Goedemorgen, het voorgestelde weekend kan ik geheel niet , schilderkliederen klusje, vandaag op pad en her en der wat hobby spul kopen .
Denk dat ik het een keer door de week ga proberen .
MBT de Stichtse Rijnlanden : heb gebeld en een gesprek gehad met de verantwoordelijke ambtenaar, het was een goed gesprek echter met een teleurstellende uitkomst : Het wordt een bestemmingsgebied voor de natuur recreatie maw ,het wordt een broedgebied .
Het varen met rc boten wordt wel toegestaan op de recreatie gedeelte , echter niet harder dan 5 Km/h , ook wordt er strenger gecontroleerd in het hoogseizoen op jet ski's en speedboten , die mogen ook maar max 25 Km/h gaan varen daar .
De kans dat we een keer gecontroleerd worden is aanwezig , mede omdat de beheerder vlak bij woont en al wat klachten had gehad mbt de jet ski's en speedboten .
Ik heb uitgelegd met wat voor boten wij varen en dat we eigelijk niemand tot last zijn en het geen benzine maar elektro aangedreven is , maar men houdt toch vast aan de maximale snelheid . wel stond de deur op een kier voor een mogelijke andere locatie , maar daar wil men pas na de zomer vakantie naar gaan kijken ..... Ik denk zelf beetje " warm " houden en " opletten dat we niet te veel last veroorzaken , zover we dat al deden .
Het varen in het hoogseizoen is toch vrijwel onmogelijk, dus in het na,- en voor,- seizoen zal het prima gaan , en denk dat we dan ook geen last hebben.
Ik ga nog wel een mail versturen met duidelijke uitleg en locatie en vragen wat er mogelijk is....