Trex 450 vs Trex 500

Het enige minpunt wat ik tegen kwam bij het bouwen van m'n T-rex 500 waren de wat kleinere schroefjes, maatje 2 ed. Daarbij was het probleem dat vooral bij de zelftappers het kopje 2 niet altijd 2 was. Ik had verschillende setjes inbusjes waaronder een engelse (net iets anders) en zodoende heb ik ze er allemaal netjes ingekregen maar dat vond ik wel jammer. Verder geen rare dingen tegen gekomen maar moet helaas nog wachten tot de maiden.

Er zijn setjes aftermaket rvs schroeven te krijgen ik geloof dat zo'n setje iets van €20,- kost. De schroeven van align zijn niet van al te beste kwaliteit.

http://www.heliguy.com/Electric-RC-...gn-TRex-500-Series-Stainless-Steel-Screw-Kit/
Ik heb pas een setje align imbusjes gekocht en die passen 10x beter.

Je leest het idd. wel meer. Als ik weer een Align zou moeten bouwen zou ik per direct zo'n schroevendraaisetje nemen. Ik kan het ook zeker aanraden aan de TS: scheelt je een hoop zorgen.

Allemaal bedankt voor jullie feedback, ik heb er zeker al wat aan gehad.
Dit weekend ben ik reeds een kijkje gaan nemen bij mijn rc winkel en daar werd echter geopperd dat een logo 400 nog een veel betere keuze was en momenteel bij hem voor dezelfde prijs verkrijgbaar.
Waar zitten de logo liefhebbers?
Was dit goed advies of een verkoopspraatje?

Ik wil ook nog wat andere informatie meegeven...
Ik heb nog een aantal onderdelen liggen van mijn acromaster:
- Kontronik Jazz 55-6-18
- Kontronik Kora 10-14
- 4x Hitec HS-82MG
Zijn er soms zaken die ik hiervan kan overnemen?

Laatst bewerkt:
Zelfde prijs als de T-rex 450 of 500? En wat is die prijs dan? De Logo is opzich wel goed maar wel duurder dan Align, tenminste toen ik aan het vergelijken was.

Edit: Niet editten hé! anyway: De servo's zijn goed bruikbaar voor op cyclic. Niet de allerbeste maar zeker te gebruiken, heb ze ook op m'n t-rex 500.

Laatst bewerkt:
Zelfde prijs als de T-rex 450 of 500? En wat is die prijs dan? De Logo is opzich wel goed maar wel duurder dan Align, tenminste toen ik aan het vergelijken was.

Edit: Niet editten hé! anyway: De servo's zijn goed bruikbaar voor op cyclic. Niet de allerbeste maar zeker te gebruiken, heb ze ook op m'n t-rex 500.

Bedoel je met niet de beste dat ze vrij traag zijn?
Of is het helemaal geen probleem voor een beginner?
En wat denk je van de ESC?
Volgens de verkoper kon ik die gebruiken, maar als alternatief gaf ie wel een Scorpion 90A aan (lijkt me een groot verschil met de 55A van de Kontronik)

Mijn persoonlijke mening..
Als je een Logo als alternatief overweegt,
Dan zou ik toch nog maar eens naar het eerdere gedram kijken ;) ,De logo en de T500 zijn +- 200 gr. zwaarder, de Logo is duurder in onderdelen, en beide hebben kortere vliegtijden.
Verder zou ik niet voor een scorpion 90A gaan,
Ik heb behoorlijk wat slechte berichten gelezen over deze ESC's, doorbranden en een slechte softstart functie (vrij belangrijk voor een heli).
Een Align regelaar is goedkoper en voldoet ook prima.
Nog een tip:
MSH brengt komende week een MSH 80A ESC op de markt, speciaal voor 500 sized heli's met een werkende governor en programmeer kaart.
Zou m.i. allemaal een beetje zonde van je geld zijn vind ik.

Grt.
Eric

Bedoel je met niet de beste dat ze vrij traag zijn?
Of is het helemaal geen probleem voor een beginner?
En wat denk je van de ESC?
Volgens de verkoper kon ik die gebruiken, maar als alternatief gaf ie wel een Scorpion 90A aan (lijkt me een groot verschil met de 55A van de Kontronik)

Voor een beginner zijn de servo's prima: MG dus metal gear dus crash-bestendiger en relatief goedkoop. De snelheid is idd. wat lager dan andere modellen maar dat heb je als beginner nog niet nodig. Bij mijn T-rex staan deze servo's in het recommended lijstje dus dat zegt opzich ook alwel wat.

Verder ben ik het met EricW eens. Vooral het verhaal over onderdelen. Als je nog veel moet leren kan het een duur grapje worden qua bladen en onderdelen. Daar is de 450 wel een stuk goedkoper in. Nog beter zou zijn om een echte oefenheli (king 2 oid. Iig iets met goedkope onderdelen) te nemen en daar echt nieuwe dingen mee te proberen. Als je dan daarmee wat kan vliegen ( of datgene waar je voor aan het oefenen was) kun je met de grotere/dure heli gaan oefenen. Scheelt je erg veel €€€.

Je hebt dus een prima uitrusting liggen voor de Logo 400 !
De Kontronik regelaar is een perfekte keuze, die heeft namelijk een erg mooie softstart en een perfekte governerfunctie. Ik gebruik deze op een Logo 500.
Dus die 90 amp regelaar is beslist niet nodig.

De logo is een topkwaliteitsheli die erg makkelijk vliegt.
Welliswaar zijn de onderdelen prijzig, slijten doen ze niet.

Je hebt dus een prima uitrusting liggen voor de Logo 400 !
De Kontronik regelaar is een perfekte keuze, die heeft namelijk een erg mooie softstart en een perfekte governerfunctie. Ik gebruik deze op een Logo 500.
Dus die 90 amp regelaar is beslist niet nodig.

