Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Hallo ik heb vandaag men traxxas slash 4x4 binnen gekregen . Had hem namenlijk geruild tegen men vaterra twin hammers. Maar nu er schelen een paar dingens
1 De voor wielen staan camber maar ik denk dat dat kan oplossen met de dinges bij te draaien
2 als ik de voor wielen laten bolen over de grond maakt hij een tikkent geluid eigenlijk ratel
3als ik vol gas geef duurt hij trekt traag op en dan in eenkeer heel snel maar kan dat omdat de spur gear gestiped is ? die zit er nammenlijk nieuw bij
En de achterste veren staan veel te zacht iemand suggesties voor goede Wt voor te bashen ?

Mvg , Jeens
Dan moet je is probeeren om de achterste deel eraf tehalen en dan ff naar de lager kijken die om de driveshaft zit. de grote dunne die was bij mij een
Keer stuk. daardoor was die uit belans en stond de spurgear niet recht op de piniongear. en maakte daar door een ratelent geluid.
 
Hallo ik heb vandaag men traxxas slash 4x4 binnen gekregen . Had hem namenlijk geruild tegen men vaterra twin hammers. Maar nu er schelen een paar dingens
1 De voor wielen staan camber maar ik denk dat dat kan oplossen met de dinges bij te draaien
2 als ik de voor wielen laten bolen over de grond maakt hij een tikkent geluid eigenlijk ratel
3als ik vol gas geef duurt hij trekt traag op en dan in eenkeer heel snel maar kan dat omdat de spur gear gestiped is ? die zit er nammenlijk nieuw bij
En de achterste veren staan veel te zacht iemand suggesties voor goede Wt voor te bashen ?

Mvg , Jeens

1 de camber kan je gewoon stellen inderdaad.

2 Die ratel als je de voorwielen de grond laat raken lijkt mij eerder een diffrentieel, het ringgear is dan vaak versleten.

3 bij vol gas geven eerst traag en daarna wel snel lijkt mij een tekort aan power van de accu's. is het gewoon de vxl regelaar? en welke accu's gebruik je? het lijkt of je regelaar meer stroom vraagt om op gang te komen als dat hij krijgt van de accu's bij opstart. juist wegrijden vraagt het meeste stroom... wat doet hij als je wat regelmatiger gas geeft? (niet gelijk vol gas) of als je onbelast gas geeft? (wielen van de grond?) als het dan minder is krijgt de regelaar waarschijnlijk niet genoeg. dit kan door een te lage capaciteit accu's kunnen komen, maar ook door versleten accu's of slecht gesoldeerde verbindingen of te dunne draden.

is de spurgear wel gestript? bij elke nieuwe slash zit een extra spur gear, en het is zo wie zo een onderdeel wat veel mensen hebben liggen. Je kan het gewoon zien als je het kapje los haalt, en zit er geen rommel tussen? en voel gelijkt even of er speling op zit, dan weet je of je lager nog ok is.

4? de schokbrekers weet ik niet, ik heb andere er op zitten.
 
Hallo,
Ik heb sinds een week een slash 4x4 ultimate, en er een bijna hele 2de bijgekregen voor onderdelen, maar met een paar delen kan ik daar ook en komplete van maken.
De eerste wil ik houden om off road te rijden, en de tweede wil ik graag naar een rally ombouwen, ik heb nog een 6T 5800 KV motor liggen en een VXL-3m liggen. Heeft er iemand tips of mischien al zo een ombouw gedaan?
En wat voor banden zijn dan goed, ik heb wel geen zin om 40€ per setje van 2 uit te geven.
Moet de veering dan harder? Enz.

Cheerz SkiD
 
De VXL 3m is inderdaad veel te licht.
Die werd in mijn MERV al warm, laat staan in een 1:10 auto.
Wat je kan doen ik kijken naar bijvoorbeeld een Hobbywing SCT ESC, of een 100A esc in het algemeen.
Het Kv van de motor is wat aan de hoge kant, maar met een lichte vertanding moet dat wel goed gaan denk ik ( is het een 540 of een 550 motor ? )
De banden zijn afhankelijk van waar u op wilt gaan rijden ( allround, voornamelijk gras, voornamelijk asfalt etc ), Maar ik denk dat een 40 euro per 2 toch wel snel komt..
Kijk eens op Google wat andere mensen voor banden hebben gebruikt, en of dat bevalt.
Vering etc. zou ik mij nog geen zorgen over maken, eerst rijden, en dan kijken wat er beter kan/finetunen.


Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud
 
de orginele motor van de slash is bere sterk alleen je moet hem wel juiste tandwielen geven dus de overbrenging moet kloppen!
die van de 1:16 is een veel kleiner motortje als je goed oplet!
 
