Traxxas SLASH topic

ja als je een brushless capable speedcontroller hebt... als je de sensor wil gebruiken voor extra smoothness moet je ook een sensored speed controller hebben...

IMO: als je al een VXL hebt zou ik de motor bewaren en je geld gebruiken voor een betere esc (een sidewinder bijvoorbeeld want d evxl esc heeft wat issues soms) als je een brushed hebt zou je het kunnen overwegen maar omdat je dan ook een nieuwe esc nodig hebt is het misschien beter/handiger om gewoon een combo zoals bijv de castle SCT te kopen...

ja als je een brushless capable speedcontroller hebt... als je de sensor wil gebruiken voor extra smoothness moet je ook een sensored speed controller hebben...

IMO: als je al een VXL hebt zou ik de motor bewaren en je geld gebruiken voor een betere esc (een sidewinder bijvoorbeeld want d evxl esc heeft wat issues soms) als je een brushed hebt zou je het kunnen overwegen maar omdat je dan ook een nieuwe esc nodig hebt is het misschien beter/handiger om gewoon een combo zoals bijv de castle SCT te kopen...

wat betekend dat allemaal ??

Ik zou me gewoon deze regelaar gekocht hebben

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy TrackStar 1/10th Scale 60A Car ESC

MVG

Simpel het het betekend dat er een boel opties zijn kwa bl systems en wat ik aan raad hangt af van wat je al hebt. En ik weet niet of ik die zou aanraden, de sensorless motoren zijn van tenshock en best goed. Ik herhaal een aantal opties waarvan ik weet dat mensen er erg over te spreken zijn VXL motor met castle esc maar als je van scratch begint zou ik zoizo de sidewinder sct aanraden.

Ken niemand met trackstar spul in 1/10 maar in 1/8 heb ik verhalen gehoord van mennsen die de esc hebben gesloopt, dat gezecht hebbende is 8.5t is vrij ideaal voor een slash... ik heb zelf een tijdje rond gereden met de sensorless ezrun motoren en dat was best prima...

ik ben bang dat de Castle SCT teveel torque heeft voor de Slash 2wd. Ken wel iemand die hem in de 4x4 heeft maar dan heb je meer wielen waar je de torque kwijt kan

te veel koppel bestaat niet, de verleiding niet kunnen weerstaan wel.
Een Castle 1410 zou perfect zijn. Mits je je vinger onder controle kunt houden.....
Ik heb een Neu 1512 in m'n Slice, nou is die wel wat zwaarder dan een standaard Slash maar het idee is hetzelfde. Meestal heb ik het "gas" niet verder dan half open. Maar soms ook wel eens niet...:mrgreen:

Laatst bewerkt:
jah, met Mashers achter en Mohawks voor b.v.
dsc5589s.jpg

ik ben bang dat de Castle SCT teveel torque heeft voor de Slash 2wd. Ken wel iemand die hem in de 4x4 heeft maar dan heb je meer wielen waar je de torque kwijt kan

Heb zelf de castle 1410 onlangs gestoken op mijn 2wd slash in combinatie met sidewinder2 esc en het is de beste upgrade dat ik tot nu toe al heb gehad, voor mij persoonlijk veel beter dan velineon esc en motor.
Ongeloofelijk veel power en de motor wordt echt niet warm, maar als je veel met 3cels lipo's rijdt zou je toch beter voor een mamba max pro kijken. Want de sidewinder kan maar 2cels lipo's goed verdragen.
Met 3cellen kon ik amper 10 min rijden. Maar eigenlijk is die motor op 2cellen al krachtig genoeg om offroad te rijden.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, de LED's zijn op de body bevestigd :)

Op deze manier worden ze tenminste niet geraakt tijdens het racen. Als ik ze wil plaatsen in een nieuwe body dan is dit ook geen probleem.

Filmpje :

Heeft een van jullie hoeveel dit ongeveer ver/gebruikt van een lipo bij bijvoorbeeld 7 minuten rijden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nouja.. na het rijden met led's en zonder led's eens het verschil gemeten qua spanningsverlies.

Dit is dus echt geheel te verwaarlozen :D

Dit zou me zeer leuk lijken, alleen heb ik geen idee hoe ik dit zou moeten doen met de DX3S :razz:

Ik heb hier wel naar gekeken, maar de DX3s kan alleen maar mixen op het stuur kanaal en niet op het kanaal van het gas. je zal het dus op een andere manier moeten oplossen.

y-splitter op het gas-kanaal en kleine rc switch voor de led zetten. Dan laten inschakelen als je remt of achteruit gaat.
PicosSw_diagram.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben een asso sc10 2wd en heb een probleem :D

Als ik rij met mijn auto, kraakt er soms iets, ik denk dat het de tandwielen zijn ! Maar ik heb zowel de pinion als de gear er enkele keren afhaald en dichter bij elkaar gezet en nog steeds gaat het niet ! Vroeger kon ik met een 2s lipo een whielie trekken ook dat kan ik nu niet meer !

MVG

Back