Verslag hms Diana deel twee

berghout bakboord gereed

Het berghout aan bakb. is zover gereed, en afgewerkt bij het achterschip. Nu moet de stuurb.kant exact hetzelfde. Dat lijkt makkelijker dan het is, daar er minimale verschillen in breedte van de latjes zitten. Dus schuren en vijlen tot het gelijk is straks.

full

Ook bij de boeg heb je last van deze kleine verschillen, symetrie is hier toch wel belangrijk.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
berghouten gereed

De berghouten zijn gereed!
full

De romp is in de watergedragen lak gezet, nadat ie nog voor een 3e maal geschuurd was. Nu word de hele romp nog één keer geschuurd. De lak is in de laatste minuskule kiertjes gelopen en na nog één maal schuren is ie zo glad als een billardbal.

full

Na het schuren word het berghout zwart geschilderd en de waterlijn uitgezet. Daarna gaat de spiegel er tegen voor de stevigheid. Dan ga ik of de spiegel afwerken en de zijgallerijen of het onderwaterschip afwerken, net waar ik zin in heb.

schilderen berghout

De boot is voor de 4e keer geschuurd, alle lak is er weer af en kiertjes kan je nu alleen nog vinden met een loep!

Nu bezig met het zwart schilderen van het berghout. er moet nog één laagje op, dus het eind resultaat later vandaag of morgen.

full

waterlijn

De waterlijn is uitgezet en het onderwaterschip geschilderd.

full

full

full

full

full

Waarschijnlijk word ze ook nog bekopert, maar voorlopig ziet het er al redelijk uit. Hier en daar nog wat schoonheids foutjes weg werken (verf bij tippen en/of weghalen. Volgende project is de spiegel en zijgallerijen.

full

Haha, jij loopt tegen hetzelfde aan als ik (denk ik) het is zó zonde om al dat mooie hout onder het koper te verstoppen hé. ;)

:cool:

Je hebt wel gelijk Klaas, eigenlijk vind ik de koperen plaatjes niet echt mooi, maar het blijft wel een optie. Eerst maar eens de rest van de romp opbouwen alvorens ik definitief beslis. Zoalng er nog géén masten opstaan is nog alles mogelijk!
Ik schilder zowiezo het onderwaterschip koper, is een goeie ondergrond voor de plaatjes.

Je hebt dat bij de Bounty ook bij een koper geschilderde romp gelaten Piet, en dat vond ik ook geslaagd hoor!!

We zullen het zien.....;)

Strak werk Piet, het geheel begint nu al "volume" te krijgen.
Morgen begin ik, na een 3/4 jaar vertraging, met het laatste deel 120 van de "Victory"
en hoop het komende weekend er een eind aan te breien.
Op naar het volgende, zei het iets kleinere project, de 200% bijboten.

gr. A3

Back