Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op 6s en deze combinatie is weer gebleken een gegarandeerde BBQ.
Helaas als je het advies had opgevolgd was dit niet gebeurd , [post278]
Mij was verteld dat het niet gebruiken van een aparte ontvanger accu een risico kon zijn voor je ontvanger als je op 6 cellen vaart. Niet dat het de boel in een bbq zou veranderen. Het risico van een defecte ontvanger heb ik bewust genomen om twee redenen:
- ik vlieg en vaar altijd met BEC (vliegen al zo'n 20 jaar, met heli's en vliegtuigen). Nooit problemen gehad.
- het is een ontvanger van een paar euro.
Wat betreft onderstaande:
Dus de boel is uitgefikt omdat ik met BEC vaarde? Sorry, dat lijkt me grote onzin. Ik vaar met deze boot al anderhalf jaar met koud weer en met heet weer met precies deze configuratie. De ESC kwam nog niet eens in de buurt van lauw. Om precies te zijn: veel meer dan 25 graden heb ik nooit gemeten.
Wat wel anders is: er zitten nu trimtabs op, ik heb vanwege ruw water lang half gas gevaren en ook wel aardig opgetrokken vanuit bijna stilstand.
Ik geloof graag dat dat de oorzaak is. Ik geloof ook graag dat met BEC varen nadelen kan hebben. Maar hoe de BEC nu ineens deze fik veroorzaakt heeft, terwijl het daarvoor anderhalf jaar totaal geen invloed had, zie ik echt niet.
.....niet verteld of niet gelezen? [post279]
sowieso nooit deelgas varen.
In jouw geval had ik het zwaartepunt naar voren geschoven. Dan loopt de boot iets natter, maar kun je wel gewoon volgas varen. Dan maar kort varen, kijken wat de boot doet en de temperaturen meten. Zo kom je stukje bij beetje iets verder.
Ik denk zelfs dat mijn setup heftiger is dan de jouwe , 52mm K prop , gewicht ruim 4kg , trimtabs en de motor en esc blijven lauw zelfs als ik er 10.000mah door jaag in minder dan 8 minuten.
10.000mAh in 8min is 75A continu of 1400W continu vermogen, dat is niet zo veel voor die setup, heb je ooit al eens de snelheid gemeten?
Al wat schoongemaakt Pieter ?
Hans
Ik denk dat het varen met een zeilboot en binnenvaart boot minder herrie en meer rust geeft dan onze speedboten
....![]()