Hallo,
Na een aantal draadjes doorgespit te hebben ben ik nog steeds niet verder wat volgende vraag betreft.
Ik heb ooit een Robbe eolo gehad en kon daarmee al aardig hoveren.
Op zekere dag ging ik echter nog eens snel vliegen en vergat daarbij alles te controleren. Gevolg, het trainingskruis hing maar aan 1 kant vast en de heli kapseisde bij het van de grond komen.
Aangezien ik toen nog een student was en zeker geen groot budget beschikbaar had, heb ik besloten deze te verkopen.
Nu, een paar jaar later, wens ik toch terug het heli vliegen terug op te nemen. Ik vlieg al jaren met vliegtuigen en heb momenteel een aantal 2s1p 2200mAh en 3s1p 2200mAh packs.
Als keuze voor de heli kom ik sowieso bij align terecht (wegens grote beschikbaarheid en support). Ik geraak er alleen niet uit of ik een 450 of een 500 moet nemen. Ik kan al raden dat de 500 gezien zijn grootte stabieler is, maar is dit echt een groot verschil? Ik zou namelijk liever starten met een heli die op 3s1p packs vliegt (die heb ik al) in plaats van een 5 of 6 cellen pack (ik weet dat ik ze kan combineren). Bovendien lijkt me de 450 eventueel ook nog te oefenen in een sporthal binnen, wat zeker een pluspunt is. Daarnaast heb je dan ook nog de prijs van spare parts...
Bijgevolg wou ik hier dus eens goed de pro's en contra's horen van zowel de 450 als de 500. Qua budget kan ik alleen maar stellen dat als ik iets koop, het geen duurkoop mag geweest zijn achteraf. Met andere woorden, het mag gerust de 500 zijn (die alles samen een pak duurder is), maar enkel indien dat ook daadwerkelijk nodig zou zijn. Dit staat los van het eindbudget van de hobby, ik weet dat het geen goedkope is ;-)
Daarnaast heb ik al een paar zoekertjes op het oog van een 450 V1. Kunnen jullie me vertellen wat de grote verschillen zijn tussen de V1 en de V2 en welke van deze 2 eigenlijk het beste is om te starten? De V2 lijkt me namelijk wel erg veel alu te hebben... Bijgevolg meen ik dat de V1 beter is om te starten? Zijn de spare parts nog voldoende tijd voorradig? Ik kan hier waarschijnlijk betere koopjes doen?
Alvast bedankt voor julle support!
Ik besef dat er mogelijks al één en ander is voorkomen in andere draadjes, alleen is het voor mij niet duidelijk genoeg gebleken.
Graag dus geen antwoorden en de trend van "gebruik de zoekfunctie"!
Als extraatje zou ik hier graag ook van de lezers te weten komen welke servo's, gyro, motor en regelaar combo ze vliegen op deze toestellen.
Dan kan ik me al een beetje oriënteren wat de afstelling achteraf betreft...
Groetjes,
Roel
Na een aantal draadjes doorgespit te hebben ben ik nog steeds niet verder wat volgende vraag betreft.
Ik heb ooit een Robbe eolo gehad en kon daarmee al aardig hoveren.
Op zekere dag ging ik echter nog eens snel vliegen en vergat daarbij alles te controleren. Gevolg, het trainingskruis hing maar aan 1 kant vast en de heli kapseisde bij het van de grond komen.
Aangezien ik toen nog een student was en zeker geen groot budget beschikbaar had, heb ik besloten deze te verkopen.
Nu, een paar jaar later, wens ik toch terug het heli vliegen terug op te nemen. Ik vlieg al jaren met vliegtuigen en heb momenteel een aantal 2s1p 2200mAh en 3s1p 2200mAh packs.
Als keuze voor de heli kom ik sowieso bij align terecht (wegens grote beschikbaarheid en support). Ik geraak er alleen niet uit of ik een 450 of een 500 moet nemen. Ik kan al raden dat de 500 gezien zijn grootte stabieler is, maar is dit echt een groot verschil? Ik zou namelijk liever starten met een heli die op 3s1p packs vliegt (die heb ik al) in plaats van een 5 of 6 cellen pack (ik weet dat ik ze kan combineren). Bovendien lijkt me de 450 eventueel ook nog te oefenen in een sporthal binnen, wat zeker een pluspunt is. Daarnaast heb je dan ook nog de prijs van spare parts...
Bijgevolg wou ik hier dus eens goed de pro's en contra's horen van zowel de 450 als de 500. Qua budget kan ik alleen maar stellen dat als ik iets koop, het geen duurkoop mag geweest zijn achteraf. Met andere woorden, het mag gerust de 500 zijn (die alles samen een pak duurder is), maar enkel indien dat ook daadwerkelijk nodig zou zijn. Dit staat los van het eindbudget van de hobby, ik weet dat het geen goedkope is ;-)
Daarnaast heb ik al een paar zoekertjes op het oog van een 450 V1. Kunnen jullie me vertellen wat de grote verschillen zijn tussen de V1 en de V2 en welke van deze 2 eigenlijk het beste is om te starten? De V2 lijkt me namelijk wel erg veel alu te hebben... Bijgevolg meen ik dat de V1 beter is om te starten? Zijn de spare parts nog voldoende tijd voorradig? Ik kan hier waarschijnlijk betere koopjes doen?
Alvast bedankt voor julle support!
Ik besef dat er mogelijks al één en ander is voorkomen in andere draadjes, alleen is het voor mij niet duidelijk genoeg gebleken.
Graag dus geen antwoorden en de trend van "gebruik de zoekfunctie"!
Als extraatje zou ik hier graag ook van de lezers te weten komen welke servo's, gyro, motor en regelaar combo ze vliegen op deze toestellen.
Dan kan ik me al een beetje oriënteren wat de afstelling achteraf betreft...
Groetjes,
Roel
Laatst bewerkt: