Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Tussen het druk verbouwen van me huis ben ik al redelijk ver met het maken van me belt cp v2 naar FBL!! Alles werkt al na behoren alleen de blades moet ik nog even testen of ze gelijk zijn
u3emubat.jpg
moet nog wel ff de blade houders om draaien :)

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3

Tussen het druk verbouwen van me huis ben ik al redelijk ver met het maken van me belt cp v2 naar FBL!! Alles werkt al na behoren alleen de blades moet ik nog even testen of ze gelijk zijn
u3emubat.jpg

Denk je dat gaat goed met de links van de swash na de bladhouders ???

De bladhouders van jou zijn van een flybar,
die links lopen hier via de flybar naar de bladhouders,

bij een fbl gaat de link direct van de swash naar de bladhouders,
en de bladhouders zijn dus iets anders.

Die links van jou zullen niet blijfen zitten !

Groet, Uwe

Ze zijn inderdaad aan de zwakke kant uwe ;) ik zit al te zoeken na een andere had al gelezen dat de set van een align 450 moet passen en dat zijn ook stevige links , en er zijn al filmpjes van dus nog even zoeken waar het goedkoopst is :) ik ben al blij dat het systeem werkt!!;)

Richard, een andere idee,
eer zijn ook ballinks met een langere arm,
die kan je in de bladhouder schroeven en de winkel van de link woord beter:

of dat dan nog stevig genoeg is , weet ik niet,
er komen toch wat krachten op de bladhouders bij fbl !!

suc6, Uwe

Richard , zou je wel zoveel tijd en geld in die heli stoppen !!
Ik had hem verkocht en me dan een fijne trex 450 dfc aangeshaft
Staat eentje te koop in het te koop gedeelte

Meer betrouwbaar als die esky en vliegt stukken beter hoor
Esky leuk voor mee te starten maar verder......
Nick

+1 aan Nick,

het woord een gepruts,
vliegt niet goed en misschien ook nog gevaarlijk,
ik heb trouwens ook 250er Rexen staan met alle onderdelen (voor 500 € onderdelen), da kan je bouwen tot ...

suc6, Groet, Uwe

u3emubat.jpg

Denk je dat gaat goed met de links van de swash na de bladhouders ???

De bladhouders van jou zijn van een flybar,
die links lopen hier via de flybar naar de bladhouders,

bij een fbl gaat de link direct van de swash naar de bladhouders,
en de bladhouders zijn dus iets anders.

Die links van jou zullen niet blijfen zitten !

Groet, Uwe

Kan je 100% garanderen dat dat mechanisch goed gaat.... De krachten op de bladhouders zijn namelijk exact even groot, of het nu flybar of FBL is.... de krachten op de swash worden wel een tikkeltje groter, maar niet eens zo heel veel....
De servo's... DIE krijgen er wél beduidend meer van langs, maar bijvoorbeeld Hitec HS65HB of hoger, blijken dat moeiteloos te kunnen weerstaan, vele jaren lang....

Bij deze: [URL="
Bell 47G Bert.wmv - YouTube[/URL] heb ik namelijk exact dezelfde truuk uitgehaald, en die heli is hééél wat groter. En die vliegt daar alweer een jaar of 3 a 4 mee rond....

Waar je wel om moet denken, Richard, is dat ALLE tuimelschijfbewegingen veel kleiner moeten worden voor dezelfde blad-deflecties, dus je moet je servohevels korter maken. De mixers ontbreken nu namelijk, en je hebt nu voor iedere mm tuimelschijfbeweging plm 2 x zoveel bladverstelling.

Je moet WEL een kwalitatief uiterst goede tuimelschijf monteren, niet vanwege de krachten, wel omdat eventuele speling nu ook twee keer zoveel invloed heeft.

EDIT: kijkend naar de hoek die de stuurstangen maken, zou dat met die swashplate uitslagen nog best wel eens mee kunnen vallen. Even testen hoeveel collective en cyclic je hebt...

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
en dan nog blijft het een esky....;)

je moet hebben een fbl controller
flb bladen
betere servo's
een hoop gekloot

tel dat bij elkaar op ,is een esky heli in mijn ogen NIET waard

voor het geld dat je nu al gaat uitgeven koop je al een mooie trex 450 2de hands wel te verstaan :cool:

mijn keuze was niet moeilijk maar ieder zijn ding

Hoi,

als Bert vertellt, dat het goed moet gaan, zo zal het dan ook zijn,
in eerster instantie en bij eersten kijken heb ik in deze constructie
weinig vertrouwen !!

suc6 mee,
en ik gelof het wel Bert, alleen het gevoel ..

Groet, Uwe

Niemand HOEFT vanmij zijn Esky om te bouwen....

Maar als je het dan tóch doet, is het inderdaad zonde om er een dure FBL kop op te zetten, of te investeren in dure servo's en een controller.

Met die zacht gedempte kop, heb je echter een heel redelijke kans op succes met non-E-stab, en dan kost het je verder ook niks.

Is altijd een leuk experiment, toch? en daar leer je tien keer meer van, dan van een kant en klaar, bewezen pakket kopen....

@ Uwe: die bladen bepalen de krachten die er optreden, niet de servo's.
Aangezien die bladen normaal gesproken ook via diezelfde kogellinkjes aangestuurd en in bedwang gehouden worden, kunnen die links het dus gewoon aan.
De krachten die die bladen opwekken, worden bij flybar heli geabsorbeerd in de flybar, en dus niet (of maar heel zwak) teruggegeven aan de servo's.
Met een FBL rotorkop, of dit nu een speciale FBL kop is of een zelf omgebouwde, is er geen flybar om de krachten te dempen/absorberen, en daarom heb je goede servo's nodig.

Als je dan ook nog FBL electronica wilt gaan gebruiken, dan heb je dus servo's nodig die EN 'stevig" genoeg zijn, EN snel genoeg om de commando's van de FBL unit op te volgen.

Vandaar....

Groet, Bert

Ondanks de familie bezigheden toch nog wat tijd gehad om aan de lipo heater te werken. Vandaag een opzet gemaakt voor het verwarmingselement. Hiervan komen er drie in de deksel van de koffer:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Whohoooo!

3 x 50W....

Is dat niet een beetje veel????

Is wel weer lekker vlot op temperatuur, dat dan weer wel :D

Groet, Bert

Whohoooo!

3 x 50W....

Is dat niet een beetje veel????

Is wel weer lekker vlot op temperatuur, dat dan weer wel :D

Groet, Bert

Lijkt me logisch, je wil zo'n mooie opstelling niet alleen in de winter kunnen gebruiken ... beetje meer power om in de zomer een lekkere BBQ op het plein te houden ... slim gezien ! ;) :rolleyes:

Lijkt me logisch, je wil zo'n mooie opstelling niet alleen in de winter kunnen gebruiken ... beetje meer power om in de zomer een lekkere BBQ op het plein te houden ... slim gezien ! ;) :rolleyes:

:D Maar dáár is het dan weer nét een beetje te weinig voor.... :rolleyes:

Groet, Bert

50 Watt zal het niet worden. De weerstanden zijn 27 ohm, de voeding is 12V en over de FET staat 0,6V. Dat geeft (11,4 x 11,4 / 27) * 5 = 24W

Maar vermogen kan je nooit genoeg hebben ;-)

Damn!! :D de esky werkt super nu op fbl , en de links houden het super! Het is ook beter beheerstbaar nu op fbl haha! Alleen nog kleine afstelling even maar hooveren gaat al goed ;)

Back