als je dat kunt hooveren zonder de hulpjes aan...
iig, volgens mij is 3d mode vrij pittig bij die dingen..
Dan zal de eerste 450 maat een verademing zijn
en dan heb je het ergste al gehad...
nu moet je de vaardigheden langzaamaan uitbouwen.
tip:
- Hoover midden voor je. nu langzaam rechtstandig naar links. stoppen. hoover. en naar rechts, stilhangen.
- loop eens een rondje, met de heli voor je. laat hem meebewegen met de draaien die je zelf maakt.
het examen van de knvvl is gebaseerd op veiligheid, en gebaseerd op het feit dat je met name de hooverdingen goed onder de knie hebt.
gaat dit goed, heb je 3/4 al gehad
Zo, weer een kleine update, inmiddels was het een paar weken geleden mooi weer. Ik naar buiten met de nano.
Maar rondvliegen is toch iets anders dan hooveren. Zolang ik de staart naar mij toe houd lukt alles. Maar zo gouw ik hem ga omdraaien lukt hoveren goed, maar een figuur eindigde in een catastrofe.
Gelukkig heb je bij deze helicopters bijna geen crash schade.
Eigenlijk is de heli te klein. Als er ook maar het minste zugje wind staat waait hij natuurlijk alle kanten op.
In flymode 1 trouwens goed te vliegen. Zelfs dolfijnen tegen de wind in is goed te doen.

Maar hierdoor wel verder gaan kijken, wil graag een kds 450 model.
Bij de club werd mij een simulator aangeraden en dan gelijk een 450 model. Maar ik heb een hekel aan computers en computerspellen. Ken mijzelf, dat word niks. Dan maar een keer crashen. Leer ik gelijk repareren. Verder was er hier op de club nog maar 1 heli vlieger dus ook niet echt de mogelijkheid om kennis op te doen. Wel een leuk gesprek gehad. Misschien binnenkort maar eens bij een andere club kijken.
Dus getwijfeld tussen een kds met flymentor, maar eigenlijk wil ik deze zonder flymentor. Dus gewoon vliegen. De mogelijkheden en crashkosten en kosten voor een sim bekeken en toen besloten om voor een tussenstap te gaan, heb een blade 230s gekocht. Waarschijnlijk wel iets duurder, maar wil kennis op doen en niet dat een 450 na een crash in de hoek beland omdat mijn kennis nog te kort schiet. Of erger, ongecontroleerde bewegingen maakt.
Hier zit nog safe en zelf leveling op voor als ik het nodig heb, en om toch na een middag hooveren nog even rond te kunnen vliegen zonder crash. Is toch wel leuk om je even uit te kunnen leven na al die concentratie. Gaat met de nano ook, maar die is erg wind gevoelig.
Ik had nog wel een vraag, in hoeverre is een flybar zelf levelend als je de sticks loslaat??
Ik vind het erg moeilijk om de heli te corrigeren als hij omdraaid. Zolang ik stick input moet geven tijdens het vliegen is het makkelijk natuurlijk, hij draaid om, en om hem de andere kant op te laten gaan moet je stick de andere kant op dan de input die je nu geeft. Maar als je in 3d mode een input geeft en de heli draaid moet je als het ware vanaf je midden punt een nieuwe input geven. En daar zit de kronkel bij mij. Dan ga ik de mist in.
Ben dus benieuwd hoe dit gaat als het weer wat beter word.
Ik hoop dat ik van de zomer met een gebruikte align of een nieuwe kds 450 formaat in ieder geval figuurtjes kan hooveren.
Laatst bewerkt: