VRIJE VLUCHT en Vintage R Assist MEETING (juni 2018)

IMG_0592.JPG

Hallo ik ben Gerjan en kom ook graag als dat mag !!!! Dit om mijn eerste balsabouw robbe handzwevertje en een ander elastiekaangedreven vliegertje uit te proberen, ik ben me sinds een jaartje aan het orienteren in de vrije vlucht kunst.

Een typisch Engels fenomeen: Vrije Vlucht Sport en Schaal modellen...

Het zal zo rond 1965 geweest zijn dat de laatste Vrije Vlucht Sport en Schaal modellen in Nederland op een VV wedstrijd voorkwamen.

Kenmerken:
- kleine modellen
- korte vluchtjes
- met dieseltjes

In Engeland vliegen ze nog bij de bosjes....op meetings en s'avonds na een grote VV wedstrijd en zeker op de NATS. Meer dan vermakelijk!! ( heb er eens aan meegedaan)...

Wij hebben nu nog geen aanmeldingen in deze categorie en dan bedoel ik dus Vrije Vlucht Sport en Schaal modellen maar dan wel met een e- motor. Maar...wat niet is kan nog komen....;)

Verbaas je maar eens over het gekrioel...

Laatst bewerkt:
O ja die outdoor meetings met schaalmodellen worden veel gehouden in Engeland en Amerika.

Er zijn wel pogingen in Nederland gedaan voor dit soort meetings. Maar ja op dat gebied leeft Indoor meer dan Outdoor qua schaal.

We kunnen niet alles tegelijk bouwen naast werk en alle andere randzaken

Achter de schermen wordt er door enkele modelvliegers aan gewerkt om nog enige wakefield vliegers naar de heide te krijgen...wakefield??? Ja...toen het nog geen F1B was..dus bv de fifties en sixties...

Mogelijk dat iemand ( ook een klinkende naam van weleer...maar niet te ver vooruit lopen op de ontwikkelingen Henk) proxy Johan Schulten gaat vliegen...proxy is in opdracht van...of in dit geval in memoriam voor...En Johan Schulten..een ons recent ontvallen prominent wakefield vlieger uit de 60er jaren.

Laatst bewerkt:
Moet nog eens kijken wat ik nog heb. De tissue die er op zat is vrijwel verkruimeld.
Als ik wat mis zal ik me melden.

Voor een ieder die ergens nog een rubber motor model heeft liggen...wakefield of F1B of wat dan ook... en mee wil doen maar...heb je geen rubber?? Wij wel en..... gratis...

proxy Johan Schulten gaat vliegen
Als er geen betere kandidaten voor zijn ben ik daar ook voor in.
(2 juni gaat me lukken: de reservedata waarschijnlijk niet)
Ik ben ook op zoek naar gewoon tissue trouwens, want mijn eigen Wakefield (toch zo veel betere benaming dan F1B toch:)) is ook qua bekleding totaal ''verbrost''
Iemand dus tips?

Back