Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Draait de motor nog gewoon normaal als je deze uit de wagen haalt?Volgens mij zou het wel eens een van je borstels kunnen zijn waar een stuk is afgebroken en dat de motor dan blokkeert.
Weet niet hoe het zit met jou tandwielen (motortandwieltje en groot tandwiel),heb toevallig daarstraks met mijn rustler ook even een blokkage gehad.Zat een steentje tussen de tandwielen geperst en natuurlijk rijd die dan niet meer.Misschien een tandje van een van je tandwielen afgebroken en dat dat alles nu opstropt.Kan eigenlijk echt veel zijn en beste is om de auto rustig even te demonteren (goed onthouden waar alles zit en gelijk misschien even alles uitkuisen,terug invetten,...) en zo dingen te kunnen uitsluiten.Dus motor eruit en zo testen,is dat ok,dan de wagen vrij laten rollen,wielen misschien apart eens draaien om te kijken of het maar aan 1 kant is ofzo.
Laat maar gerust iets weten als je ergens niet aan uit kunt.
Mocht je niet zeker zijn van bepaalde zaken,maak dan een foto van het onderdeel waar je aan twijfelt en plaats die hier,misschien kunnen we daar wel iets aan zien.
Een woonplaats in je profiel invullen kan ook helpen,misschien woont er iemand in de buurt die eens kan langs komen om te kijken.Succes!
 
Volgens mij is de 4x4 altijd vxl, dus brushless.. dus geen koolborstels :-)

Maar we hebben simpelweg wat meer info nodig om goed advies te kunnen geven.
 
Damn...ik heb weer wat gezegd :oops: Is het een goed excuus als ik zeg dat ik van 5uur 's morgens aan het werk was en net thuis was van mijn 2de shift toen ik dit postte? :D Dan denk je even niet zo helder meer als anders :D
 
Wat bedoel je precies met blokkeren ? Wanneer doet ie dit ?

Speling op motortje, in welke richting bedoel je ?

Dank je voor de snelle reacties allemaal!!!

van de vooras als ik linksvoor draai dan gaat rechtsvoor in contra richting. Het zelfde geld voor de achteras. dus zodra hij op de grond staat blokkeert alles. Terwijl als de aandrijfstang(?) tussen de twee assen los is, draaien beide wielen in dezelfde richting.

Ik heb een foto gemaakt van het motortje. ga ik straks proberen te plaatsen...
Maar de het tandwiel op de as die uit de motor komt, die kan ik +/- 4mm heen en weer bewegen. Dat lijkt me niet goed.

thx
 
bij deze de foto

full
Hoop dat het duidelijk is ik wijs het tandwiel op de as aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
antem,
Ik heb wat info toegevoegd aan mijn naam. Al denk ik dat belgie iets wat ver is voor ff langs.
Met uitkuizen, bedoel je denk ik schoonmaken? toch?
Als het motortje eruit ligt dan draait alles wel gewoon.
Zou het eventueel ook aan de stang in het midden kunnen liggen die aangesloten zit op zowel de vooras als de achteras?
Als ik deze zit aangesloten DAN draaien de wielen contra, dus tegen elkaar in.

bedankt zover
gr,
 
Het is perfect normaal dat bijvoorbeeld je linkervoorwiel anders draait dan je rechtervoorwiel,dat komt door het differentieel.Als dit diff wordt aangedreven door je middenas draaien de wielen wel naar dezelfde richting.Die diff werking zorgt ervoor dat wanneer je een bocht neemt,de wielen dus met verschillende snelheden kunnen draaien omdat het binnenste wiel trager moet kunnen draaien dan het buitenste wiel in die bocht.
Kan je het motorasje soepel draaien als de motor uit de auto is?
Wanneer de middenas gemonteerd zit en je rolt de auto over de grond moeten alle wielen wel hetzelfde draaien.
Volgens mij is er toch iets niet ok meer met je motortje.
Misschien moet je dat eens open maken en kijken.
 
dat is dan wel hetgeen ik aanwijs op de foto toch? Dat blauwe ronde apparaat....motor
dat kan zonder problemen? zonder dat er iets wegschiet?
Ik ben nu nog bezig om mijn zoon z'n vis spullen gereed te maken voor morgen. Dus denk niet dat ik daar vanaaf nog aan beginnen ga....maar denk ik morgen na de boodschappen. De wekker gaat straks weer om 4:45 uur....als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar super bedankt wederom voor de snelle reactie.
I'll be back :-p
 
dat is dan wel hetgeen ik aanwijs op de foto toch? Dat blauwe ronde apparaat....motor
dat kan zonder problemen? zonder dat er iets wegschiet?
Ik ben nu nog bezig om mijn zoon z'n vis spullen gereed te maken voor morgen. Dus denk niet dat ik daar vanaaf nog aan beginnen ga....maar denk ik morgen na de boodschappen. De wekker gaat straks weer om 4:45 uur....als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar super bedankt wederom voor de snelle reactie.
I'll be back :-p

