Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hij komt eraan , [URL="
- Testing Two-Speed For HPI Baja[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo ben al lekker opgeschoten , Diff zit ook in elkaar, peace of cake ;)

en hier zijn de filmpjes met de fg-mt met lach gas ;)

[URL="
- FG Monster Truck Nitrous Oxide Part1-Part2 now uploaded[/URL]

[URL="
- FG Monster Truck Nitrous Oxide Testing Part 2[/URL]

in deel twee staat er dat het ook voor een baja gemaakt gaat worden , iets voor de hill climbers ??

hij komt eraan , [URL="
- Testing Two-Speed For HPI Baja[/URL]

Ik vind de 2-bak nogal slapjes klinken,hij komt nauwelijks op toeren in zijn 2 :confused:

Word het wel druk morgen??,de meeste hebben hun fg verkocht,en zijn druk aan het sleutelen of wachten op hun baja .
of moeten verhuizen ;)
Zit zelf nog te twijfelen ,gezinnetje wil graag een strand wandelingetje maken.
dus ff combineren ,en dan rond 2 uur ofzo op ht :evilbat:

Ps : wat kunnen die meiden zingen zeg ( idols) :rolleyes:

@junkie, op het strand doet ie het wel goed, maar op het asfalt schakelt ie veel te vroeg , als ie straks uitkomt komt ie met verschillende gears !;)

ik ben er wel morgen , met de baja en de savage ! en het word mooi weer, dus er zal genoeg volk komen denk ik ?

hij komt eraan , @junkie, op het strand doet ie het wel goed, maar op het asfalt schakelt ie veel te vroeg , als ie straks uitkomt komt ie met verschillende gears !;)

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wij op HoogTij net zo snel rijden als die gast on the beach. Brice Arnold is een leuke knutselaar en heeft al veel knutselwerkjes gemaakt maar de meeste zijn totaal nutteloos of blijken in de praktijk toch minder deugdelijk.

Zolang ik met mijn Savage met slechts 4,6cc zonder werkende versnellingsbak met gemak de Baja's bij hou (en zelfs inhaal) valt er nog veel te verbeteren aan bigscales in het algemeen. Laat die gasten nu eerst maar eens met 19T pinions en 52T plastic spurs komen. Ik kan je garanderen dat je met 30cc dan sneller rijdt dan met zo'n 2-bak.

en hier zijn de filmpjes met de fg-mt met lach gas ;)
[URL="
- FG Monster Truck Nitrous Oxide Part1-Part2 now uploaded
[URL="
- FG Monster Truck Nitrous Oxide Testing Part 2[/URL]

in deel twee staat er dat het ook voor een baja gemaakt gaat worden , iets voor de hill climbers ??
Wordt er niet genoeg gelachen op HoogTij dan. 8O ;) Zie verder mijn opmerking hierboven. :?

oke, dat doen we dus niet ;) :D

volgende vraag , je kan de voorwielen meer of minder camber geven , wat is precies het effect daarvan ? het banden slijtage verhaal zal niet zo belangrijk zijn in het zand , het gaat mij meer om het rechtuit en bochten verhaal !

Ik ben er ook morgen, niet met de FG, die staat te pronken in de schuur :thumbsup: tot de nieuwe eigenaar zijn portemonee leegt en de Marder meeneemt. Tot die tijd heb ik het geduld om te wachten op een mooie Baja 5b. Er zijn al potentiele Baja's gesignaleerd :p

P.S. Ik ben blij dat de nieuwe eigenaar niet de filmpjes heeft gezien van de vliegende Marder, ik zei dat ik er altijd heeeeel voorzichtig mee omgegaan ben :rolling:

Laatst bewerkt:
oke, dat doen we dus niet ;) :D

volgende vraag , je kan de voorwielen meer of minder camber geven , wat is precies het effect daarvan ? het banden slijtage verhaal zal niet zo belangrijk zijn in het zand , het gaat mij meer om het rechtuit en bochten verhaal !
Ja, die kun je instellen. Bij de bovenste pen zitten aan elke kant een aantal plastic vulstukjes. Deze kun je helemaal voor de bovenste draagarm zetten voor meer caster (denkbeeldige vertikale as helt naar achteren) of helemaal achter voor minder (denkbeeldige vertikale as komt meer rechtop). Meer caster is stabieler op het rechte stuk maar minder reactie bij het sturen. Minder caster is een betere stuurresponse maar minder stabiel op het rechte stuk.

Je camber kun je instellen door bij de bovenste kogelkoppen ringen toe te voegen of verwijderen op de bout in de bovenste draagarm. Meer camber is stabieler maar verhoogt ook het risico op sneller omslaan in de bochten ("happen" van de banden). Ook zal je stuurresponse afnemen bij meer camber. 1° of 2° is wel het uiterste. Meer is overkill en minder maakt het sturen waardeloos.

