Berrie,
Nee, in het verslag komt te staan dat daar volgas een e-kist de grond in is gejakkerd, stuurloos van grote hoogte....gevolg een vette Lipo brand. Gelukkig was het gras nat genoeg zodat niet de hele helling in de fik ging. Ik heb de fotosite aangepast en de Lipo's kun je nu ook zien, na de "rook" foto's.
Guess what: Graupner 2.4.....
De dag erop met dezelfde zender ging een ander e-toestel van deze vlieger bijna de groep vliegers in, waartussen ondergetekende ook stond.
Het model maakte twee loopings boven onze hoofden, bij de laatste zag ik hem RECHT op mijn hoofd af komen en hield mijn zender omhoog als afweer.
Op het laatste moment liet ik me vallen en is het model volgas op een metertje over me heeg gegaan.
De vlieger heeft als laatste redmiddel zijn zender áf en weer áán gezet, zodat hij gelukkig weer de controle kreeg en het kon landen.
Iedereen was wel ff van de leg....je kunt nagaan wat zo'n zware speer met een paar accu's erin en een gehaktmolen voorop voor schade kan aanrichten!
Mogelijk is de oorzaak geweest dat als je de Graupner overschakelt naar een ander model, je opnieuw moet "binden", ondanks dat dat eigenlijk slechts éénmalig moet gebeuren. Het was ook erg vervelend voor deze vlieger, want juist deze man was een electronica expert en had zijn zaakjes verder tiptop in orde.
Berrie, heb je de Grunau Baby ook gezien? Het model maakte zijn eerste vlucht, maar moest helaas diep in het dal een noodlanding maken, gelukkig verliep dat perfect. De vlieger had overigens géén rudder bijgemixt met aileron, zodat het zwalkte als een dronkenman. Heeft dat later gecorrigeerd maar is niet meer gevlogen.
Ik heb ook weer foto's toegevoegd aan het einde van de serie op Picasa, het was een dagje naar de "Luegli" hang, wel een uur lopen, maar relatief weinig omhoog. Schitterend uitzicht op een enorme bergwand. Onderweg passeerden we nog sneeuwplekken, maar het was gewoon warm genoeg om in je T-shirt te lopen.
Voor de 2e keer maaktje Thomas en ik een "familie crash" met onze beide "Risks". We komen tegelijkertijd landen en op de (brede) helling knallen we precies op het moment van touchdown tegen elkaar! Hoezo genetische overdracht van eigenschappen

?
Schade viel mee, maar ik was uitgevlogen... Nou had ik nog een 10kg zware Ventus omhoog gesleept, maar ik had nog geen moed het daar te lanceren vanwege te weinig hangwind. (was toch niet gelukt want achteraf bleek dat ik de verkeerde hoofdligger vanuit het hotel had meegenomen!!!)
Zelf niet kunnen vliegen is echter geen straf, er is doorgaans genoeg fun te beleven aan het vliegen van de anderen. Er waren 3 broers (waarvan eentje de Valenta Salto en de andere de Libelle vloog) met een dusdanige dinamiek, waarvoor menige jetkist jaloers op zou kunnen zijn, ongelofelijk wat zijn die kisten sterk....
Verder vond ik de vakantie tevens een goede training voor mijn wat afgezwakte conditie; gezonde lucht, de berg op sjouwen met modellen, goed slapen...ik voel me stukken beter dan voordat ik ging. Als ik nou in de avonden geen bier gedronken had, was ik ook nog afgevallen

!
Met het ophalen van de gecrashte e-zwever ben ik naderhand doorgelopen naar de waterval, schitterend! Het water had zich een weg gebaand onder de sneeuwhopen, prachtig gezicht.
Picasa-webalbums - Biggs - Richard
De volgende posting leg ik jullie uit waarom je drie (of 6 ) passen achteruit moet doen vanaf de hangkant, als je de kreet Bangladéssssjjjj hoort......