Video van de 15-jarige Stefan Simmons met de 6HV

Yo,

hier een video van UK Team Pilot, de 15 jarige Stefan Simmons. Kijk naar de lift off van de 6HV, gewoon crazy !

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat ik geen zoon heb

Misschien ook niet. Je wilt ongetwijfeld niet weten hoeveel heli's deze jongen in z'n leerdagen kapot gevlogen heeft, op rekening van z'n ouders.

Nog even los van z'n talent en de mogelijkheid tot het vliegen met een simulator en het feit dat jonge mensen natuurlijk sneller leren, denk ik niet dat deze jongen nooit gecrasht is.

Persoonlijk kan mij het 3D vliegen ook niet zo bekoren. Het ziet er daarnaast meestal veel beter uit wanneer het beheerst en rustig gedaan wordt, in de plaats van zo snel dat je er geen wijs meer uit kunt worden als toeschouwer.

Bepaalde vliegfiguren noem ik daarbij ook geen heli vliegen meer. Het is zelfs de vraag of de figuren opzich wel zo'n prestatie zijn, wanneer je weet dat het voor 99% een kwestie van goede timing is en weten hoe je je sticks moet draaien.

Ken je je heli goed en is deze technisch goed genoeg in staat dit soort geweld te weerstaan, dan is het eigenlijk helemaal niet zo extreem (moeilijk).

Daarbij wil ik overigens absoluut niet beweren dat ik beter 3D kan vliegen dan deze gast ofzo. Ik vlieg namelijk eigenlijk nooit hardcore 3D.

wanneer je weet dat het voor 99% een kwestie van goede timing is en weten hoe je je sticks moet draaien.

Ken je je heli goed en is deze technisch goed genoeg in staat dit soort geweld te weerstaan, dan is het eigenlijk helemaal niet zo extreem (moeilijk).

haha je bent duidelijk geen 3d vlieger, anders had je wel begrepen hoe verschrikkelijk moeilijk het is en dat het geen kwestie van timing is en maar met de stick roeren.
sticks roeren kom je niet ver mee, je moet de heli tijdens het hele figuur totaal onder controle hebben en de heli door het figuur heen sturen.
daar komt echt veel meer bij kijken dan je denkt. je moet het zien voelen en denken anders gaat het nooit lukken.
respect voor deze natuur talenten, hun vliegen nu al op een niveau wat de meeste nooit zullen bereiken hoeveel ze ook oefenen.

Misschien ook niet. Je wilt ongetwijfeld niet weten hoeveel heli's deze jongen in z'n leerdagen kapot gevlogen heeft, op rekening van z'n ouders.

Ik sprak hem laatst, en dat valt best mee. Daarnaast is zijn vader eigenaar van een
modelbouwwinkel dus mocht er al wat stukgaan scheelt dat ook alweer in de kosten.

Tja een kwestie van timing en een beetje dom met de sticks roeren... Die opmerking slaat
natuurlijk nergens op. :)

Gr. Bas

IK heb zo de zoon van een vriend zijn eerste stappen helpen zetten bij het helivliegen , hij had al talloze uren op de sim eropzitten . Bij zijn tweede zelfstandige vlucht die dag was ie al ondersteboven een halve meter van de grond aan het hoveren ! Bij jonge gasten zijn die reflexen snel en ze leren veel vlugger aan ook . Nu.. sinds hij een paar keer gecrasht is ( door geen kennis voor heli's in te stellen) is ie wat kalmer geworden ,vooral omdat hij zelf zijn onderdelen moet betalen .;) Hij denkt er zelf aan zijn heli te verkopen .

Voor mensen die denken dat een Rap90 waardeloos is , kijk eens wat Simmons met de zijne doet . Tof die "stop" na die reeks flips .

sdCKbfULidc[/media] - stefan simmons raptor 90

Bij welk merk hoort een 6HV

Laatst bewerkt door een moderator:
Heli

Nog even los van z'n talent en de mogelijkheid tot het vliegen met een simulator en het feit dat jonge mensen natuurlijk sneller leren, denk ik niet dat deze jongen nooit gecrasht is.

Persoonlijk kan mij het 3D vliegen ook niet zo bekoren. Het ziet er daarnaast meestal veel beter uit wanneer het beheerst en rustig gedaan wordt, in de plaats van zo snel dat je er geen wijs meer uit kunt worden als toeschouwer.

Bepaalde vliegfiguren noem ik daarbij ook geen heli vliegen meer. Het is zelfs de vraag of de figuren opzich wel zo'n prestatie zijn, wanneer je weet dat het voor 99% een kwestie van goede timing is en weten hoe je je sticks moet draaien.

Daarbij wil ik overigens absoluut niet beweren dat ik beter 3D kan vliegen dan deze gast ofzo. Ik vlieg namelijk eigenlijk nooit hardcore 3D.

