Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Had al zo´n vermoeden inderdaad. 200A op een slash regelaar, terwijl een mamba monster op een 5kg wegende revo maar 120A rated is.

Als ik logs bekijk van speedruns met mijn zwaar overgearde Bandit, zie ik nog steeds zelden pieken boven de 100A. En dat is met een Mamba Max Pro.
Als je met een Rustler of een Slash met een VXL-3s op 3S volgas door hoog gras heen gaat, is ie in twee minuten gloeiend heet en kan het zomaar zijn dat je de 100A niet eens gehaald hebt.

Lol, je vergelijkt appels met peren , speedruns met runs door hoog gras .
Als je met een " zwaar" overgeared bandit door hetzelfde gras rijdt heb je ook andere waarde's op je "logger" , daarbij ga je dus bewust de elektronica zwaar belasten ...

Maar goed ...denk dat de vraag steller wel nu zo'n beetje weet wat hij wel of niet kan doen ....

en de tweede wil ik graag naar een rally ombouwen, ik heb nog een 6T 5800 KV motor liggen en een VXL-3m liggen. Heeft er iemand tips of mischien al zo een ombouw gedaan?

Cheerz SkiD

Ok bedankt allemaal,
Best wat om over na te denken, en mischien toch een zwaardere esc te kopen.
Eens kijken bij hobbyking.
Iemand een goed adres voor on road banden die op een Slash passen zonder dat je een adapter kit nodig hebt?
Trouwens, wat zijn speedruns? Gewoon op de weg, rechtdoor zo snel mogelijk?

Mvg
SkiD

Yup, maximun snelheid behalen. Kost veel vermogen voor acceleren, maar je hebt vrij weinig wrijving. Door het zand rijden met zware banden en continu veel gas is veel zwaarder wat dat betreft. Accus waar ik 40 min mee rijd normaal waren laatst in 20 min leeg op t strand.

Hallo, ik heb een vraagje
Ik rijd nu in een rustler xl-5 ga binnekort een slash 4x4 kopen. Alleen kan ik de power cell hump accu's die ik gebruik ook in mij slash gebruiken want de power cell flat is helemaal plat en hump niet!?

Hallo, ik heb een vraagje
Ik rijd nu in een rustler xl-5 ga binnekort een slash 4x4 kopen. Alleen kan ik de power cell hump accu's die ik gebruik ook in mij slash gebruiken want de power cell flat is helemaal plat en hump niet!?
De Slash 4x4 heeft een uitsparing in de batterij houder zodat je zowel hump als platte packs kunt gebruiken.

Hoi allemaal,
Ik heb nog eens een vraag: is het normaal dat ik bijna na iedere rit mijn slipkoppeling opnieuw moet instellen? Ik vind dit langzaam iriteerend...
Er zit ook wel een normaal midden differentieel bij, maar ik denk dat die niet zo geschikt is voor offroad, of zie ik dat verkeerd?

Ik heb trouwens met een aluminium lat ( rustend op de beide carrosserie torens) en een dikke nylon kous een goed werkende binnen afdeking tegen vuil ed gemaakt.

Mvg SkiD

Nee, da's niet normaal. Gebruik anders eens een wat blauwe loctite ?

Middendiff is wel degelijk geschikt voor offraod, zorgt ervoor dat je met name op de voorwielen veel meer grip krijgt. De meesten die hem proberen willen erna niet meer zonder !

Foto ?

Hoi allemaal,
Ik heb nog eens een vraag: is het normaal dat ik bijna na iedere rit mijn slipkoppeling opnieuw moet instellen? Ik vind dit langzaam iriteerend...
Er zit ook wel een normaal midden differentieel bij, maar ik denk dat die niet zo geschikt is voor offroad, of zie ik dat verkeerd?

Ik heb trouwens met een aluminium lat ( rustend op de beide carrosserie torens) en een dikke nylon kous een goed werkende binnen afdeking tegen vuil ed gemaakt.

Mvg SkiD
Misschien dat het borgringetje in je moer gewoon versleten is. Nieuwe moer zou dan uitkomst moeten bieden. Of inderdaad blauwe Loctite.

Hoi allemaal,

Mvg SkiD

Nieuw moertje met veertje , daarbij zou ik ook eens kijken naar de slippery pads, want die zullen aardig versleten zijn, daarbij merk je echt wel het verschil als de slippery tijdens het rijden los gaat , minder grip , meer doorspinnen e.d wat weer meer slijtage geeft , doorrijden daarmee , warmt de boel op , met alle gevolgen van dien , controleer ook eens de lagers . Blauwe locktide is echt niet nodig bij een goed afgestelde slippery met goede onderdelen ....

