Hallo Frank
Ik heb bij mijn meteor geconstateerd dat er brandvlekken op de binnenkant van de hoofdwielspatbordjes waren te zien nadat het toestel niet op snelheid kwam om te roteren.De speling bedroeg ongeveer 5mm. Door de grote druk van het gewicht van het toestel op de wielen ( Dubro leight weight) en de startsnelheid
van ongeveer 50Km/uur was de centriefugaalkracht ( de wielen draaien dan 2500 omw./min.) zo groot dat deze onversterkte bandjes groter worden in diameter met als gevolg dat ze aanlopen. Ik heb de spatbordjes gedemonteerd maar toch ook maar rondom de buitenkant van de bandjes met zap nylon versterking aangebracht.
Dit naar aanleiding van de laatste de fotoos die ik zag van je restauratie van je Meteor.
Tot Zondag Dolf
Ik heb bij mijn meteor geconstateerd dat er brandvlekken op de binnenkant van de hoofdwielspatbordjes waren te zien nadat het toestel niet op snelheid kwam om te roteren.De speling bedroeg ongeveer 5mm. Door de grote druk van het gewicht van het toestel op de wielen ( Dubro leight weight) en de startsnelheid
van ongeveer 50Km/uur was de centriefugaalkracht ( de wielen draaien dan 2500 omw./min.) zo groot dat deze onversterkte bandjes groter worden in diameter met als gevolg dat ze aanlopen. Ik heb de spatbordjes gedemonteerd maar toch ook maar rondom de buitenkant van de bandjes met zap nylon versterking aangebracht.
Dit naar aanleiding van de laatste de fotoos die ik zag van je restauratie van je Meteor.
Tot Zondag Dolf
Laatst bewerkt: