Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hey Revo rijders, een vraagje:
ik her er spur 36 /pinion 15 op zitten, hij rijdt als een beest, maar maakt wat te makkelijk wheelie's om serieus mee te kunnen racen.
wat zal ik doen:
pionion (clutchbell) 17?
ik heb ook nog een spur 38/39/en 40..... :?

Hoi Alfacacer,

Ik moet dan altijd denken hoe je ook alweer de overbrenginsverhouding kan veranderen.
Ik heb daar een klein ezelsbruggetje voor.

Denk aan een racefiets;
Het kleine blad voor bij de trapas maakt het trappen lichter en het grote zwaarder.
Het kleine blad achter bij het achterwiel maakt het trappen zwaarder en het grote lichter.

Kleine tabel ter vergelijking;

spur / clutchbell= verhouding Hoe hoger de verhouding, des te hoger/zwaarder de overbrenging

36 / 15 = 2.187 ( rij jij nu mee!)

38 / 17 = 2.235 )
39 / 17 = 2.294 ) voorbeeld met 17 clutchbell!
40 / 17 = 2.353 )

38 / 15 = 2.533 ( kun je direct mee experimenteren)
39 / 15 = 2.6
40 / 15 = 2.666

De 17 tands clutchbell geeft een wat minder grote stap in overbrenging met de beschikbare spur's dan met de 15 tands.

Succes!

thx Chokie.
Heb gereden 36/17.
Revo liep van geen kanten; diff 2 x kapot (vooraan).
Nustie heeft me erg goed geholpen (thx Martijn !) en heeft , na het uitvallen van zijn Revo, nog met mijn HB Truggy gereden. Ondanks dat deze een gescheurde C-Hub had, ging deze heel goed. Totdat hij een wiel verloor, op de 4 e plek rijdend,....

Ik ga de Revo opknappen, en er moet ook een nieuwe koppeling op, hij hield steeds in bij optrekken, en dat zou idd wel eens een kapotte (te vroeg ingrijpende) koppeling kunnen zijn.
@ Nustie: geef ff wat onderdeelnrs (zodat ik niet iets verkeerds bestel) op, zal ik het bestelllen.

Ik heb nu ( had nu) 15 / 38, en dit is volgens mij standaard!?
Heb vandaag extreem gereden ( 2x een backflip en 30 x ondersteboven geland) en m'n clutch bell is aan gort!
Kan dit liggen aan mijn rijstijl???(bedoel dan weer te vroeg op het gas gaan?)

Omdat ik nogal wat probleempjes heb met afstellen (ik ben niet ervaren):

Wie woont in de buurt van Barneveld en weet zo goed hoe hij de Revo af moet stellen, dat hij mij dat ook kan leren? :P

Natuurlijk kunnen we ook lekker gaan rijden en stunten :D

Volgende week ga ik naar de Ardennen en daarna heb ik nog zo'n 6 weken vakantie, dus tijd heb ik genoeg :P

Hallo,

Laatste tijd hard aan het werk geweest.
Voltooing van mijn werkstukkie nadert met rasse schreden!
De 4WS werkt in ieder geval!
Alvast een paar "teasers".
Fotos-0014.jpg

Fotos-0015.jpg

Ik moet alle electronica nog afwerken en waterproofen, alleen servo's zijn geplastidipt.
Het onboard startsysteem moet nog worden ingebouwd.
Stangen voor de rem en het gas moeten nog gemaakt worden.
Dan komt er nog een eigengemaakte rolkooi op met "schaalverlichting".

Mooi werk chokie.
Moet je niet iets van een tankguard plaatsen?
Tank lijkt me nou erg kwetsbaar.

Binnenkort een filpje ?

Hoi Eef,

Dat gaat de rolkooi doen.
Als die klaar is tzt dan komt er uiteraard een filmpje.

Vanmiddag zijn Amateurtje en ik wezen rijden bij mij vlakbij op een stukje heide:

IMG_8264.jpg

IMG_8237.jpg

IMG_8224.jpg

IMG_8253.jpg

IMG_8251.jpg

IMG_8222.jpg

IMG_8219.jpg

Foto's zijn gemaakt door ajax/rcfan alias Maarten 8)

Heerlijk! Dit was voor mij de eerste keer dat ik offroad reed met mn Traxxas, maar dit is echt leuk :!:

Ik ga dit zeker vaker doen!

@Dirk-Jan en Maarten: Bedankt en tot kijk! :wink:

Lange tijd dat ik hier nog geweest ben, hier een voorproefje van mijn revo op dit moment:

revofe4.jpg

Binnekort meer :)

ziet er goed uit jasje. welke banden/wielen gebruik je? en heb je nog steeds de 14mm meenemers of 17mm (ofna)?

Ik ben nu bezig om de tekno radio/fuel tank converter erin te zetten. Er komt een hpi hellfire tenk op (150cc ipv 125cc) en de batterij komt een stuk lager te liggen foto's volgen nog, maar ik heb het even erg druk...

Mijn banden/velgen zijn GRP Grip truggy wielen, te koop bij the-border. Ik heb ze op 17mm meenemers zitten van Maximizer, laten overkomen via TeknoRC, kost bijna niets en is een stuk stabieler.
Binnenkort post ik wel wat meer foto's en video's.

Ik heb nu de Qoncepts bigblock mount erop zitten, en met die RB WS7 motor gaat hij enoooorm vooruit...

@ dirk-jan.. wie is wiens auto :P..

weet ook iemand goedkoop aan een revo 3.3 te komen?
pb'en graag!

Back