Jep,dat blauwe apparaat is je motor.
Die kan je gewoon open maken zonder dat er wat weg schiet.
De rotor kan je eruit halen en zo kan je kijken of er veel vuiligheid in je motor zit.Die rotor eruit halen gaat meestal wat stroef door de magnetische kracht die de rotor eigenlijk naar binnen trekt.
Maar probeer eerst eens met je motor uit je wagen wat gas te geven,als die dan perfect draait hoef je deze niet uit elkaar te halen want dan werkt hij gewoon goed en moet je het ergens anders gaan zoeken.
Succes
 
Met heen en weer bedoel je denk ik van voor naar achter en niet zijdelings.
Da's prima dat hoort zo.

Ook zoals al opgemerkt door Anthem2 is het gedrag van de 'wielen' normaal.

Persoonlijk gok ik op een vastgelopen lager op de middenas, niet zo'n grote gok aangezien dat het meeste defect gaat in de Slash en idd vaak dit gedrag geeft, soms lopen en dan opeens vastslaan.
Achterkant er vanaf halen met 4 schroeven, dan kun je het middendiff/slipkoppeling eruit pakken en lager controleren.
 
Jep,dat blauwe apparaat is je motor.
Die kan je gewoon open maken zonder dat er wat weg schiet.
De rotor kan je eruit halen en zo kan je kijken of er veel vuiligheid in je motor zit.Die rotor eruit halen gaat meestal wat stroef door de magnetische kracht die de rotor eigenlijk naar binnen trekt.
Maar probeer eerst eens met je motor uit je wagen wat gas te geven,als die dan perfect draait hoef je deze niet uit elkaar te halen want dan werkt hij gewoon goed en moet je het ergens anders gaan zoeken.
Succes

Thx we gaan het proberen.
Nog een vraagje tussendoor. Ik zoek eigenlijk nog een 2de hands electrische race, zodat ik "als hij het weer doet" tegen mijn zoon kan racen.
Weet jij mss nog een goede zaak of site? of kan dat eventueel hier ook?
Ik ga wel even kijken,...op bed met de Ipad.
laters,
tuccie
 
Met heen en weer bedoel je denk ik van voor naar achter en niet zijdelings.
Da's prima dat hoort zo.

Ook zoals al opgemerkt door Anthem2 is het gedrag van de 'wielen' normaal.

Persoonlijk gok ik op een vastgelopen lager op de middenas, niet zo'n grote gok aangezien dat het meeste defect gaat in de Slash en idd vaak dit gedrag geeft, soms lopen en dan opeens vastslaan.
Achterkant er vanaf halen met 4 schroeven, dan kun je het middendiff/slipkoppeling eruit pakken en lager controleren.

middenrif, daar zit dan ook het grotere kunststof tandwiel op?
thx
 
We gaan het proberen.....

we hebben de lager vervangen.
En het motortje los geprobeerd.
Die deed het heel even en daarna even achteruit heel kort.
Ik had toevallig de kabels vast om te voorkomen dat het motortje omviel. En voelde tijdens het blokkeren dat alles heel snel heet werdt......:( geen goed teken denk ik....
Ik wacht even tot hij afgekoeld is en probeer het nog 1x in de vooruit......

Oke ook geprobeerd vooruit doet ie niets meer en wanneer m'n zoon in zijn achteruit gaat dan zie je de draden bewegen(als of het hydroliek leidingen zijn) maar gebeurd er ook niets, behalve dat alles heet wordt.

Ik mag dus aannemen dat hij kapot is?????? denk ik.
 
we hebben de lager vervangen.
En het motortje los geprobeerd.
Die deed het heel even en daarna even achteruit heel kort.
Ik had toevallig de kabels vast om te voorkomen dat het motortje omviel. En voelde tijdens het blokkeren dat alles heel snel heet werdt......:( geen goed teken denk ik....
Ik wacht even tot hij afgekoeld is en probeer het nog 1x in de vooruit......

Oke ook geprobeerd vooruit doet ie niets meer en wanneer m'n zoon in zijn achteruit gaat dan zie je de draden bewegen(als of het hydroliek leidingen zijn) maar gebeurd er ook niets, behalve dat alles heet wordt.

Ik mag dus aannemen dat hij kapot is?????? denk ik.

gedemagnetiseerd van de magneten?
 
Nee het proces is onomkeerbaar als de rotor is gedemagnetiseerd.(wat de oorzaak is van te hete motor ,rond de 85-90 gr C of hoger)
Twee optie's
1 koop een nieuwe rotor
2 koop een nieuwe motor

:google: maar eens naar de prijzen van beide

Suc6
 
Back
Top