Er staat weer een oud werkstukje te drogen in doosjes... groen.
Ik zal het afwerken met blanke lak.
Verder met het vullen van de naden van de uitneembare hellingdelen, rollers. Linkerpaneel sloot niet lekker aan. Daar het model daar niet zuiver is gebouwd. De iets afwijking moest opvangen.
Daartoe beide inzetpanelen op de betreffend aansluitingen gemaskerd met Tesateep.
De dekranden van de helling opgeschuurd zodat het vulmiddel wil hechten. Blijft kwetsbaar...
Randen van de helling gemaskerd waar geen plamuur mocht komen, 30 minuten epoxy naar aanvaardbare dikte gebracht met de twee vulmiddelen die ik eerder genoemd heb... en behoedzaam de naden gevuld.
Voordat het goedje zet, de aansluiting iets in beweging gehouden, opdat de epoxy iets onder het paneel doorvloeit.
Links meer nodig dan rechts, dat al vrij strak aanlegde.
Er komt een punt dat de epoxy stolt... maar nog kneedbaar is, maar niet meer te verspatelen. Dan wordt het tijd de tape maskers weg te nemen.
Ook niet te haastig... anders trek je de dunne naadvulling mee. En anders nog iets laten doorharden.
Dan de naad behoedzaam opensnijden, tape maskers van de panelen daarbij in die naad lossnijden.
Dan met penseel en wasbenzine de tape aan de onderkant losweken.
Met een haakje trekken aan een rolleroogje...
Onderop was een smalle baan van 4 mm.... bedoeld om zo dus ook vlot los te kunnen weken.
En zo komen beide panelen mooi los uit de nieuwe zitting.
De laatste stukjes tape weg peuteren. Kleeft niet hard aan epoxy doordat het iets vettig is. Met beleid... Operatie geslaagd!
Maskers uit tape. De epoxy heeft zich al gezet. De linker strook is al weggenomen van de rand...
Er voor zorgen dat de maskerovergangen dun zijn aangezet. De klodders opzij gespateld zijn, de kier egaal gevuld...
Na het wegnemen van de panelen heb ik nu vooral links een strakkere aanleg...
Mini braampjes peuter je weg met een vlijmscherp mesje...
De glazen ruitjes gemaskerd voor de lakstraat...
Dan de paneeltjes terug. Iets naad, dat moet ook... want de verf is opdikkend... in het linker hoekje klein stukje rand weg gehaald. Dat fix ik bij de volgende kwak epoxyasnmaak.. kniesoor...
Tot zovers, voor wat het waard is...
Tijd voor thee en siejipschh...
Gr Bas