Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Maar ik begrijp dat je ook een profiel kunt kiezen. Sport of normaal of 3D en dan ondanks dat je dan achteraf wel DR op de rudder kunt zetten. Maar nu breng je me weer aan het twijfelen.

Ik heb nu namelijk "normal" en dat vliegt prima voor mij. Tís alleen de piro die ik te snel vind. De cyclics wil ik niks aan veranderen.

**Edit**

Even de manual erbij gepakt. Ik ga inderdaad de transmitter gebruiken. Moet ik even kijken wat dan aardige uitgangswaarden zijn om te beginnen qua DR en expo.

Klopt je "kan" de standaard profielen kiezen in de bx maar dan heeft bx de d/r en expo e.d. al voor je berekend
als je hem in transmitter mode insteld dan kan je natuurlijk de d/r en expo resp.op 100 zetten voor de Cyclics en dan alleen voor je rudder deze op 80/85 zetten met wat expo erbij nagelang wat je wilt natuurlijk hoe lagerr deze waarde hoe langzamer de piro snelheid is
zo kan je de hele bx naar eigen hand zetten zonder in de para menu te rommelen gewoon lekker makkelijk in je zender

S6

Jeroen

edit: d/r en expo ALLEEN in stellen in transmitter mode en niet in een vast profiel van de bx anders is het dubbel op!

Klopt,

in het Parameter menu, Control behavior menu B op transmitter zetten (blauw)
dan pas de d/r, expo instellen naar wens in je zender

een aardige begin waarde is 80/85 D/R en 25%expo
het kan lager maar dan word de staart erg traag hoor

Greetz,en S6

Jeroen

Chow, als een profiel verder voldoet en enkel je staart te snel is kan je gerust met dual rates(of travel adjust) de uitslag op rudder beperken.

Ik zal het ook ff proberen te onderbouwen :) nu heb je 100% bereik op je stick en dat geeft een bepaalde rotatie snelheid van zeg 1 rotatie per seconde. Stel je nu 50% in dan geeft een volledige uitslag het zelfde signaal als een halve uitslag bij 100% en dus heb je bij een volledige uitslag dan 0,5 rotatie per seconde.

Met de beastx op transmitter mode doe je voor aileron en elevator het zelfde.
Het is vooral de expo op je zender die problemen kan geven bij een profiel; je krijgt dan expo op expo.

Ik kwam het inderdaad al tegen op het forum van Beastx zelf. Als je inderdaad met de expo's aan de slag wilt dan gebruik je de methode zoals Jeroen aangeeft. Is het alleen de piro rate dan kun je het profiel actief laten en DR op de rudder zetten. Maar verder geen expo's gebruiken als een profiel aanstaat.
Zoals de rudder nu reageert op de Mini Protos is gewoon tig keer sneller dan enig model in Phoenix..

Duidelijk allemaal verder. Bedankt voor jullie input. De Mini Protos moet snel weer vliegen. Hangt nu keurig in plastic op zolder ivm het rotweer steeds.

Veel wind maar droog,
de laatsten dagen van het jaar in
L'dam
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij teveel wind. Vind ik niet fijn vliegen. Schrik me elke keer suf als de heli even door de wind een duw krijgt. Ik heb wel gevlogen met bft 6 maar beperk me nu tot maximaal bft 4.

Klopt idd die instelling die @chrisdv zegt

Verder mijn beslommeringen van vandaag

heb 3x vandaag de heli's in de auto gezet voor naar het veld te rijden en er weer 3x uit gehaald:mad:
Steeds was het goed redelijk weer maar met veel wind en telkens als ze in de auto stonden en wilde weg dan ging het weer regenen en hagelen en de wind trok er behoorlijk aan (zeker hier in het noorden)
pfffft had er net zoveel zin in
dus uit frustratie maar met de mcpx binnen gevlogen en wezen simmen

IK WIL NAAAR BUITEN

mss morgen even tussen de boodshappen door even kijken hoe het gaat

Greetz

Jeroen

Op de foto met die blauwe lucht en zonlicht lijkt het nog beter weer dan het was.
Zelf niet gevlogen dit weekend, wellicht van de week wel weer. Ik werk regelmatig thuis maar de hele dag binnen zitten is ook niet leuk dus dan ga ik graag even vliegen :)

Ik werk ook vanuit huis. Krijg dus te weinig frisse lucht :) Even een half uurtje vliegen is dan al genoeg.
Maar goed we hebben het niet voor het zeggen. Gelukkig kan ik volgende week weer bouwen. Daar is het ook het seizoen voor. En nog een paar weken en dan komt de zon ook weer vroeger op. Kan ik mooi weer na het naar school brengen van de kleine gelijk naar het veld. Gek genoeg is er heel vroeg namelijk weinig wind vaak.

laatste vlucht v/h jaar 2012

Ik ben juist thuis van mijn laatste vlucht van het jaar se , ( wel me een vliegtuig ) is een beetje traditie in de club waar ik vlieg en was keitof , vliegen tot klok slag zons ondergang . wel veel wind ma geen brokken , jaar dus goed afgesloten en ik wens voor iedereen het zelfde .
En nu ga ik er ff een patat op geven se , grts beste wensen doeiiiiiii 2012 .Blitske

aan allemaal een goed 2013 :D
dat het aantal goede landingen maar gelijk mag zijn aan aantal keren opstijgen :thumbsup:

Happy newyear:D

Yes vandaag lekker even wezen uitwaaien hier achter op me veldje in de tuin

6x lipo voor de MCPX leeg gefladdert en 2 lipo's rustig ingevlogen met de Rex600ESP(zijn nieuw vandaar)

Was weeer even lekker nu het droog was mss morgen even de rex700N de sporen geven als het droog en niet al te veel wind staat(max windkr6!)

Greetz,

Jeroen

Back