Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

ik hoor altijd commentaar dat integy slechte alu onderdelen heeft.
ze zijn goedkoper dan de traxxas alu of flm.
er zijn allerlei pas uitgekomen onderdelen die wel cool uitzien.
moet ik die echt NIET nemen?
 
Wil je alu voor de stevigheid of voor de looks?
integy schijnt niet de beste te zijn, neem dan liever een beter merk zoals flm.
Wat wil je voor alu vervangen? lang niets alles is verstandig om te vervangen voor alu, alu buigt en dan is even vervelend als gebroken plastic, daarbij is aluminium veel duurder.
 
weet ik, ik ben van plan de draagarm van rpm te doen.
de rear hub carriers, caster blocks en steeringblocks van alu.
maar welk merk...
 
Kun je eigenlijk een 2S Lipo gebruiken in een XL-5? Of is dat slecht voor de levensduur van de motor? Er zit wel een LVD op de ESC, dus het kan wel, maar of het goed is voor de levensduur?
 
@ Jarno : Bij die onderdelen is het belangrijk dat alles recht is, en ook blijft ( de gaten waar de as door gaat, en dat soort dingen ) anders krijg je een rechte as, in een krom blok waardoor alles heel zwaar gaat lopen, en alles op den duur kapot kan gaan.
Persoonlijk zou ik toch iets meer uitgeven en gaan voor FLM, STRC, Traxxas, en dat soort merken.
Volgens mij was STRC ook wel redelijk geprijsd.

@ PeterMischief : Als je een 7 cel NiMh pack gebruikt, dan krijg je iets minder spanning, dus dat zal wel goed moeten gaan denk ik.
Maar een heel belangrijk ding, vooral met de Traxxas Titan motoren, is dat je ze goed inloopt, anders gaan ze snel stuk..
 
op de castle creation 4600kv motor staat op de zijkant: 3s lipo max.
terwijl op de achterkant staat: 100.000 rpm max.
maar met 3s lipo kom je toch lang niet aan die 100.000 rpm?
 
Reken maar uit ;).
12.8(volle 3S accu)*4600=58800RPM
Komt je inderdaad bij lange na niet aan, maar ze zullen het wel bepaald hebben aan de hand van het vermogen van een 11.1V accu, ookal kom je dan niet aan het maximum toerental, dat heeft meer te maken met de lagers en dergelijke.
 
ik heb een achter draag arm kapot.
ik wilde meteen kijken voor rpm ( beter ).
toen zag ik dat de rpm goedkoper is dan de originele.
hij ziet er ook een beetje dun uit...
is hij wel sterker dan de originele?
 
Lees eens de ervaringen over RPM , hier of in andere traxxas topics , je zal zien dat het merendeel tevreden er over is .
Moet altijd goedkoper , slechter zijn ?;)
 
Zeker voor RPM gaan, ik ben toen met mijn MERV vol tegen een autoband gereden met de ophanging rechtsvoor, geen centje pijn..
En als ze goedkoper zijn heb je alleen maar geluk :)
 
oke.
ik zag een ander topic over rpm draagarmen op de rustler hier op het forum.
de draagarmen van rpm zouden iets langer zijn dan de originele.
bij de standaard asjes zou dat niet uitmaken, maar diegene had de asjes geupgrade.
toen schoten de asjes af en toe uit elkaar.
hebben jullie hier nooit last van?
en welke asjes hebben jullie als upgrade?
 
RPM armen kunnen iets langer zijn dan de originele. Dit is zeker niet altijd het geval. Ik heb wel eens twee dezelfde RPM armen gezien, waar de blauwe langer was dan de zwarte.
RPM armen breken minder snel dan de stock armen maar zijn wel meer flexibel. Als je aandrijfassen met dogbones gebruikt, is de kans iets groter dat deze los kunnen schieten.
Gezien de hoek van de ophanging, zou ik me daar bij de Rustler minder snel zorgen om maken dan bijvoorbeeld bij de Stampede.
Je kunt altijd nog de 4x4 Stampede aandrijfassen gebruiken, die zijn steviger dan de stock Rustler assen en die schieten niet los.

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje voor de lipo-gebruikers hier, moet ik alle cellen 4,2 Volt hebben aan het eind van het laden of moet ik de grens van, in mijn geval, 4000 mAh gebruiken om de lader af te laten slaan? Ik heb er naar gezocht maar niet echt kunnen vinden.
 
Back
Top