Gezien de ankers in de mooie foto van het binnenvaartschip,er hangen overigens twee verschillendende aan het schip...
En zo de ronding iets ronder gemaakt dan op mijn werktekeningetje... beslissing on the fly...
Ik heb het niet gezet, maar geklopt met een plaatwerkhamertje.
Eerste aanzet wel via een hand-bankschroefje om een goede markering te hebben
om te gaan drijven. En een blokje staal. Het stripje in de klem, en een zetje gegeven.
Een dikke doorn in de bankschroef als aanbeeld.
Aluminium zachter gemaakt... niet met de lucifer truc, maar via de kleurende Dreft truc.
Laagje onverdunde zeep, met de vingerpunt, object op een stukje gipsvlak, brander er op. Schrikken in water.
Dan wordt het metaal meegaand. Na wat heen en weer vergelijk ontstaat de vorm.
Dan de 'vloeien' (taartscheppen) opzetten, wederom methode plak & play...
Waarom die kraspen daar? Daar richt je het in de CA drijvende printje
mee. De print had ik eerder veredeld met blanke acryllak.
De laserprinterhars gaat dan niet vloeien of uitvegen, de lijm is nogal oplossend...
Met papier dep je snel en lichtjes de overtollige dunne CA weg...
De vloeien gaan eerst langs het Proxxon/Dremel schuurtonnetje
En den met de sleutelvlijl de zaak op maat. Opgespannen in de mini griptang
of gewoon uit de hand...
Proef op de som... Piespersas! Keurige fit... uurtjes knallen weer voorbij...
Volgende is de 'schacht' (het steeltje) maken... dat wordt een laminaatje uit gesneden reep
epxyplaat. Vier reepjes in sandwich... geeft een mooie versmalling voor het oogje en harpje
bovenin...
Aan het anker dat Klaas toonde, zag ik alleen de L-luggen. En tegenoverzijde geen borgplaat.
Ik denk dat ik dat maar aanhoudt. Geen doorboringen, geen pennen.
CA verlijming 'moet' volstaan op deze lum-sum-schaal... eerst maken... dan doorslaan...
Voor wat het waard is...
Gr Bas