Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Let op met dat omstellen van STD naar GY bij de Futaba F7C:
.
het kan zijn, dat bij het omschakelen van STD naar GY die waarde van de gain weer terug naar 50 / 50 gaan, en ook anders om,
dus voor het opstarten nog eens controleren, of de gyro goed werkt.
.
groetjes van Heli-Uwe

Klopt helemaal Uwe, zo heb ik mn Henseleit de eerste keer tegen de grond gekwakt. In ieder geval iets dat ik niet snel zal vergeten :(

Volgens mij heb ik alle heli’s op STD laten staan,
de instelling verschilt iets, maar de werkwijze is dezelfde:
0 - 50 rate mode 50 - 100 HH mode,
en ready.

@Jonkje: niet leuk zo iets, wie denkt daar toch aan, dat die bij omschakelen reset ??

groetjes van Uwe

Ik vraag het hier ook maar even.. Is er veel verschil tussen de microbeast en de 3gx sinds die firmware 3.0 heeft?? Ga denk ik toch maar weer een projectje doen namelijk..

Ik weet het niet, en zou ook geen pro en contra geven,
voor mij is die 3GX o.k. en bekent,
voor een nieuwe project (pot en boom) zou ik ze weer nemen,
voor een grote schaal-heli HC3X of BRAIN

mijn mening,
Heli-Uwe

Gisteren ondanks de harde wind en de kou toch nog even 10 min met de 700 gevlogen om te zien of de staart in HH nu ook goed zou zijn. En dat was gelukkig ook zo :banana:

Na 10 min totaal geen gevoel meer in mijn handen dus alles weer snel ingepakt en tevreden naar huis gegaan. Gain finetuning komt wel wanneer het rustiger weer is.

Gisteren ondanks de harde wind en de kou toch nog even 10 min met de 700 gevlogen om te zien of de staart in HH nu ook goed zou zijn. En dat was gelukkig ook zo :banana:

Na 10 min totaal geen gevoel meer in mijn handen dus alles weer snel ingepakt en tevreden naar huis gegaan. Gain finetuning komt wel wanneer het rustiger weer is.

Nice,

met de GY611 of met de GP750??

Tis mij ook veel te koud maar mss morgen even als het weer het toe laat
niet te veel wind en natuurlijk niet te koud
ik word gek van dat simmen wil naar buiten:onweer:

Gr
Jeroen

Ik vind het niet koud, tot nu toe weer een winter van nix toch? Momenteel 10 graden buiten maar heb het echt wel gehad met dat herfstweer van veel bewolking, mist en regen. Wind vind ik niet zo erg, geeft die 6hv weinig om :)
Donderdag nog wel lekker gevlogen bij praktisch windstil weer en een beetje zon. Gisteren daarentegen de hele dag regen en vandaag weer andere dingen te doen.

Gelukkig,

het kan toch ook niet zijn, dat zo 'n grote vogel niet vliegt,
ook als het ''alleen een Rex is''

ik hope, dat ik mijn 600er ook vandag maar naar buiten kan brengen (zonder regen)

groetjes van Uwe

Ik weet het niet, en zou ook geen pro en contra geven,
voor mij is die 3GX o.k. en bekent,
voor een nieuwe project (pot en boom) zou ik ze weer nemen,
voor een grote schaal-heli HC3X of BRAIN

mijn mening,
Heli-Uwe

Tís toch microbeast geworden. Ken dat ding en was toevallig goedkoper ook nog na wat zoeken op internet..

Ik vind het niet koud, tot nu toe weer een winter van nix toch?.

Gisterenochtend rond 10:00 was de gevoelstemperatuur in open terrein aardig beneden 0 hier in Hveen met een dikke 4 bft. Koud genoeg om al het gevoel in je vingers binnen 10 min kwijt te zijn. Vandaag is de temperatuur wel aangenaam maar weer die verrekte wind die niet uitnodigt om te gaan vliegen. Morgen lijkt het niet veel beter te worden :(

@ Jeroen, met de 611 gyro. ;)

Tís hier al dagen herfst. Regen en wind. Steek nu m'n tijd in het geven van opdrachten aan mijn zoontje. Parcours uitzetten en hem dat laten vliegen. Onder de tafel door. Via de trap naar boven. Landen op diverse kleine plekken. We hebben dolle pret samen op die manier.

tja, ook hier is het binnezitten...

heb vandaag de tail van m'n AS-350 iets anders ingesteld voor (hoop ik) betere controle tijdens hoover.
en eindelijk eens van het ''bijstuur probleem'' af te zijn...
helaas mist nu een goede vliegdag voor de tests....:(

@chow: leuk :)
volgende stap inverted flip in bijv. de slaapkamer zonder de muur te raken???:D

@chow: leuk :)
volgende stap inverted flip in bijv. de slaapkamer zonder de muur te raken???:D

Hij vliegt nu nog een 3 kanaals Blade Scout. Er is een ladybird onderweg. Als dat lukt kan hij met m'n Genius CP aan de slag. Maar de Blade Scout kan hij nu inmiddels dromen. Hij begon er al over dat hij voor z'n verjaardag wat moeilijkers wil hebben.

Sinds lang geleden
een dagje ..
-zonder regen
-niet moeten werken
-met een beetje zonnetje
-niet te koud
-en veeeeel wind (Bf 5)
-temp 11 C
dat was de dag van de T Rex 600 nitro
Heerlijk gevlogen.
Groetjes van Uwe
en een foto van vandaag
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat foto is een snapshot
uit een filmpje,
dat met de GoPro onder aan de zender gemonteerd gemaakt is,

maar bij Bf 5 en half 3D met een 600er
Ging dat niet zo goed,
Ik kijk namelijk vooruit, waar de heli hen vliegt,
Die camera niet
En als ik de heli aan mijn zijkant heb vliegen,
Ga ik mij niet draaien ,
Dus de camera gaat weer niet mee,

90 % van de film dus hemel en geen heli, jammer

Prettige jaarwisseling
Heli-Uwe

Thanks, thans,

Pad-Cam heb ik,
Personeel soms ook,
Maar bovenaan staat toch het vliegen,

en dat was 4 tankjes met de Rex 600 super.

groetjes van Heli-Uwe

edit: mooie foto @Chow:

Laatst bewerkt:
Back