@Roel, dat noemen ze nu preken voor eigen parochie.
In "mijn tijd" moest je een open lijn huren a 275 gulden per maand en je eigen apparatuur (servers) kopen, installeren en hosten.
Een domeinnaam koste 175 gulden per jaar en dan kwamen de stroom kosten er nog bij die ook niet gering waren (gezien het stroomverbruik van de apparatuur in die jaren).
Tegenwoordig staat alle apparatuur bij een hostingprovider en gaat er wat stuk dan draait die voor de kosten op en zorgt dat alles weer up komt.
De meeste programma's worden gratis bij de domeinnaam geleverd en je mag gebruik maken van weet ik hoeveel databases.
Als ik één van de duurste pakketten neem, dan ben ik 12,5 euro per maand kwijt, maar dan heb ik ook werkelijk alles.
Domeinnaam, onbeperkt dataverkeer, onbeperkt aantal databases, onbeperkt aantal websites, PHP, SQL, onbeperkt email, enz enz....zelfs 24 uur service.
Uptime van 99,9%, iedere dag automatische backup door hoster, 2 CPU cores, 2.048 MB geheugen, gratis SSL, SSH, DNS en ga zo maar door.
Ruim 75 APP's die ik gratis mag gebruiken en technisch ondersteunt worden bij problemen, zelfs de updates gaan automatisch.
Dus laat ik het zo zeggen, met 12 "vriend van het forum" kan ik een zeer uitgebreid service opzetten en dan houd ik nog geld over.
Als reclame of vriendjes zijn mij een fortuin zouden kosten dan had ik het forum allang dicht gegooid, dus zeg niet dat eea niets oplevert.
Dat hij in een "gewoon" 2 onder één kap woning woont, dat willen er hier wel meer die op 4 hoog op een flatje zitten en dat er geen Ferrari op de oprit staat zegt ook niet, het kunnen ook 3 Tesla's zijn of 5x per jaar op vakantie gaan welke andere zich ook niet kunnen veroorloven.
Dus niet
zeiken, net zoals anderen mag jij ook vertrekken.....velen zullen er geen traan om laten.