Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Echt nog nooit bij iemand gezien.
Ale 50 piloten die ik wel eens op wedstrijden tegenkwam hadden heatkoffers, niemand had silica zakjes erin.
Condens zet zich af tegen koude dingen, als het goed is heb je geen koude wanden.
onzin dus.
Ik ga zo het heatbed eens in een ongeisoleerde koffer zetten en dan kijken hoeveel watt ik nodig heb om het op 35-38 graden te houden.
GJ
De liPo die uit het model kwam doelde hij op.
Volgens hem zag je daarna de lipo 'zweten' na een paar keer groene blauwe afzetting(koper wat corrodeerd)
Nou heb wel eens een bootje op zijn kop gehad die ik een dag later terug vond. Alles waar spanning op stond was vol met groene bloemkolen. Inclusief de balansstekker, servo stekker, esc stekker, accu stekker.Lijkt mij een enorm lulverhaal.
Dan heeft ie de kabels misschien met S39 erop gesoldeerd, maar groen/blauwe afzetting op een lipo, kan in theorie niet.
OK, eindconclusie.
Hij houd de temp goed vast, bij 4 tot 5 graden buitentemp, zonder isolatie, koffer liggend op een koude grond.
36 graden.
Bekijk bijlage 406503
Even gemeten op het heatbed wat er nu echt aan spanning aankwam.
11,4 Volt, een kleine 24 Watt.
Bekijk bijlage 406504
Je hebt dus helemaal geen enorme isolatie nodig, dus de koffer die ik en ook Gerben gebouwd hebben voldoen prima, met minimale isolatie.
GJ
Nou heb wel eens een bootje op zijn kop gehad die ik een dag later terug vond. Alles waar spanning op stond was vol met groene bloemkolen. Inclusief de balansstekker, servo stekker, esc stekker, accu stekker.
Fijn dat je het hebt gecontroleerd, ik zie nu ook een fout bij mijn interpretatie van de gegevens of te wel niet goed kijken naar de getal notatie.Je hebt dus helemaal geen enorme isolatie nodig, dus de koffer die ik en ook Gerben gebouwd hebben voldoen prima, met minimale isolatie.
En toch zit er een reken of tabel interpretatieblunder in.Denk dat dat redelijk klopt, Gezien mijn koffertje zonder die isolatie en vergelijkbare inhoud met 12 Watt mischien net iets meer dan 5 graden boven omgevingstemperatuur bleef.
Als de bende er warm in en uit gaat dan onmogelijk.Ja, mijne draaide net ongeregeld.
Dus als het buiten warmer word dan zal je met minder wattjes aankunnen.
Ja, water zit vol met mineralen.
Condens is redelijk zuiver, maar ik zou niet weten hoe je aan condens komt in een vliegtuig.
De accu is warm, daar kan je geen condensvorming op krijgen.
Plus dat er geen koper in een lipo zit, behalve de voedingkabels.
En voedingkabels worden ook warm, dus is condens onmogelijk.
Ach, het zal wel een stoer verkooppraatje zijn.
Mijn ex-baas was zogenaamd ook modelbouwer, allemaal stoere verhalen om mensen maar enthousiast te maken voor modelbouw en dingen te kunnen verkopen.
Achteraf had ie geen idee waar ie het over had.
GJ
@GJVO ik kom in een aantal onderzoeken tegen dat het verouderings proces van de lipo's word versneld met opwarmen boven de 20graden. 30 graden 20% 40 graden 40%. Alhoewel de C rating toe neemt zou het aantal cycles afnemen?
Was aan het zoeken naar de ideale temperatuur voor ik mijn grote accu's er in gooide. Kwam toen op de verhalen terecht.
Weet jij hier iets meer over?
http://www.f5b.de/akkus_heizen.html