Traxxas SLASH topic

ok heb net effe zitten rijden en maar 5 min nu in de trage laden en hoppen dat de batterij terug geladen is.
hoeveel volt moet er minimum in de batterij zijn???
 
Haha toevallig heb ik er ook last van. Vond nog 4 accus in de schuur. 6200 mah lrp 2s lipos. Ze waren wel weggelegd in storage, maar na een lange tijd nie gebruikt te hebben, willen ze niet echt meer laden. Ik kan nu die lipos ook alleen in balance mode laden, en harder dan 0.5a komt die niet. Na 6 uurtjes aan de lader te hebben gehangen ging er maar 1400 mah in. En de lader krijgt deaccu niet meer gebalanceerd.
 
ik ben ze nu aan de trage lader aan het opladen hopelijk na een paar keer traag laden kan ik ze binnen kort weer snel laden want dit duurt echt veeeel te lang
 
Hoop het ook voor je.
Voor mij nooit meer dure accus. Hobbyking ftw.
Had eigenlijk wel verwacht dat die 120 euro accus wat beter zal zijn dan die 20 euro turnigys. NOT!!!!
 
@ Knoeier : Volgens mij gaat het hier om der stock Traxxas NiMh accu, dus daar kan geen " pieper " aan, want daar zit geen balanceer stekker aan, en de LVC zal al veel te snel aanslaan op een NiMh accu.

@ RCfreak : Ik weet niet wat voor lader je hebt, maar als je een computer lader hebt ( bijvoorbeeld een Imax B6 oid ) dan moet je even een of twee cycles doen, als het om een NiMh gaat.
Dan maakt de lader de accu even leeg, laad hem weer op en dat dus 1 of 2 keer.
Dan kun je ook precies zien hoeveel mah er nog in de accu gaat, dus dan kan een beetje de staat van de accu aflezen.

Misschien dat dat voor Wen ook handig is, even een paar cycles doen ( gebalanceerd! ), dan worden de accu's soms weer " wakker ".
Dus dan kan je ze voor wat lichtere opties ( 1:10 Buggy's oid ) weer gebruiken.


Groeten,

Ruud
 
Ja ik weet....

Alleen die lipos gaan voor nu niet eens tot 4.2v per cel. Eentje blijft hangen bij 4.17 en die andere tot 4.18. Vanmiddag maar ff in mijn apache c1 stoppen. En kijken hoelang ik ermee kan rijden en dan weer opladen. Hopelijk komt er nog een beetje leven in die accus. Anders is het wel zonde van mijn 480 euro.
 
ik heb een robbe powerpack compact
en effe kijken wat het geeft met de trage lader.
en als ik dat utitlaad en dan terug oplaad kan ik hem dan gebruiken voor de slash robby gordon grt
 
@Ruud: soldeerbout doet wonderen! :D
Je hebt gelijk over de controller met "lipo save", maar er is meer extern te maken, dus ook voor niet-lipo accu's. Moet je wel zelf wat zoeken/maken waarschijnlijk.
 
@ Wen : Ik hoop het ook, hou de temps in de gaten van de LiPo's zou ik zeggen.
Als ze wel stuk zijn, raad ik Gens Ace LiPo's, goede kwaliteit, en zeer goede costumer service!

@ Knoeier : Wat bedoel je, zelf een voltage cut off maken voor een NiMh accu?
Waarom?
Voor zover ik weet kun je NiMh accu's gewoon leeg rijden, LiPo zijn uiteraard een ander verhaal.

Als je wel een cut off voor een NiMh accu wil maken zal je zelf alles moeten maken, omdat LiPo cellen hoger qua voltage per cel, dus dat werkt niet.
Dus zal je dat allemaal zelf moeten ontwikkelen.
Dat zie ik een 13 jarige ( maar mij zelf ook ) nog niet doen eerlijk gezegd.

Ja ik weet....

Alleen die lipos gaan voor nu niet eens tot 4.2v per cel. Eentje blijft hangen bij 4.17 en die andere tot 4.18. Vanmiddag maar ff in mijn apache c1 stoppen. En kijken hoelang ik ermee kan rijden en dan weer opladen. Hopelijk komt er nog een beetje leven in die accus. Anders is het wel zonde van mijn 480 euro.
 
Net ff rondje gereden. Na 20 min zijn de accus niet echt warm. Ff eentje aan de lader gehangen. 3.85v per cel geeft die aan. Dus dat valt nog mee. Straks maar kijken hoe die andere accus zijn.
 
@ Knoeier : Wat bedoel je, zelf een voltage cut off maken voor een NiMh accu?
Waarom?
Voor zover ik weet kun je NiMh accu's gewoon leeg rijden, LiPo zijn uiteraard een ander verhaal.


Een NiMh wil liever niet onder de 0.95 volt per cel komen. Meestal slaat een regelaar al iets voor dat punt af, ook omdat de spanning van de BEC dan niet meer gegarandeerd kan worden.
 
Hallo iedereen vandaag effe zitten rijden.
Nu is mijn vraag : moet je echt altijd als je auto vuil ziet met gras om met een beetje zand die helemaal proper maken of niet ik heb het tot nu toe wel altijd gedaan omdat ik denkt dat die dan langer meegaat maar ik zit daar zo'n 4 uur per keer aan.
Moet dat nu echt?
grt
 
Ik doe dat niet gewoon als het erg word het schoonmaken maar als er een beetje gras of zand in doe ik het niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik pak altijd eerst even een kwast en borstel zo veel mogelijk zand weg, daarna blad Ik hem met de compressor schoon en zet hem weg.
Mocht je de compressor gebruiken, niet op lagers blazen....
Zand gaat dan in de lagers zitten. .... vinden ze niet zo fijn
 
Echt grote schoonmaak, dat doe ik 1x per jaar. Wanneer het weer koud wordt en ik nie meer ga rijden. Dan haal ik letterlijk alles uitmekaar. Gooi dan alles in de vaatwasser. Schroeven, diffs en lagers goed invetten dan terug inmekaar bouwen en wegleggen voor de winter stop.

Voor de rest maak ik het nooit schoon. Alleen onderhoud, zoals lagers en difs.
 
Ok ik doe het soms maar dan doe ik niet echt alles Tot aan dat veering maar is het echt dat de auto langer meegaat als je hem vaak proper maakt grt

Nee het ligt aan wat je schoonmaakt. Als je elke keer je kap afwast dan gaat het niet langer mee, maar als je vaak je lagers en diffs schoonmaakt dan wel.
Alle draaiende delen hebben onderhoud nodig en ijzeren delen die je kan ook het beste 1x per jaar ff insmeren zodat ze niet gaan roesten.
 
Nee het ligt aan wat je schoonmaakt. Als je elke keer je kap afwast dan gaat het niet langer mee, maar als je vaak je lagers en diffs schoonmaakt dan wel.
Alle draaiende delen hebben onderhoud nodig en ijzeren delen die je kan ook het beste 1x per jaar ff insmeren zodat ze niet gaan roesten.

Lagers schoonhouden. Pas als je merkt dat difs het minderdoen diffs schoonmaken. Die zitten in dichte behuizinh..
 
Back
Top