Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Op m'n 450 heb ik een gp780 en daarmee ook een wiebel die er niet helemaal uit te krijgen was. Met de quark was het daarentegen altijd goed maar die had ik op de atom 500 gezet. (voordat alles op een gegeven moment fbl werd)
Altijd vervelend als die staart maar staat te wiebelen in hover ondanks als die geavanceerde techniek die dat toch goed moet kunnen doen :) Mijn ervaring is dat het meestal wel iets mechanisch is, dus iets wat net de stroef loopt zoals links, versleten lagers, iets ietwat krom of uit balans etc en je er soms lang naar kan zoeken ;) Toch is ook het materiaal tussen (fbl)gyro en de heli blijkbaar van invloed aangezien er voor bv de beastx ook dunner materiaal wordt geadviseerd. De tweede die ik kocht was dan ook 3m tape meegeleverd.

Maargoed, op een gegeven moment probeerde ik eens van dat tesa dubbelzijdig tape op die 450 wat en het probleem was opgelost http://www.modulor.de/shop/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/n/niif/niif_p1.jpg
Dat spul zou nauwelijks dempen tov de align gyro pad maar aangezien dat goed werkte is mijn theorie dat de gyro misschien teveel kon bewegen op het zachtere materiaal en dat probeert te corrigeren.

Pffff, elke dag denk ik ik ga de Tarot FBL unit op de HK450 maar eens configgen en afronden. Maar als ik dan zover ben heb ik geen zin :p Ben denk ik beetje knutselmoe. Ik vlieg wel elke dag even met de kleintjes. Dat dan weer wel :)

Hij is met een week weer terug, zag ik

Snap ik nog steeds de ban niet? Edit: opgehelderd!

Een andere gyropad leverde geen resultaat op.. :onweer:

De heli vertoont hetzelfde euvel als in dit filmpje van een 700N LE

Heli is 8L peut oud en crashvrij...

Laatst bewerkt door een moderator:
Qua ban: de mods zijn echt de beroerdste niet, daar zit doorgaans een goede reden achter

Qua waggel in hoover, 0 speling is het sleutelwoord..
De hardware gain is ook belangrijk, maar de speling in de aansturing is heel erg belangrijk
Let ook op speling in de bladhouders van de staart..

Nogmaals ik vertrouw die Gyro niet op een 700Size,heb je ook al een metal shield tussen de foamtape's geprobeerd?
speling heb je waarschijnlijk niet want dat controleer je vast en zeker

'T blijft wel kl.te zo,

S6
Jeroen

De aansturing is spelingvrij.

Delay instelling op de gyro = 0

Overige gyroinstellingen staan goed.

Gain percentages in de zender.. varierend van 60% tot 80% maakt allemaal geen verschil..

Speling op de bladhouders is minimaal, standaard align. Alles loopt verder soepel, al zou de tail pitch slider naar mijn idee misschien nog wel iets soepeler mogen. Bladhouders zelf draaien verder zeer soepel..

Heb helaas geen andere gyro bij de hand om de 750 uit te sluiten want daar heb ik mijn twijfels bij.. :(

Misschien eens KDBB tailblades proberen om zo meer demping in de staart te krijgen?

Vanmiddag dus de align gyropad vervangen door 2 lagen Tesa outdoor dubbelzijdig tape. Geen zichtbare invloed.

Ik had nog een 750 liggen hier(nieuw) maar die verkoop ik bij een electronica setje wat ik te koop aan bied in het verkoop draadje(maar is gereserveerd)
wel heb ik wat anders voor je;) daar is ie zeker rete strak mee:D

@Jonkje
Als je al zolang aan het klooien bent zou ik toch een andere gyro proberen. Kun je er niet eentje lenen van iemand?

Wat doms

Trek de kop s uit elkaar
Ik heb met mn 3g ook wel eens een onverklaarbare rammel in hoover gehad
Alles gechecked, alles gedaan, alles ok, maar nog steeds die rammel

Van ellende de kop uit elkaar gehaald, bleken mn thrust bearings compleet total loss..
Niet te voelen op de grond, maar in de lucht bij 2000 rpm gaat ieder tikkie in die lagers doorwerken
Daarna alles weer toppie

Of is hij bij jou nog nooit strak geweest?

Wat doms
Niet te voelen op de grond, maar in de lucht bij 2000 rpm gaat ieder tikkie in die lagers doorwerken

Klopt ik dacht alles vervangen te hebben bleek een lager in mijn kop een tik te hebben. hij schommelde nl. bij voor en achter bewegingen, nieuw lager en foetsie was het:D

Kan ook zijn dat er een rubber niet goed zat, als een rubber te hard wordt samengeperst, verander je de demping van de kop
En dan gaat ie bij een " normaal" toerental voor en achterover slaan
Lagers in de kop zijn zowieso lastig te voelen vind ik wanneer er nu iets mee mis is...

Rubbers had ik al uitgesloten omdat ik die al verwisselt had met harde en zachte. Maar inderdaad als je de kop niet stript voel je het bijna niet.

@ Jeroen: zou indd bijna die 611 er op gooien... ;-) De servo is goed.

@ Student: De heli hovert verder extreem strak, en trillingvrij. Kan de sticks gewoon loslaten.

Dan wil ik toch eerst een andere gyro testen voor ik de kop uit elkaar trek... liever lui dan moe :D

De staart is overigens nog niet 100% strak geweest.

Mijn tip zou eerst zijn geweest,
motor loopt nog niet smoothly,
maar naar dat filmpje zou ik eerder op lagers tippen,
Ook wat woord gezegd: in de rotorkop.
groetjes Uwe

@ Jeroen: zou indd bijna die 611 er op gooien... ;-) De servo is goed.

@ Student: De heli hovert verder extreem strak, en trillingvrij. Kan de sticks gewoon loslaten.

Dan wil ik toch eerst een andere gyro testen voor ik de kop uit elkaar trek... liever lui dan moe :D

De staart is overigens nog niet 100% strak geweest.

Hoi Jonkje

Geef even via de pm je adres even door dan komt er een GY611 naar je toe om te testen!!!
Bevalt ie neem je hem over bevalt ie niet stuur je hem maar terug
(of je kom hem effe ophalen dan zetten we samen de boel effe in orde!)
ik heb via de controller de pulse rate van standaard 760 naar wide 1520 al gezet zodat je deze kan gebruiken met jou tail servo DS650
Prijs?? komt goud schatje!

Allright?????

Greetz,

Jeroen
Ik hoop dat ik je zo kan helpen om je heli strak te krijgen en jou het gevoel te geven weer lekker met de heli te kunnen vliegen!!!!!

Vandaag de HK450 afronden maar. Kabels vastgezet. Dan zo de Tarot FBL unit aan de PC hangen en instellen. Iemand op youtube heeft de moeite genomen alle stappen uitgebreid te filmen dus dat moet een makkie worden..

20121213090933.jpg

@ Jeroen: je hebt pb makker!

@ Uwe: De motor loopt rijk maar zodanig dat de staart gewoon strak zou moeten zijn.

Ik geloof niet dat het probleem in de rotorkop of lagers zit. Als het een mechanisch defect zou zijn zou de tailwag toch een bepaald ritme moeten hebben. Het lijkt mij toch echt een digitaal probleempje..

We shall see!

Back