Dag iedereen,
ik ben nieuw op dit forum en bijna nieuw in de wereld van rc cars
Korte intro, wat begon met het zoeken naar een leuke rc auto voor mijn zoontje, eindigt met het zoeken naar een leuke rc auto voor papa (en natuurlijk ook mijn zoontje
Na veel te hebben gelezen oa op dit forum, kom ik toch steeds uit bij de Slash 4wd.
Ik denk dat ik ondertussen redelijk weet wat ik zoek, en weet in ieder geval dat ik niet hals overkomt in deze hobby ga stappen
Aangezien het mijn eerste echte rc auto gaat worden zou ik het fijn vinden om een goede winkel in de buurt te hebben waar ze de auto en onderdelen verkopen. Die is er 1 in kaatsheuvel.
Ik zal vooral offroad gaan rijden (zandpad/bos(pad)/duinen e.d.) en zoek dan ook een 4x4, met een brushless motor en waterdicht zover de verschillende onderdelen dit kunnen zijn.
Het uiterlijk van een short course en truggy spreek mij erg aan.
Het moet een auto zijn waar ik, als onervaren beginner ook aan kan sleutelen.
Het sleutelen aan de auto is iets wat me wel aanspreekt.
Ik geloof niet dat ik binnen afzienbare tijd ga racen, maar ik zou het een plus vinden als die mogelijkheid er met de auto wel is. Dus een solide auto die tegen een stootje kan is een must aangezien het dus vooral bashen zal worden.
Hoewel ik ook anders lees, lijkt het bovenstaande van toepassing op de Slash.
En een Slash is qua prijs nog te doen voor mij. (ik wil/kan maximaal 500/600 euro uitgeven). Het gaat sowieso nog wel enkele maanden duren voor ik hem kan kopen. Net voor de tweede keer vader geworden, dus prioriteit ligt ook niet bij een rc auto
De Ultimate versie wordt veelal aangeraden gezien de upgrades die het heeft. Ik zie echter al die telemetrie dingen niet als iets wat ik wil hebben, maar dat koop je er wel bij.
Het zelf instappen upgraden zie ik niet als een echt nadeel, geeft me de kans al doende te leren en mijn auto te leren kennen. Waarschijnlijk ben ik dan wel duurder uit, maar kan weer wel mijn eigen upgrades kiezen.
Nu zie ik ook steeds vaker het lcg chassis, aangezien ik racen voorlopig niet aan de orde is, lijkt me een hoger chassis weer fijner voor het offroad rijden, of maakt die in de praktijk niet echt veel verschil?
Een aantal vragen, maar toch ook zoeken naar bevestiging, mbt tot mijn keuze
Hopelijk niet al te warrig.
Groet