Omdat ik nog wacht op een bestelling uit Duitsland met epoxy, glasmat enzo. vandaag maar eens wat
kleine dingen rondom de vleugel gedaan. Het was me al opgevallen dat het rudder een wat kleine uitslag had; hij (of zij?) liep aan tegen de fin,
Dus met de onvolprezen Dremel een klein randje verwijderd, en het rudder heeft nu voldoende uitslag,
Verder kwam ik op het ventiel voor het landingsgestel nog wat dingen tegen die me niet zinden,
wat te denken van slangetjes afgedicht met kopspijkers en verlijmd met CA lijm, en geknikt met een tie-wrap
Deze gaan we dus vervangen door een UP3 van Ultra Precision, pak ik daar ook gelijk de wieldeuren mee!
Er zit ook een mooie vijfvoudige persluchtkoppeling bij, maar zoals op de foto te zien is zijn de
O ringen hard aan vervanging toe
En bij nadere beschouwing bleken de luchtslangen hier en daar beschadigd en poreus/ verhard te zijn;
je kon ze makkelijk stuk trekken! :schrik:
Dus alles maar vervangen dan!
En qua servo aansluitingen kon ik alle (keurig gesoldeerde) Y kabels eraf knippen,
Want moesten we vroeger eerst alle functies verdelen over 8 of 9 kanalen,
daar hebben we nu dus 14 kanaals materiaal voor! 8) heerlijk, gewoon alles erin pluggen en mixen op de zender!
Bij één van de motorgondels sloot het toegangsluik niet goed, dus aan de binnenkant verstevigd,
Hmmm, kan je gelijk zien dat er een brandje is geweest...............
En het landinggestel gedemonteerd, toch alles (remmen en zo) ff nakijken en testen op goede werking,
Het landingsgestel is enorm, op de foto heb ik ter vergelijk een paar Pro Lynx struts van Sandor gelegd.....
De retracts zijn van HAWE; enorme blokken! (nou zijn mijn handen niet zo groot maar toch

)
gr.
Frank