Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Je hebt toch goed gelezen, de 14t had ik op de vxl set zitten.

Afgelopen zaterdag even getest met de 15t pinion op 3s :p
De maximale snelheid is niet te halen en eindelijk gaan de voorwielen van de grond :yes:
Zelfs met het centerdiff vanuit stilstand 10 meter op zijn achterwielen.
Ook heb ik de 2s van 8000ma leeg gereden maar dan meer in het gras hier voor de deur.
Toen de accu leeg was was de motor weer erg heet.
De tempgun is besteld maar nog niet binnen dus ik weet niet de exacte temperatuur maar ik verwacht nog steeds te heet.
Ik rijdt met een originele slash kap zonder gaten met daar onder een outerwears schroud, zou het kunnen dat de schroud te veel warmte binnen houdt ?
Zou een Jconcepts lcg overtray beter werken ?
 
Je hebt toch goed gelezen, de 14t had ik op de vxl set zitten.

Afgelopen zaterdag even getest met de 15t pinion op 3s :p
De maximale snelheid is niet te halen en eindelijk gaan de voorwielen van de grond :yes:
Zelfs met het centerdiff vanuit stilstand 10 meter op zijn achterwielen.
Ook heb ik de 2s van 8000ma leeg gereden maar dan meer in het gras hier voor de deur.
Toen de accu leeg was was de motor weer erg heet.
De tempgun is besteld maar nog niet binnen dus ik weet niet de exacte temperatuur maar ik verwacht nog steeds te heet.
Ik rijdt met een originele slash kap zonder gaten met daar onder een outerwears schroud, zou het kunnen dat de schroud te veel warmte binnen houdt ?
Zou een Jconcepts lcg overtray beter werken ?

Nee hoor ligt niet aan de shroud.

Wacht even op je temp gun dan weet je het zeker, een motor voelt al snel "te heet" aan en dan zit je nog gewoon onder de marge temperatuur.

Bedenk wel dat je op 3s rijdt en door gras, bij gras heeft je motor het zwaarder dan je denkt en wordt dan warmer.

Welke snelheid wil je halen op 3s met 4000 kv moet je toch aardig snel gaan.

Laat even weten welke temps je meet dan weten we meer.

Gr.
 
Met een shroud heb je minder luchtcirculatie, dus die zal best wat invloed hebben. Hoeft niet veel te zijn, maar ik denk dat je het verschil best zult kunnen meten.
 
Een shroud zorgt inderdaad voor iets minder lucht circulatie, maar door Outerwears komt nog wel genoeg lucht heen ( denk er aan dat dit ook gebruikt word voor luchtfilters van Crossmotoren etc ), wat een J-concepts overtray, die van plastic is, niet heeft.
Dus als je een shroud hebt/wil, dan mooi de Outerwears houden.
Maar inderdaad zoals Janschip al aanhaalt, zou ik even wachten op de temp meter, dan weet je het zeker, 50 graden voelt erg heet aan je vingers, maar is voor een motor nog prima te doen.
Alhoewel het nu natuurlijk buiten ook koud is, dus de temperatuur zou ik niet ver boven de 50 graden willen persoonlijk.


Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud
 
Ik denk het niet, omdat de Stampede dezelfde onderdelen als de Slash gebruikt bij de wielen, en die hebben minimaal een binnenmaat van 2,8 inch of meer nodig geloof ik.
1:10 buggy wielen zijn veel kleiner..
 
Vandaag weer eens gereden met de slash.
De temperatuur van de motor was na een 2s pack 65 graden.
Heb er ondertussen wel een overtray op zitten van jconcepts.
Is 65 graden acceptabel voor de xerun sct pro motor ?
Wat is eigenlijk de maximale temperatuur van zo'n motor ?
 
Rond de 60-70 graden is prima, maar houd er wel rekening mee dat het nu kouder is dan in de zomer, dus zal alles in de zomer heter worden.
Dus misschien dat je dan weer anders moet gaan gearen.
 
Misschien moet ik maar eens op zoek naar een motor koeler.

Heeft er iemand tips voor een mooie body voor de slash lcg ?
Ik zoek eigenlijk een body waarbij de wielen buiten de body vallen.
Alle tips (foto's) zijn welkom !
 
Persoonlijk houd ik niet van koelers, als optie om te koelen omdat het nodig is.
Koelers koelen maar een deel van de motor, omdat ze niet helemaal rondom de motor zitten, en binnen in de motor, de rotor etc, word het nog erg warm
Mijn mening is, goed gearen zodat hij niet heet word, en dan kan je eventueel nog gaan koelen met een koeler, maar dat is slechts mijn mening..

Als extra koeling kan het wel, maar niet als oplossing om de hitte weg te halen, vind ik.
Als je motor te heet word moet je anders gearen, en dan kan je daarna altijd nog een fan kopen, maar dat is slechts mijn mening.
 
de proline kever kap

Proline kever body heb ik een tijdje gehad, maar na een paar weken vielen de gaten er al in, was echt een zeer zwakke body
Gaten kwamen niet vanuit de randen maar in de hoeken in de body zelf, dus het kan geen fout uitknip werk zijn geweest.

Wel jammer want ik had altijd goeie ervaringen met bodies van proline
 
Persoonlijk houd ik niet van koelers, als optie om te koelen omdat het nodig is.
Koelers koelen maar een deel van de motor, omdat ze niet helemaal rondom de motor zitten, en binnen in de motor, de rotor etc, word het nog erg warm
Mijn mening is, goed gearen zodat hij niet heet word, en dan kan je eventueel nog gaan koelen met een koeler, maar dat is slechts mijn mening...

Daar heb je wel gelijk in.
Ik ga de temperatuur in het vervolg goed in de gaten houden en wat experimenteren met de gearing.
Zijn er nog bepaalde instellingen van de regelaar die er iets aan kunnen doen ?
Heb de punch al wat lager gezet en de timing zo ver mogelijk naar beneden gezet.
Ik rijdt de set nu sensored.

Jconcepts heeft ook een mooie kever kap, de bajr dune buggy.
Maar ik vraag me af of het een beetje past met het lcg chassis.
Veel van dit soort kappen zijn voor de slash 2wd.
Ben nu bezig met een jconcepts ford raptor kap van de revo 3.3 (werd me geadviseerd) maar die past voor geen meter :confused:
 
Proline kever body heb ik een tijdje gehad, maar na een paar weken vielen de gaten er al in, was echt een zeer zwakke body
Gaten kwamen niet vanuit de randen maar in de hoeken in de body zelf, dus het kan geen fout uitknip werk zijn geweest.

Wel jammer want ik had altijd goeie ervaringen met bodies van proline

ow dat kan ik heb de body al bijna 3 jaar:)
en nog steeds goed
 
Vreemd verhaal van die kap. Ik heb nooit problemen gehad met die bug kappen. Heb er 4 en de eerste is echt afgeragt en nog steeds geen gat of iets te vinden. Ik heb die kap ook al ruim 4 jaar als het niet meer is.
 
Door al die rondingen gaat die kap bijna niet kapot.
Als je bij het uitknippen goed oplet dat je de hoekjes rond knipt en daarna nog netjes schuurt kan er eigenlijk niks mis gaan met zo'n Bug body.
 
Backslash is done!
zu0i.JPG

m3yr.jpg

2 Backslashes
2pyy.jpg
 
Back
Top