worden wat dan wel
Oorspronkelijk geplaatst door Stevo
Bericht van forumbeheer:
Het is niet omdat elders een discussie werd gesloten dat er in een ander topic weer van dergelijke nonsens moet worden verkocht.....zint het je niet? Je bent vrijwillig gekomen, het staat je ook vrij om vrijwillig andere oorden op te zoeken.............
En dit hierboven is voor mij de druppel.
Stevo, Martin en Roelof: dank voor deze "voorbeeldige" wijze van modereren.
Dit schaar ik onder het kopje "misbruik van je positie".
JULLIE vallen Ron af, in beide draadjes en op het moment dat jullie in het veteranendraadje daarop aangesproken worden, ga je op je strepen staan?
Sorry hoor, maar je moet als mod op een gegeven moment ook eens je ongelijk durven te bekennen.
Ik ga Ron achterna. "Lurken" op dit forum, maar actief posten? Voorlopig niet meer.
Zijn jullie helemaal belatafeld...
Toch meteen maar even een reactie (om het voor te zijn), want ik hoorde dat er een stuk of paar (ik meen net iets meer dan 10) gebruikers (de rest honderden zoniet duizenden is dus zo al tevreden of is er tegen ) hadden gevraagd om BEWEGENDE avatars te kunnen gaan plaatsen....................................Je kunt niet elke keer blijven veranderen omdat er weer nieuwe argumenten op tafel zijn gekomen.
Laat ik het ook helder stellen; ik had hier gewoon mogen posten en deelnemen aan fora. Ik had een ban wegens een discussie met Sander Sassen, met als verklaring voor die ban dat ik teveel de discussie opzocht, er teveel mensen daarover klaagden (de incrowd) en ik daarom gebanned werd. Een half jaar later was het kerst, en heeft Robert iedereen, inclusief ondergetekende, gratie gegeven. Daarvoor heb ik toen ZELF bedankt.
Henri Zikken zei:///maar het zou mij niets verbazen als er mensen gebanned zijn door ruzies die zuiver door haatdragenden zijn gestart omdat iemand ervan verdacht werd 'mij' te zijn.
Henri Zikken zei:Maar laten we even wel zijn, je noemt zelf een paar (afgestorven, inmiddels) spin-offs welke zijn voortgekomen uit het modelbouwforum, zoals het jetforum, het FPV forum, enzovoort. AL die spinoffs hebben als verantwoording voor het zelf starten van een forum, de moderatie hier op het modelbouwforum gegeven.
Henri Zikken zei:De hoofdreden waarom ik gebanned ben en blijf, is omdat er meerdere mods zijn die mij op persoonlijke gronden niet mogen. Omdat ik discussies met ze aanging. Niets meer en niets minder.
enri Zikken zei:Hoe dan ook, dit gaat niet om mij of over mij. Dit gaat over waarom actieve users niet meer komen. Het antwoord daarop is simpel:
1) de moderatie/kliekjesvorming
2) het in 5 jaar tijd tot 2-3 keer toe verdwijnen van alle afbeeldingen uit bouwverslagen
3) het feit dat dit forum in de huidige staat voor gevorderden (tenminste op vlieggebied) weinig tot niets te bieden heeft
4) de grote groep 'popcornmensen' die discussies frustreren met onzinopmerkingen als 'ik pak de popcorn' en ook discussies niet tolereren. ZIJ vinden dat er geen discussie mag zijn, en gaan deze dan ook steevast kapotmaken. met offtopic gezever, op de man gespeel, enzvoort. Ban DIE mensen eens, die doen veel meer schade dan mensen die ontopic meedoen aan een discussie, in zuigende vorm of niet.
Sure, ik heb dingen fout gedaan. Zeker aan het eind van de 'hezik periode'. Ging op een bepaald moment te vaak met gestrekt been discussies in. Maar laten we elkaar geen mietje noemen, als een zeer actieve en betrokken user kennelijk eerst goed genoeg is om moderator te worden, en dan daarna verwordt tot iemand die kennelijk met pek en veren het pand uit begeleid worden, dan MOET er aan de andere kant toch ook echt iets scheef gezeten hebben.
Kom op Henri... Geloof je het zelf? Ja, je was in discussies "a pain in the ass", maar zolang iemand scherp discussieert over technische zaken, is er niks aan de hand. Herinner jij je discussie met ene Sander S. over het verlengen van motordraden nog? Die heb ik voornamelijk gemodereerd. Zolang dat technisch gewauwel was: prima, niks mis mee, meer dan de helft begreep ik toch niet. Pas toen jullie elkaar voor rotte vis gingen uitmaken (wederzijds!!!) heb ik ingegrepen. Eén keer, twee keer drie keer... en toen twee bans uitgedeeld. En let op: beide kemphanen komen binnen de minuut vrolijk terug met een nieuw account om hun gelijk te halen.
Henri, probeer eens met de "club" mee te gaan naar een modelbouwbeurs, eet wat schnitzels, praat wat met een ieder en je kijkt meteen heel anders tegen de mods aan.