Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ghehe... Hoe mooi ik die machine ook vind, zie jou er liever weer mee vliegen.Was altijd een genot om naar te kijken. De Cobra idem! Mis het helivliegen in Ter Irzard wel hoor... Heerlijk en gezellig vliegen in die jaren!


Dus ik geef jou voor je verjaardag een carb revisiesetje.. En dan moet je wel [emoji13]
 
Dus ik geef jou voor je verjaardag een carb revisiesetje.. En dan moet je wel
emoji13.png
:mad::mad::mad::mad:

OK.... Ok... Ik zal het proberen...
 
Altijd leuk als er een pakje op de mat valt . Succes met knutselen .

Zelf vandaag een vliegmaat geholpen met de maiden van een logo 550 icm beastx. Wat werkt dat onlogisch trouwens als je vbar gewend bent. De gains e.d zijn gewoon niet te vinden als je geen bank switching gebruikt.
 
Altijd leuk als er een pakje op de mat valt . Succes met knutselen .

Zelf vandaag een vliegmaat geholpen met de maiden van een logo 550 icm beastx. Wat werkt dat onlogisch trouwens als je vbar gewend bent. De gains e.d zijn gewoon niet te vinden als je geen bank switching gebruikt.

Nou op de "mat"viel het niet hahahha maar wel mede dankzij jou het e.e.a. kunnen bestellen

Tja het is geweldig zo Vbar control....NOOIT meer wat anders,hoewel ik Futaba man was voor 26 jaar
 
Nu ben ik wel nieuwsgierig… Ook een nieuw frame of ga je de oude spullen vervangen?

Nou de Logo 700 ga ik wel aanpassen..maar dit spul komt geheel tzt ergens anders in,wat hou ik nog ff voor me hou.

de bestelling is nog niet geheel compleet want zit nog op wat Xguard spul te wachten uit USA
 
Na veel wikken en wegen wat er nu weer zou komen is uiteindelijk toch de keuze gevallen op de 2024 SAB Kraken 580 model (SG 586)
Lang speelde de gedachte om naast de Logo 700 een Tron Dnamic te nemen op 6S of toch de RAW 580.. of zelfs een andere Logo maar uiteindelijk ben ik toch voor de Kraken 580 gegaan.
Waarom dan niet de Tron of andere modellen, Nou ik vlieg/vloog al jaren rond met een 600Size (die ik nog wel heb maar in de container staat in ZuidAmerika) en miste dit toch wel naast mijn Logo 700 die verschrikkelijk goed vlieg en daarom eigenlijk voor een kleiner model gekozen.
de RAW 580 vind ik mooi maar de Tailboom en nu met dit color scheme van 2024 Kraken was ik toch verkocht.
De tron Dnamic is toch weer een 700 size die op 6S vliegt maar graag wenste ik een kleiner model er weer bij te hebben.
Ik ga in 1e instantie met de standaard 580 bladen vliegen en daarna eens goed rondkijken voor een mooi setje 600 bladen

Set up zal zijn:
KST servo's 3x swash BLS915 V8
KST servo tail BLS 905X
(zijn Full size servos dus)
Xnova 4025-1120
(motor poulie heb ik keuze tussen 21,22,23,34, waarbij de standaard 22 is)
Hobby Wing Platinum Pro 150V5 ESC volledig voor op de Vbar Touch
Vbar Neo Evo (ugrade naar Pro staat er al op)
Xguard Pro backup (volledig schakelbaar via Vbar
XGuard Rigid core dempers in de kop
Lipo's 6S van 5000/5500
etc etc
De bouw zou van de week denk ik gaan beginnen..heb nog niet zoveel haast.
20240220_142206.jpg
20240220_142239.jpg
20240220_142253.jpg
 
Mooi nieuw spul!

Dan zijn mijn beslommeringen een stuk kleiner..
Eindelijk hevels gevonden voor mijn 450 met de MKS servo's, en de boel binnengekregen
erop gezet, computer alles weer netjes op 0 gezet
doet het weer als altijd!

zo prettig als alles gewoon blijft doen wat het hoort te doen
 
Zoooo..ook weer gereed en klaar voor de maiden als het weer het weer eens toelaat..ben zeer benieuwd naar dit kleine monster SAB Kraken 580 SG586 (2024 color scheme)

Setup:
KST BLS 915 V8 op de swash met brass servo bushing mounts
KST BLS 905X V2 op de tail met brass servo bushing mounts
KST Alu servo arms
Hobbywing Platinum pro 150A V5
Xnova 4025 lightning 1120kv met 23T pinion (standaard 22T)
Mikado Neo evo Pro met rescue
GensAce 6S 5500 45c
Xguard Plus C82 V2 Powerbackup systeem,volledig schakelbaar via Vbar control
Xguard Rigid core magic dampeners in de kop
Xguard frame protection plates
RCproplus REB6808S.T.S6 solderless connectors (ESC>Batt)
RCproplus RME6808 S.T pro V2 solderless motor to esc connectors
Blades voor nu nog de standaard SAB 580S main blades met 95 tail blades
de nieuwe Azur 600mm main en 95mm zijn onderweg

20240301_202144.jpg
 

Bijlagen

  • 20240301_202202.jpg
    20240301_202202.jpg
    319,7 KB · Weergaven: 72
  • 20240301_215115.jpg
    20240301_215115.jpg
    320,8 KB · Weergaven: 72
  • 20240301_215122.jpg
    20240301_215122.jpg
    342,2 KB · Weergaven: 71
  • 20240301_215135.jpg
    20240301_215135.jpg
    240,3 KB · Weergaven: 71
  • 20240301_215144.jpg
    20240301_215144.jpg
    297,2 KB · Weergaven: 71
  • 20240301_215155.jpg
    20240301_215155.jpg
    333,8 KB · Weergaven: 74
  • 20240301_215211.jpg
    20240301_215211.jpg
    319,9 KB · Weergaven: 70
  • 20240301_215221.jpg
    20240301_215221.jpg
    349,7 KB · Weergaven: 70
  • 20240301_215248.jpg
    20240301_215248.jpg
    392,6 KB · Weergaven: 70
Gisteren,zaterdag de maiden en modelkeuring gedaan op de vliegclub.
Alles goed gekeurd en 1e maiden gedaan.
Wat is dit een strak vliegend ding zeg en power Ohne ende.
Hij is een stuk kleiner als me Logo 700
Alles staat nog basic afgesteld en fijn tunen kan gaan beginnen maar zal minimaal zijn.
Vandaag de Azure blades 600 monteren met bijbehorende tailblades.
Rpm staat nu nog op 1600/1950/2300 met 23 Pinion maar ga daar nog mee spelen
Zicht met deze kleur stelling 2024 is fenominaal en zeeer goed te zien
20240309_152923.jpg
 

Bijlagen

  • 20240309_144138.jpg
    20240309_144138.jpg
    558,5 KB · Weergaven: 83
  • 20240309_144147.jpg
    20240309_144147.jpg
    671,1 KB · Weergaven: 87
  • 20240309_144157.jpg
    20240309_144157.jpg
    604,3 KB · Weergaven: 82
  • 20240309_144207.jpg
    20240309_144207.jpg
    579,3 KB · Weergaven: 85
  • 20240309_152912.jpg
    20240309_152912.jpg
    607,7 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Back
Top