Hallo,
Ik ik heb nog een 6T 5800 KV motor liggen en een VXL-3m liggen. Heeft er iemand tips ?

info van traxxas.com

VXL-3m WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input voltage: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
Case Size: 26.5mm W x 46.5mm D x 22mm H
Weight: 38 grams
Motors: Sensorless Brushless
>>> Motor Limit: None <<<
On Resistance: 0.0005 Ohms
PWM Frequency: 12,000Hz
Peak Current: 150A
Continuous Current: 50A
BEC Voltage: 6.0V DC
Motor / Battery Wiring: 16-Gauge Maxx® Cable
Transistor Type: MOSFET
 
Dat klopt Motorsports, alleen die ESC is veel te licht voor de Slash 4x4..
Hij werd al heet in mijn MERV met de lichte vertanding op NiMh, laat staan op een 1:10 Slash 4x4 op LiPo..
 
Dat wilt inderdaad helemaal niks zeggen. De 4x4 is ruim 2x zo zwaar. En zoals je zegt, op een MERV wordt zo'n regelaar al heet. Dat hij elke motor kan aansturen zonder belasting is natuurlijk niet meer dan logisch, maar met wat verstand kun je bedenken dat een auto van 2.5kg ipv 1kg veelte zwaar gaat zijn.

Wellicht kun je de regelaar het beste verkopen of gewoon als reserve houden en een nieuwe geschikte regelaar erin zetten.
 
Dat wilt inderdaad helemaal niks zeggen. De 4x4 is ruim 2x zo zwaar. En zoals je zegt, op een MERV wordt zo'n regelaar al heet. Dat hij elke motor kan aansturen zonder belasting is natuurlijk niet meer dan logisch, maar met wat verstand kun je bedenken dat een auto van 2.5kg ipv 1kg veelte zwaar gaat zijn.

ja en met je beetje verstand zie ook dat de nominale belasting van deze esc maar 50A is , dus zolang je niet meer dan 50A continu gaat belasten met elke motor in elke auto is er niks aan de hand ........

;)

Hij werd al heet in mijn MERV met de lichte vertanding op NiMh

Wat is dat toch met de mini e-revo en de temperaturen? , ik rij op 3S met 28/55 en geen enkel probleem , ja ik heb geen "monstertruck banden "gemonteerd en doe niet constant backflips en wheelies,wat is de lol daarvan van :wink: .
....
 
Backflips en wheely's deed ik ook niet ( ik reed op NiMh ) op een baantje in de tuin, maar hij schoot met de 21T pinion nog in de temp beveiliging...
Dat was met de stock banden zo, en ook met de Proline DirtHawgs.
 
Ter vergelijking, de stock ESC op een slash 4x4 doet 200A continous. 4 keer zo hoog dus. Je kunt inderdaad wel altijd erg rustig rijden, en zo amper plezier uit je auto halen, maar waarom niet gewoon de ESC gebruiken die ervoor geschikt is? De belasting op je ESC wordt grotendeels bepaald door het gewicht van je auto, en hoe de vertraging is tussen de wielen en je motor. Dat, samen met de koppelconstante bepaald het aantal A dat je motor van je ESC vraagt. Met een wagen van 2.5KG zit je al snel over die 50A heen. Je loopt dan ook constant op het randje, je MOSFETs zullen waarschijnlijk geen erg lang leven hebben zo..
 
Ter vergelijking, de stock ESC op een slash 4x4 doet 200A continous.

Welk type refereer je aan ? Mbt de 200A continu ?En welke setup qwa motor ,tandwiel verhouding ?
De Velineon set zoals die wordt toegepast in de slash 4x4 trekt geen 200A Continu . In de specificaties staat dat hij 200A continu kan leveren ,zonder rook signalen ,in de praktijk zal dit rond de 75 ~ 115A liggen (eagletree ) met 2s en stock gear/pinion .

Dit geldt ook voor de 3m esc mbt de continu stroom (50A) ,zonder rook , tenzij je hem te zwaar gaat belasten .
 