Dus wat bedoel je nu precies: is het een kwart slag die je moet aandraaien of een hele slag , of ligt alles bijna los .

Nogmaals , locktide gebruiken om het te fixeren, is meer om de slechte onderdelen te camoufleren..:) :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Hier een paar fotos van een homemade outerware voor 5€
Een aluninium latje tussen de carrosserie suports
full

En dan een dikke nylon legging erover, daar komt genoeg lucht door maar amper vuil
full

En met de slip koppeling, ga ik eerst eens probeeren om een nieuwe stel schroef te gebruiken, ik denk dat de teflon erin versleten is.

En dus een vast midden differentieel zou dan ook goed zijn om off road te rijden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus wat bedoel je nu precies: is het een kwart slag die je moet aandraaien of een hele slag , of ligt alles bijna los

Heb net de slipkoppeling eruit gehaald, en ik kon het borg moertje met teflon geewoon met de hand ervan af draaien, dus ik kan er wel zeker van zijn dat het daar aan ligt.

Hey,
Nog eens een vraag, is zo'n metalen hoofd tandwiel zijn geld ( +/- 25€) waard? De standaard plastic variant kost 5€, maar dat is nu al mijn 2de dat geen tanden meer heeft.
Iemand ervaring met een integy spur?

Cheerz
Skid

Lijkt me toch ergens iets mis als je zo vaak een spur sloopt. Dan is of de gear mesh niet goed, of de aandrijving krijgt teveel klappen, hetzij door een "triggerhappy" gasvinger, of een rijder met kamikaze neigingen (vol gas op die muur af en kijken wie er het meest meegeeft) of door een te vast aangedraaide slipper clutch, die helemaal niet meer slipt. Of het materiaal wat Traxxas gebruikt is prut. Een kunststof spur zou best lang mee moeten kunnen gaan.

Met een metalen tandwiel slijt de boel alleen maar harder. Goed je mesh afstellen en een spur zou een hele tijd mee moeten gaan.

Slijten van spur is bijna altijd de speling in het lager op de middenas.

Is naar mijn mening het enige echte minpunt van de Slash, maar er zijn genoeg oplossingen :

Traxxas zelf maakt een oplossing die naar mijn mening wel een grote verbetering is, maar nog geen echte oplossing :
Lager adapter: (let op, deze is alleen voor de slipperclutch)
6893X.jpg

Dit hebben ze zelf ookwel ingezien en zijn met een echte oplossing gekomen :
Alu versie van de motormount.
6860R.jpg

Toch vind ik zelf deze veel beter : (ook leverbaar ondertussen in een LCG versie)
trx6860t.jpg

Reden is simpel, het lager is veel dikker dan de originele.

Voor de mensen die graag met een diff rijden is dit nog wel een optie :
slash-4x4-diff.gif

Heb die zelf er wel inzitten, maar denk dat je met de King Headz motor mount alleen ook al een zeer goede contructie hebt.

Met deze oplossing heb je geen last meer met snel verslijtende spur's en heb je zeker geen stalen spur nodig.

Ik ga er dan wel even vanuit dat je met 'normale' motors rijdt, geen dikke Mamba Monster ofzo :-)

Is het niet zo dat bij een slash er gemakkelijk zand tussen de spur en pinion komt? Dan gaat het ook erg snel met de spur.

Ja tuurlijk, maar een slingerende spur sloopt alles.

Voor de oudere slashes is er wel een nieuwe afscherming gekomen die wat langer is, bedoeld om vuil buiten te houden. Is dat doorzichtige kapje wat op de middenas zit, de nieuwere versie is 1 cm langer en schermt ook de as met veertje en moer af.
Kan het partnummer ff zo snel niet vinden, maar is vaker langs gekomen in dit topic.
De nieuwere versies komen standaard met de langere versie.

Laatst bewerkt:
Ook het lager in de achterste diff waar de centrale as binnenkomt wil nog wel eens hard slijten. Die zou eigenlijk wat zwaarder uitgevoerd moeten zijn. Aan de voorkant zitten twee lagers en de achterkant heeft zo'n dunnetje.

Speling is inderdaad de grootste vijand van tandwielen. Het voordeel van een plastic spur, is dat je pinion in ieder geval heel blijft. Ga je naar een metalen spur, dan kunnen ze bij speling zomaar allebei naar z'n grootje gaan.

Back