De logo is een topkwaliteitsheli die erg makkelijk vliegt.
Welliswaar zijn de onderdelen prijzig, slijten doen ze niet.

Valt het te overwegen als beginnersheli?
Zoja, welke motor, gyro en staartservo raad je dan nog aan?
De verkoper zei dat hij geen 401 zou aanraden voor een Trex450 of iets dergelijks, maar wel voor de logo. Hij sprak over een combo met een 9257.

Ik zit echter wel nog een beetje te tobben over de prijs van deze laatste:
- de combo 401 + 9257 kost bij hem 190 euro
- de combo 401 + 9254 kost in een andere winkel slechts 145 euro
Is dit normaal?

Laatst bewerkt:
Dan zou ik voor de goedkope combo gaan ;)

De verkoper klets wel een beetje uit z`n nek want de 401 kan op elke heli.

Ik zou niet weten welke motor je nodig hebt, wellicht weet forumlid Aaalie dat.

De logo is een prima beginnersheli.

De verkoper zei dat hij geen 401 zou aanraden voor een Trex450 of iets dergelijks, maar wel voor de logo. Hij sprak over een combo met een 9257.

Ik zit echter wel nog een beetje te tobben over de prijs van deze laatste:
- de combo 401 + 9257 kost bij hem 190 euro
- de combo 401 + 9254 kost in een andere winkel slechts 145 euro
Is dit normaal?

Waarom zou een 401 beter geschikt zijn voor een Logo dan voor een T450??
Slaat m.i. helemaal nergens op, een 401 is een prima beginners en gevordene Gyro voor iedere 450 en 500 heli, die combo met een S9257 doet het i.d.d. erg goed op zowel een 450 als een 500.
Bijna iedereen vliegt de T450 met een GY401 en S9257 :)
Een gyro reageerd op bewegingen en stuurt een servo aan.
De servo stuurt weer je staartblaadjes aan.
De ene doet dat beter en sneller dan de andere, heeft weinig met de heli waar je hem opzet te maken.
Een kleinere staartservo voor een 450 kan je wel overwegen, maar als je straks wat verder bent dan wil je al snel een sterkere servo en kom je weer bij die S9257 uit.
Die 45 euro betaal je schijnbaar extra in een winkel, omdat ze goede adviezen geven..:rolleyes:

Eric

Waarom zou een 401 beter geschikt zijn voor een Logo dan voor een T450??
Slaat m.i. helemaal nergens op, een 401 is een prima beginners en gevordene Gyro voor iedere 450 en 500 heli, die combo met een S9257 doet het i.d.d. erg goed op zowel een 450 als een 500.
Bijna iedereen vliegt de T450 met een GY401 en S9257 :)
Een gyro reageerd op bewegingen en stuurt een servo aan.
De servo stuurt weer je staartblaadjes aan.
De ene doet dat beter en sneller dan de andere, heeft weinig met de heli waar je hem opzet te maken.
Een kleinere staartservo voor een 450 kan je wel overwegen, maar als je straks wat verder bent dan wil je al snel een sterkere servo en kom je weer bij die S9257 uit.
Die 45 euro betaal je schijnbaar extra in een winkel, omdat ze goede adviezen geven..:rolleyes:

Eric

Ik heb het misschien wat verkeerd uitgelegd.
Initieel ben ik gestart met het idee van een Trex 450 te kopen.
Ik vroeg welke gyro daarvoor te nemen en dat hoefde volgens de verkoper zeker geen 401 te zijn (let op de hoefde - mocht misschien wel maar misschien dacht hij op dat moment aan iets goedkopers).
Later toen we bij de logo 400 zaten gaf hij aan van dan wel een 401 te nemen...

Los daarvan, moet ik direct al kijken naar een duurdere maar geavanceerdere Spartan of een vergelijkbare Logictec (tov de 401)?

Dan nog is het onzin hoor, blijft hetzelfde ;)
Een 401 is een prima gyro, gelijkwaardig is een Logictech LT2100.
Pas als je intensief zgn. "piro" figuren gaat vliegen (3D) heb je m.i. voordeel aan een (duurdere) Spartan of vergelijkbaar.

Dan nog is het onzin hoor, blijft hetzelfde ;)
Een 401 is een prima gyro, gelijkwaardig is een Logictech LT2100.
Pas als je intensief zgn. "piro" figuren gaat vliegen (3D) heb je m.i. voordeel aan een (duurdere) Spartan of vergelijkbaar.

Dan ga ik zeker voor een 401 of een Logictec.
Wat de heli zelf betreft ben ik er helemaal nog niet uit.
Bijgevolg wil ik toch een complete logo 400 kunnen samenstellen om een prijsvergelijk te kunnen maken.
Graag dus nog wat advies wat betreft de motor en accu's.
Kan deze met een gekoppeld 2x 3s1p pack gevlogen worden dan?

Dat is een mooie heli, met een uitstekende setup.
Daar kun je heel lang mee vooruit.

Ziet er goed uit :)

Jij moet beslissen, persoonlijk zou ik voor de logo gaan gezien de duurzaamheid daarvan en de regelaar die je al hebt. Qua vliegeigenschappen zullen ze nauwelijks verschillen.

Ziet er goed uit :)

Jij moet beslissen, persoonlijk zou ik voor de logo gaan gezien de duurzaamheid daarvan en de regelaar die je al hebt. Qua vliegeigenschappen zullen ze nauwelijks verschillen.

Ik zal even wachten op een antwoord i.v.m. de motor.
Daarmee kan ik dan uitrekenen wat de totale initiële kost zal zijn.
Misschien dat ik daardoor sneller kan kiezen ;-)

Back