Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik pleur er morgen eens een anders staartservo in die nog op de plank ligt. Lees her en der toch wat tail wag issues door de DS650..

Ps: ben ik de enige die niet meer op runryder kan komen?? :(
 
als de pitch slider zwaar ging,
is dan misschien wat met de as (hekrotor) niet goed,
ik begrijp da maar niks meer van ??

groeten Uwe,
en niet aansteken !
 
Simpel: klote maatvoering van die oosterse vriendjes. As of slider niet maatvast, uitsparing in de slider voor de control linkjes veeeeeel te klein. Die moest je zonder de boel aan te passen er letterlijk tussen persen. Met nieuwe linkjes idem.


Denk nu echt met weemoed terug aan mn Hens... Duitse degelijkheid! Welke helaas ook degelijk uit elkaar spatte na de crash! Maar dat was ook echt carbon ipv van het zogenaamde Align carbonprintje!
 
Misschien gewoon een keer even koffie drinken bij een ander en die laten kijken. Soms zien twee meer dan 1.
 
Ik nijg er sterk na om de alu bladhouders te vervangen voor kunststof, de as en de slider met linkjes te vervangen voor nieuwe want het loopt gewoon nog steeds niet uber soepel. Soepel maar niet supersoepel..
 
Misschien gewoon een keer even koffie drinken bij een ander en die laten kijken. Soms zien twee meer dan 1.

Koffie staat klaar;) als je tijd heb?
dan kunnen we dat ding samen uit elkaar trekken en controleren wat er aan de hand is en vergelijkingen maken met mijn 700
Je bent altijd welkom

Ondanks de problemen toch nog prettige kerstdagen Jonkje
 
Thnx Jeroen! Dat weet ik.

Voordat ik weer zo'n afstand ga rijden naar het verre oost Groningen (:p) wil ik eerst die slider etc nog soepeler hebben. Die van jou gaat nog steeds beter dan die van mij en de hoeveelheid zijwaarste speling op de bladhouders zit mij ook niet lekker.
 
Die slider moet idd super soepel gaan en ook de 2 plastic control link armpjes moeten heel soepel bewegen (deze moeten gewoon los vallen in de houder waar ze in zitten )
het kan ook dat de slidershaft(koperen bus) niet goed in elkaar zit of borgmiddel tussen deze bus en as zit en daardoor stroef loopt,dus de hele tail moet heel en lees heel soepel lopen
die speling op de bladhouders is normaal tenminste dat heb ik ook
had het bij de alu versie en nu ook op de plastic bladhouders
wel moeten de trust bearings goed gemonteerd zitten in de bladhouders

Ik hoor wel hoe het verloopt,ben benieuwd

s6

Jeroen
 
Ik heb de koper bus wel eens langs een schuurpapiertje moeten halen
Dit nam net ff dat minibeetje weg, waardoor hij in het kunststof zwaar ging lopen

1 stapje verder naar de staart is ook een verdachte
Dus de aansluiting op de bladhouder zelf, daar klemt het ook nog wel eens
 
Kaboem :D

Vanmiddag nog even een testhover gemaakt na wat wijzigingen. In normal is de staart nagenoeg strak. Volgende stap... HH!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ jonkje... Ik heb in het begin ook de 700 met 750 gehad, zonder problemen... Je hebt toch een futuba zender... Zo ja zet je gyrogain eens op 32... Dat was bij mij de instelling om zonder problemen te vliegen, met een standaard gyropadje en een Align strapje er om heen... Het moet goed kunnen werken...:-)
 
@ jonkje... Ik heb in het begin ook de 700 met 750 gehad, zonder problemen... Je hebt toch een futuba zender... Zo ja zet je gyrogain eens op 32... Dat was bij mij de instelling om zonder problemen te vliegen, met een standaard gyropadje en een Align strapje er om heen... Het moet goed kunnen werken...:-)

@marcel,er zit nu een gy611 van mij op de heli en heb de Align foamtape met metal shield er in gedaan.
idd mss de gain op 32 zetten en volgens mij moet de t7 ook op GY mode staan in de zender,maar het belangrijkste is dat alles super soepel op de tail loopt
(overigens de tail servo is een ds 650 en de gy611 heb ik in een andere rate mode gezet (1520 ipv 760) dus dat werkt gewoon

Ik ben benieuwd naar je aanpassingen Jonkje

Gr

Jeroen
 
@ jonkje... Ik heb in het begin ook de 700 met 750 gehad, zonder problemen... Je hebt toch een futuba zender... Zo ja zet je gyrogain eens op 32... Dat was bij mij de instelling om zonder problemen te vliegen, met een standaard gyropadje en een Align strapje er om heen... Het moet goed kunnen werken...:-)