Laatst bewerkt:
traxxas geeft idd voor de vxl-3s regelaar 200a op. maar het is meer vergelijkbaar met 80 tot 100 a
 
VXL-3s WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input Voltage: NiCad/NiMH 4-9 Cells (4.8 to 10.8 Volts DC);
LiPo 2-3 Cells (7.4 to 11.1 Volts DC)
Case Size: 39mmW x 55mmD x 33mmH
Weight: 90 grams
Motor Limit (Brushed/Brushless): No motor limit
On Resistance Forward: 0.00075 Ohms
On Resistance Reverse: 0.00075 Ohms
Peak Current - Forward: 320A
Peak Current - Reverse: 320A
Braking Current: 320A
Continuous Current: 200A
BEC Voltage: 6.0 V
BEC Current: 2.5A (with 6-cell NiMH)
Power Wire: 12-Gauge Maxx® Cable
Input Harness Wire: 26 Gauge / 100mm
Transistor Type: MOSFET
Low Voltage Detection: 2-Stage indicators, switchable (on or off)
Thermal Protection: 2-Stage thermal shutdown
Profile selection: Sport Mode:
100% FWD, 100% BRAKES, 100% REV
Race Mode:
100% FWD, 100% BRAKES, NO REV
Training Mode:
50% FWD, 100% BRAKES, 50% REV
Single-Button Setup: Yes, Traxxas EZ-Set®
Battery Input Connector : Traxxas High-Current Connector
Motor Types (Autodetect): Brushed, brushless, sensored brushless
Ports: RX Input, motor sensor, auxiliary fan
 
Welk type refereer je aan ? Mbt de 200A continu ?En welke setup qwa motor ,tandwiel verhouding ?
De Velineon set zoals die wordt toegepast in de slash 4x4 trekt geen 200A Continu . In de specificaties staat dat hij 200A continu kan leveren ,zonder rook signalen ,in de praktijk zal dit rond de 75 ~ 115A liggen (eagletree ) met 2s en stock gear/pinion .

Dit geldt ook voor de 3m esc mbt de continu stroom (50A) ,zonder rook , tenzij je hem te zwaar gaat belasten .

De specificaties kun je inderdaad met een flinke korrel zout nemen. Het is enkel een indicatie van de verschillen tussen beide. Maar feit blijft dat het wel een factor 4 aan verschil is. Je zegt zelf dat je bij de 200A versie maar 75-115A zal trekken in gebruik, dat is nog steeds ruim over de 50A van de kleine ESC heen, en dat is dan zelfs zijn theoretische stroom, wat in de praktijk een stuk lager ligt. Ik zou gewoon voor de stock ESC of een vergelijkbare hobbywing of iets dergelijks variant gaan. Die gemaakt is voor deze schaal en dit gewicht. Niet voor 1/16e
 
Als het met een Eagletree is gemeten, zoals Motorsports zegt, is het geen theorie maar praktijk..
Maar dat geld voor 2S, laat staan wat er op 3S gebeurd, dat vind een VXL-3M niet fijn..
Ik zeg, probeer de 3M te verkopen ( als je hem niet gebruikt ) en koop er een +-100A ESC voor in de plaats.
 
Ik zou gewoon voor de stock ESC of een vergelijkbare hobbywing of iets dergelijks variant gaan. Die gemaakt is voor deze schaal en dit gewicht. Niet voor 1/16e

de nominale belasting van deze esc (vxl 3m)maar 50A is , dus zolang je niet meer dan 50A continu gaat belasten met elke motor in elke auto is er niks aan de hand .
....

1+1 = bedoelen hetzelfde , andere uitleg ..;)

:cool:
 
Als het met een Eagletree is gemeten, zoals Motorsports zegt, is het geen theorie maar praktijk..
Maar dat geld voor 2S, laat staan wat er op 3S gebeurd, dat vind een VXL-3M niet fijn..
Ik zeg, probeer de 3M te verkopen ( als je hem niet gebruikt ) en koop er een +-100A ESC voor in de plaats.

Yep, gemeten = praktijk. Ik bedoel te zeggen, van de "theoretische 200A" blijft in de praktijk 75-110A over. Bij de 50A zie je dezelfde verschillen tussen theorie en praktijk. Als je dan de slash belast met hetzelfde als de 200A variant, zal je constant tegen die 50A aan hikken, terwijl die ESC gemaakt is om zeg, 20-30A gemiddeld te doen.(net als 75-110A van de 200A). Met als resultaat een erg warme ESC.

Maar ik denk dat we het inmiddels allemaal wel zo ongeveer met elkaar eens zijn :p

Moet ook eens zo 'n eagletree aanschaffen :) of zo'n castle XL2 :)
 
De specs van de Traxxas ESCs moet je niet met een korreltje zout nemen, maar met een vrachtwagen.
Als ik logs bekijk van speedruns met mijn zwaar overgearde Bandit, zie ik nog steeds zelden pieken boven de 100A. En dat is met een Mamba Max Pro.
Als je met een Rustler of een Slash met een VXL-3s op 3S volgas door hoog gras heen gaat, is ie in twee minuten gloeiend heet en kan het zomaar zijn dat je de 100A niet eens gehaald hebt.
 
Back
Top