Wel... weer kaal geschuurd... helaas komt dan toch meer primer mee dan je lief is...
Hier de tussenfase... serieuze baggerverf...
Waterlijn is listig. Het masker van tape wat er nu nog zit kan over.
Je schuurt het poreus... dus dat is weer goed voor 1,5 uur werk.
Het schuren ook weer 4 uur verder...
De schroefassen zijn listig... er onder... dus nog even een schuurhulpje maken om ook dat zo veel mogelijk
te cleanen.
Wat is nu de tactiek?
Na een nieuw waterlijn masker gaat de zaak eerst in de Motip kunststof etsprimer.
Daarna komt er een laag Motip grijs primer er over.
Liefst een zo dun mogelijke laag. De etsprimer... glas helder zou voor goede
hechting moeten zorgen. Epoxy is erg verdicht en hard en dat maakt hechting al lastiger...
Hoop dat die ets z'n werk doet.
Besloten niet in de Motip Oxiderood te spuiten...Dat is eigenlijk al een RAL-kleur primer...
Puur omdat ik de assen en de houders niet gespoten krijg, je komt er met nevel niet bij...
En een teveel op die listige spot geeft zakkers...
Dus een blik Sikkens Rubbol Finura Satin 3009 oxide rood mee van Sanders in Emmen.
Geldt als polyurethaanlak op terpentinebasis... kwaliteit identiek aan de groene tint van de waterlijn.
Paar uur geleden even twee testobjectjes bespoten.
Metalen trommetje en een styreen dekseltje... Eerst de etsprimer opgezet,
Na indrogen de grijze Motip en wederom na drogen het Sikkens rood er over heen gekwast.
Dat gaf direct al een goed dekkend resultaat met de penseel en niet dat doorschijnende resultaat van de Wertlack...
Dus nog even bottoms-up! Komen er wel?
PS: De Wertlack achtergelaten. Die is nog even in de trilmachine gezet.
Gaf toen niet 1-2-3 chokovlokken... maar als ze tijd hebben...
maken ze nog even proefstrookjes...
want het zal toch niet aan mijn academische toverpenselen liggen! Moest er nog bijkomen!
Linkje naar Sikkenswijsheid... ik neem het voor waar aan... maar waaraan?
https://www.sikkens.nl/nl/services/kennis/schilderen-met-watergedragen-verf-en-alkydverf
Gr Bas
Hier de tussenfase... serieuze baggerverf...
Waterlijn is listig. Het masker van tape wat er nu nog zit kan over.
Je schuurt het poreus... dus dat is weer goed voor 1,5 uur werk.
Het schuren ook weer 4 uur verder...
De schroefassen zijn listig... er onder... dus nog even een schuurhulpje maken om ook dat zo veel mogelijk
te cleanen.
Wat is nu de tactiek?
Na een nieuw waterlijn masker gaat de zaak eerst in de Motip kunststof etsprimer.
Daarna komt er een laag Motip grijs primer er over.
Liefst een zo dun mogelijke laag. De etsprimer... glas helder zou voor goede
hechting moeten zorgen. Epoxy is erg verdicht en hard en dat maakt hechting al lastiger...
Hoop dat die ets z'n werk doet.
Besloten niet in de Motip Oxiderood te spuiten...Dat is eigenlijk al een RAL-kleur primer...
Puur omdat ik de assen en de houders niet gespoten krijg, je komt er met nevel niet bij...
En een teveel op die listige spot geeft zakkers...
Dus een blik Sikkens Rubbol Finura Satin 3009 oxide rood mee van Sanders in Emmen.
Geldt als polyurethaanlak op terpentinebasis... kwaliteit identiek aan de groene tint van de waterlijn.
Paar uur geleden even twee testobjectjes bespoten.
Metalen trommetje en een styreen dekseltje... Eerst de etsprimer opgezet,
Na indrogen de grijze Motip en wederom na drogen het Sikkens rood er over heen gekwast.
Dat gaf direct al een goed dekkend resultaat met de penseel en niet dat doorschijnende resultaat van de Wertlack...
Dus nog even bottoms-up! Komen er wel?
PS: De Wertlack achtergelaten. Die is nog even in de trilmachine gezet.
Gaf toen niet 1-2-3 chokovlokken... maar als ze tijd hebben...
maken ze nog even proefstrookjes...
want het zal toch niet aan mijn academische toverpenselen liggen! Moest er nog bijkomen!
Linkje naar Sikkenswijsheid... ik neem het voor waar aan... maar waaraan?
https://www.sikkens.nl/nl/services/kennis/schilderen-met-watergedragen-verf-en-alkydverf
Gr Bas
Laatst bewerkt: