Verslag van de Willem barentsz van Kolderstok schaal 1:50

Ik gee nouw nie elke slag kommentaar op Piet se bouw nie, want dit spreek vanself, maar die slag moet ik na de keyboard grijp. Absoluut prachtig, Piet en @Herby63 tikt dit op de kop - "harmonieus" inderdaad. Alle lijne vloei prachtig ineen - en watter prachtige scheepje. Onze @*Hans* Admiraal macht maar n boudoos aanmekaar sit! :thumbsup:

De voorkant van de opbouw is vandaag afgewerkt,
JPG_1550_6299_bewerkt-1.jpg

JPG_1551_6300_bewerkt-1.jpg

De galjoenscheg is 8 mm dik en naar de voorkant toe afgeschuind tot 4 mm dik, daarna aan de voorkant boven op de scheg een gaatje gemaakt en daarin een 2 x 2 mm notenlat gezet, waarvan het zichtbare deel 10 mm lang is. Dan de ornamentjes aan weerszijde van de scheg gelijmd en vervolgens de scheg aan de voorsteven gelijmd,
JPG_1559_6305_bewerkt-1.jpg

JPG_1560_6306_bewerkt-1.jpg

Vandaag 22 verschansing stutten geplaatst, nog geen foto omdat het nog niet klaar is, er komt nog een potdek op, net te zien bij de witte pijl op de foto. En begonnen met de galjoen regelingen, waarvan de bovenste gereed is. De regelingen zijn van 1,5 x 4 mm noten en licht gebogen en na het verlijmen heb ik er kleine nageltjes in gezet, niet omdat het moet maar omdat het wel aardig staat. Het stukje wat op de huid is verlijmd is afgeschuind (dunner gemaakt), wat op de foto helaas niet te zien is,
JPG_1569_6311_bewerkt-1.jpg

Back