Wat voor F3C machine vlieg jij eigenlijk.:rolleyes:
Zullen we allemaal wel jaloers op zijn,als je die maar niet in een onderschrift zet.:mrgreen:

haha je bent duidelijk geen 3d vlieger, anders had je wel begrepen hoe verschrikkelijk moeilijk het is en dat het geen kwestie van timing is en maar met de stick roeren.
sticks roeren kom je niet ver mee, je moet de heli tijdens het hele figuur totaal onder controle hebben en de heli door het figuur heen sturen.
daar komt echt veel meer bij kijken dan je denkt. je moet het zien voelen en denken anders gaat het nooit lukken.
respect voor deze natuur talenten, hun vliegen nu al op een niveau wat de meeste nooit zullen bereiken hoeveel ze ook oefenen.

Ik ben inderdaad geen echte 3D vlieger, maar ik kan bepaalde figuren weldegelijk vliegen. Ik doe het echter zelden.

Het is naar mijn idee weldegelijk een kwestie van goede timing, weten welke stick bewegingen je simultaan moet maken en daarbij ook het goed kennen van je heli.

Dat zei ik eerder ook al en is echt niets overdreven.

Wat voor F3C machine vlieg jij eigenlijk.:rolleyes:

De heli's van mij voldoen vast aan de F3C klasse aangezien dat vooral een bovengrens betreft, maar zelfs al deden ze dat niet, dan betekent dat nog niet dat er geen 3D mee gevlogen kan worden ofzo.

Dus... :sleepy:

Als piloot moet ik wel zeggen dat ik val in de categorie 'mooi en rustig weer' vliegenier, dus als piloot voldoe ik dan weer niet echt aan de kwalificatie om onder alle weersomstandigheden te kunnen vliegen.

Maar dat interesseert mij natuurlijk helemaal niets. Mij gaat het om de fun en ik prefereer schaal vliegen.

Helie?

Ik ben inderdaad geen echte 3D vlieger, maar ik kan bepaalde figuren weldegelijk vliegen. Ik doe het echter zelden.

Het is naar mijn idee weldegelijk een kwestie van goede timing, weten welke stick bewegingen je simultaan moet maken en daarbij ook het goed kennen van je heli.

Dat zei ik eerder ook al en is echt niets overdreven.

De heli's van mij voldoen vast aan de F3C klasse aangezien dat vooral een bovengrens betreft, maar zelfs al deden ze dat niet, dan betekent dat nog niet dat er geen 3D mee gevlogen kan worden ofzo.

Dus... :sleepy:

Als piloot moet ik wel zeggen dat ik val in de categorie 'mooi en rustig weer' vliegenier, dus als piloot voldoe ik dan weer niet echt aan de kwalificatie om onder alle weersomstandigheden te kunnen vliegen.

Maar dat interesseert mij natuurlijk helemaal niets. Mij gaat het om de fun en ik prefereer schaal vliegen.

Maar nu weet ik nog niet wat voor heli je vliegt.
Aan de berichtjes van jou te zien zal het wel een Esky of een Walkera zijn.:rolleyes:

Die heb ik inderdaad ook nog ja. En dat vliegt zoals je hebt kunnen raden gezien mijn positieve commentaar ook gewoon goed.

Zo met die smiley erbij lijkt dat commentaar van jou alwederom laatdunkend en een verwijt, wat natuurlijk ronduit achterlijk is.

Ik heb dan ook al geen zin meer om hier in detail te schrijven met welke heli's ik zoal vlieg tegenwoordig alleen ter jouw persoonlijke bevrediging, want je bevestigt hier met je opmerking zo alleen maar mijn vooroordeel. :nooo:

Wat kortzichtig is aan jouw commentaar, is dat mijn opmerkingen uiterst neutraal van aard zijn geweest. Een mening is dan ook vooral een mening, onafhankelijk van wat jij dáár dan weer denkt te vinden op grond van welke heli's ík zoal vlieg.

Als je dus wat dwars zit en je wilt erover praten,.... ;) :rolleyes:

He Joh!...Kom op mannen ;)
Iedereen heeft op zijn manier wel een beetje gelijk, je beleeft het allemaal anders.
Helivliegen is altijd super leuk, wel of geen 3D, en de heli maakt ook niet uit zolang het maar goed vliegt en doet wat jij ermee wilt doen.
En het hoort altijd te ontspannen (als je knieen zijn uitgeklappert).....
Dus laten we daar mee beginnen :mrgreen:

Grt,
Eric

Eric je hebt gelijk.

@Quasti

Mijn excuses dat ik op je tenen ben gaan staan.
Eerlijk gezegd dacht ik bij me zelf,daar hebben we weer zo iemand die alles al weet.
Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Als goedmaker zou ik willen voorstellen dat je op mijn kosten bij ons,of eventueel bij jou op de club een demonstratie komt geven van je vliegkunsten,en dan mij eventueel nog wat tips en tricks zou kunnen bijbrengen.Hier moeten we dan maar eens voor afspreken.
Als je naar ons komt moet ik alleen even weten waarmee je vliegt,zodat we weten of we diesel moeten halen voor het stroom aggregaat.We willen tenslotte er wel zeker van zijn dat je voldoende laad capiciteit,tot je beschikking hebt,als je komt.
En dit alles zonder smiliy.
Wacht vol ongeduld op je tegen bericht.

Back