Voor de Baja zal dat weinig uitmaken. Als je de caster wat minder zet, zijn de krachten op de draagarmen wat kleiner bij stuiteren en de kans op kromme schokbreker is kleiner (sinds ik ze rechter op heb staan heb ik geen kromme voorschokbrekers meer gehad 8O). Een betere stuurresponse kun je krijgen door je servo-saver te controleren en misschien wat strakker te zetten en anders een sterkere stuurservo, vooral één met een grotere houdkracht (die van HPI zuigt best wel, ik heb nog geen tijd en zin gehad om de Scanner-RC 25kg servo erin te zetten).

Verder is het zo dat de Ribs erg weinig grip hebben. De randjes vouwen om, zitten te dicht op elkaar en zijn te kort voor in het zand. Misschien dat de Dirt Busters voorop (met de harde compound) een betere response geven. De Sand Buster voorop is ook waardeloos (nog minder grip in los zand). En anders die lelijke Elcon velgen en van die super pins erop die ook op die *kuch* Marders *kuch* zitten. Die hebben nog steeds veel meer grip in zand en in de manege dan die HPI bandjes.

Een compleet verhaal hier.

Laatst bewerkt:
voortrein, achtertrein en diff / tandwielen huis zitten in elkaar , morgen even samen stellen , dan begint het op een baja te lijken :)

als iemand nog tips heeft of dingen waar ik rekening mee moet houden , hoor ik het graag ;)

de stabilisatorstangtjes kunnen achterwegen blijven?

p.s. iemand nog een standaard schakelaartje liggen?

@sleurhutje, bedankt voor de uitleg , ik zag idd. laatst wel ergens een foto van de rib busters waar om en om de randjes waren weg gesneden en dat vond ik toen raar , maar na jou verhaal is dat misschien niet eens zo raar !(toch maar eens een hobbymes ter hand nemen) ;) :D

@fritsie , ik heb nog wel zo'n schakelaartje ;) kom je morgen ook ? neem ik hem wel mee ! :cool:

voortrein, achtertrein en diff / tandwielen huis zitten in elkaar , morgen even samen stellen , dan begint het op een baja te lijken :)

als iemand nog tips heeft of dingen waar ik rekening mee moet houden , hoor ik het graag ;)

de stabilisatorstangtjes kunnen achterwegen blijven?

p.s. iemand nog een standaard schakelaartje liggen
?

ik zal eens even in de koffer kijken ;)

MORGEN KOMT ER NOG IEMAND MET EEN BAJA HIJ IS AL EENS EERDER GEWEEST MAAR HIJ HEEFT EEN PROBLEM MET STARTEN VAN ZIJN BAJA HIJ DENKT DAT HET MEDE KOMT OM DAT ER EEN GAT IN HET FRAM ZIT VLAK BIJ ZIJN MOTER :puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes: IK HEB HET ALLEEN KENNEN ZIEN OP EEN ONDUIDELIJKE FOTO IKBEN BENIEUWT HOE DAT ER UIT ZIET :roll:8O8O

IK DENK JULLIE OOK

ZIE JULLIE STRAKS

Voor iedereen die zijn FG weg doet en een HPI Baja er voor terug koopt
Heel veel plezier ermee
Ik heb mijn FG Marder ook te koop staan maar ik ga onroad rijden

Ik zal zo nu en dan wel even een kijkje nemen op hoogtij want het was zeker geen slechte tijd.
Wie weet vindt ik het onroad helemaal niks en ben ik zo weer terug met een offroad rc.:p

Voor iedereen die zijn FG weg doet en een HPI Baja er voor terug koopt
Heel veel plezier ermee
Ik heb mijn FG Marder ook te koop staan maar ik ga onroad rijden

Ik zal zo nu en dan wel even een kijkje nemen op hoogtij want het was zeker geen slechte tijd.
Wie weet vindt ik het onroad helemaal niks en ben ik zo weer terug met een offroad rc.:p

Dus als ik het goed begrijp schaam jij jezelf om het feit dat je met een FG rijdt? ( zal wolfmaned : lees lonesome cowboy ) leuk vinden :) ;)

Laat je toch niet zo meeslepen man en blijf lekker op hoogtij rijden met wat voor auto dan ook ;) ( ik heb een grote mond maar rij ook weinig om de kosten laag te houden,verdien namelijk ook niet echt veel als directielid van een ICT multinational ) :D:D:D

Het gaat er op hoogtij niet om met wat of hoe je rijdt ,als je er maar bij bent
en :fuckyou2: the rest ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back