Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Wat moet je nooit aansluiten op een aggregaat?
Graag jullie reactie ik zal een aantal dingen noemen die er eventueel op moeten.
1. Koelkast
2. Vriezer
3. Warmtepomp (vind ik eng)
4. Laptop
5. Mobiel opladen
6. Stereo toren.
7.router.
8. Infrarood camping kacheltje.
Graag zou ik ook de zonnepanelen en batterij willen gebruiken bij stroomuitval, maar dat is allemaal niet zo eenvoudig. Kan jij de batterijen gebruiken als er stroomuitval is? Ook de panelen gebruiken bij stroomuitval zou niet werken heb ik mij laten vertellen. Zo'n generator klinkt dan interessant , dan kan je theoretisch de boel aan de praat houden , maar je hebt dan wel een 2000W tot je beschikking, wat tesamen met zonnepalen en of batterij weer veel teveel gaat zijn. Als je de generator uitzet , dan werkt er weer niets.Ik kan hiermee ook, indien nodig, de thuisbatterijen opladen (als ik de batterijen voor de gek houd dat hij een zonnepaneel is) voor de nacht.
Ja en nu nog de juiste keuze.keuzes keuzes keuzes.
Als om die reden een inverter stuk gaat, dan is het niet goed gedimensioneerd.@hobbyist ; heb nog wat zitten googlen , en als ik het zo begrijp kan dat niet. Het probleem is dat als er meer stroom wordt opgewekt door de panelen dan wat er verbruikt ( of opgeslagen) wordt , het nergens naartoe kan , en zo de inverter van het photovoltaic systeem kapot gaat.
Yep, maar er worden ook vaak fantasieprijsjes gevraagd.olgens mij is alles mogelijk maar er hangt een flink prijskaartje aan.
Als de spanning boven 253 volt komt dan gaat de Pv omvormer uit ivm beveiliging.@hobbyist ; heb nog wat zitten googlen , en als ik het zo begrijp kan dat niet. Het probleem is dat als er meer stroom wordt opgewekt door de panelen dan wat er verbruikt ( of opgeslagen) wordt , het nergens naartoe kan , en zo de inverter van het photovoltaic systeem kapot gaat. In mijn geval , maximale opbrengst wat ik heb gezien afgelopen zomer is een 11000 Watt. , m'n batterij pakket wordt met max 5000 Watt geladen ( als die leeg is) , waar gaat de rest van de energie naartoe , en als dan ook nog het batterijpakket vol is , dan is er wel heeeeeel veel over.
Nu kan ik wel heel veel energie kwijt on m'n boiler ( waar warmte elementen in zitten), warmetpomp voor het zwembad , maar toch ......... blijkbaar niet zo gemakkelijk.
Cor