Vasa (Wasa) Corel 1:75

voor diegene die de kleurstelling gemist hebben , hierbij nogmaals het voorbeeld wat als "richtlijn" zal dienen voor de figuurtjes en kleuren.
dit zijn foto's van het model (schaal 1:10) in het museum in Stockholm (de nummers hier zijn een referentie die ik erbij heb gezet naar de handleiding)

ScreenShot003.jpg

ScreenShot089.jpg

ScreenShot002.jpg

ScreenShot001.jpg

Zo te zien word het een bijzonder kleurrijk geheel. Ziet er prachtig uit
Hoop dat je een vaste hand heb :D ben bang dat ik het niet voor elkaar zou krijgen. Wens je hierbij veel plezier. Gr Ton

Mag ik vragen welk merk verf je gebruikt.
En welke kleur komt overeen met de nummers?

Groetjes,
Houtworm der 1e klasse

voor de figuurtjes gebruik ik de Humbrol verf, voor het hout gebruik ik Valejo
de nummers verwijzen naar de nummers op de tekeningen van Corel

na de stuurboordzijde geschilderd te hebben, maar direct de 1e attributen gemonteerd, aan voor en achterzijde als startpunt (en activator voor mijzelf om na de vakantie door te gaan)

2014-01-04%2018.50.29.jpg

2014-01-04%2018.54.33.jpg

vanavond lekker genieten van de film van de Vasa

Vasa 1628, del 2 av 2 | SVT.se op de Zweedse uitzending gemist. vorige week deel 1 al gezien. (net zo als bij de NL uitzending gemist is deze maar kort online) gelukkig heb ik een "handige" dochter die deze films even heeft "veiliggesteld" op mijn PC totdat ik de film heb op DVD

ondertussen bezig om deze film op dvd te bemachtigen met Engelse of Duitse ondertiteling (kan ik het toch wat beter volgen)

eerst nu nog eens alle figuurtjes gecontroleerd en gesorteerd per onderdeel, nu nog de laatste schilderwerkzaamheden afronden
en alle figuurtjes losmaken van de gietmallen. (ik ben maar gestopt met tellen 1,2,3 heel veel)

Boegdeel
2014-01-05%2012.02.29.jpg

Gallerijen
2014-01-05%2012.02.59.jpg

Spiegel
2014-01-05%2012.01.58.jpg

Overig
2014-01-05%2012.01.13.jpg

Mooi schilderwerk Jan, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien als alles verlijmd is :p. Heb zelf de foto,s van het 1/10 model uitgeprint als referentie materiaal en binnen kort maar de verf gaan aanschaffen.
Misschien ook gelijk maar een microscoop aanschaffen om alles te kunnen schilderen (wel erg klein allemaal) :rolleyes:.
Succes met de verdere bouw blijf het met belangstelling volgen.

valt wel mee hoor, het is een kwestie van een vaste hand, goed licht en een goede leesbril (maar die heb ik nodig voor alles wat ik doe :) )
Als je nog helemaal geen verf voorraad hebt is het te overwegen om alles in acryl (water) verf te doen, ik had nog een grote voorraad Humbrol(Terpetine basis) en dat dekt toch niet perfect. de modelbouwspeciaal zaak heeft tegenwoordig hierin ook een zeer goede sortering.

Back