Met futaba heb ik hem ook bijna zo : 70 / 30
niet hoger (hoger bedoel ik bv. 75 / 25)

gr. Uwe

.. en @Jonkje: bij de 600 n heb ik goede ervaring met kunststof bladhouders, maar voor jou betekend dat probeeren, en dat is geen oplossing, ik vind die idee met de koffie goed ...

fijne kerst en een beter 2013

groetjes van Uwe

edit: ..oh Jeroen, dat met de GY611 heb ik niet gezien, sorry
 
Laatst bewerkt:
@Jonkje: zou 't jammer vinden als je die 700 opblaast.
met elke heli heb je soms dit soort tramelant.

ik hoop dat die staart nog strak te krijgen is in HH
suc6 :)
 
Hey Marcel, de gyro was inderdaad niet de oorzaak. Puur mechanish door te zwaar lopende onderdelen van de o.a. de slider en control linkjes. Gewoon k*t maatvoering van Align... maandagochtend heli ofzo...

Moet nu enkel nog even de linkjes van de stuurstang wat indraaien zodat de trim in de zender weer naar 0 kan en vervolgens even een testhover in HH doen. Heb hier een klein beschut veldje bij de deur ( 6m x 5m ) waar ik de heli bij wijze van uitzondering even op 50 cm hoogte laat hoveren. Je ziet immers na 2 sec al of het goed is of niet. Finetuning van de gain doe ik op mijn vaste vliegstek.

Als de staart nu wel helemaal goed blijkt te zijn ga ik alsnog de kunststof bladhouders en een nieuwe slider met linkjes kopen en de huidige vervangen. Ik wil geen afgeschuurde zaken op mijn heli haha.

Morgen maar even verder testen. Het vooruitzicht is in ieder geval positief.

Zal de zender ook eens op GY zetten, al vind ik dat nog steeds een wazig gebied bij de T7C, staat niks over in de Engelse manual terwijl er toch meerdere instelmogelijkheden zijn. Nu las ik vandaag in een ander draadje hier op mbf dat de Duitse versie uitgebreider zou zijn... Verdammt! :p

De heli afgelopen week ook maar voorzien van een Quik UK header tank, toch een wel zo geruststellende gedachte!
 
Als de staart nu wel helemaal goed blijkt te zijn ga ik alsnog de kunststof bladhouders en een nieuwe slider met linkjes kopen en de huidige vervangen. Ik wil geen afgeschuurde zaken op mijn heli haha.

Morgen maar even verder testen. Het vooruitzicht is in ieder geval positief.

De heli afgelopen week ook maar voorzien van een Quik UK header tank, toch een wel zo geruststellende gedachte!

Ik heb ook betere ervaringen met de kunstof bladhouders,maar die control linkjes heb ik ook iets af moeten schuren/op moeten ruimen met een mesje
want als je straks weer nieuwe erop zet heb je waarschijnlijk weer het zelfde zwaarlopende probleem
ze moeten heel soepel lopen en de messing busjes er in daar draait ie op! dus niet te vast zetten met dat schroefje en borgen!!
Header tank is altijd een uitkomst,heb je ook een rubber tule in het frame gedaan voor de brandstof slang?
en niet vergeten de trim weer in het midden te zetten he!!als je overschakeld naar HH
Ik zou idd ook maar de duitse versie downloaden met de instellingen van de gyro volgens mij moet ie echt op GY staan ik kan jou zender niet goed maar de gyro's staan bij mij altijd in de zender op GY

S6 en ik hoop dat het nu eindelijk eens opgelosd is:p en positief blijven he

Jeroen
 
Ik vlieg niet meer zonder header tank...

3d doe ik niet, maar wel stall turns
En bovenin de stall turn hoorde ik op een gegeven moment de motor overslaan omdat hij lucht kreeg..
Sinds de header tank geen last meer :mrgreen:
 
[..]
Zal de zender ook eens op GY zetten, al vind ik dat nog steeds een wazig gebied bij de T7C, staat niks over in de Engelse manual terwijl er toch meerdere instelmogelijkheden zijn. Nu las ik vandaag in een ander draadje hier op mbf dat de Duitse versie uitgebreider zou zijn... Verdammt! :p

De heli afgelopen week ook maar voorzien van een Quik UK header tank, toch een wel zo geruststellende gedachte!
Met een t8j lijkt het verschil tussen std en gy de weergave/waardes te zijn, las dat elders ook. Ik heb met beide instellingen gevlogen en de beastx welke is aangesloten met sbus maakt het niet uit dus dan is het maar net wat je voorkeur heeft.
 
Back
Top