Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat ik het houd op "Dirtdigger".
Dekt de lading van alle kanten, nietwaar?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteravond de trotse bezitter van de Revo 3.3 die eerst van Lars was :!:

Ik ga vanavond een lader voor de accu van de electrostart en brandstof kopen.

Mijn eerste :D vraag:

De auto rijdt nu op modell technics 25% (dynaglo)

Ik heb al wel een hoop gelezen over soorten brandstof in allerlei topics, maar moet ik nu persé deze brandstof blijven rijden?

Kan ik ook overstappen naar 16%? (volgens iemand van intermodelbouw veenendaal kon ik zo overstappen naar quickfire 16% (2.5 liter voor ongeveer 25 euro)

Bedankt alvast!

Overstappen is inderdaad geen probleem. Waar woon je als je bij Intermodelbouw geweest bent? Ik woon zelf nl in Veenendaal en rijd ook met een REVO.

Ik woon in barneveld, ik heb alleen maar naar intermodelbouw gebeld :)

Ik heb inmiddels al wel een leverancier gevonden van deze brandstof (model technics)

In Doesburg, Alkmaar en Amsterdam hebben ze dit staan bij Muco:

http://www.muco-modelbouw.nl/index.php?zoek_string=model+technics&inst_id=201&lang_id=1

Voor 29 euro heb je dan 5 liter :!:

Ik heb gebeld naar Doesburg en die man zei dat ik hier ook veel beter mee kan rijden omdat bij Tornado alles wel ietsje meer presteert maar ook de motor veel sneller slijt. (Hij verkoopt ook Tornado trouwens)

Ik denk dat ik daar maar een keer 10 liter van bestel, ben ik uit de brand voorlopig :wink:

Zo, dat was een hele overwinning om dat ding aan de praat te krijgen:

Eerst had ik em vanmiddag teveel brandstof gegeven, toen ik dat moest oplossen, gloeiplug eruit enz, bleek accu leeg te zijn van de starter :evil:

Ik vanavond om een nieuwe, extra accu en lader geweest, drie uur :roll: gewacht voor die accu vol was.

Half uur geleden had ik em eindelijk aan de praat, maar ja ik woon in de bebouwde kom dus reed ik wat over het erf heen en weer, helemaal in de wolken dat ie et deed, komt mn moeder boos naar beneden: ophouden met dat lawaai :!:

Ik maar gestopt, morgen weer verder :D

Hoi Rene (Amateurtje),

Zei toch dat de accu leeg was.. :wink:

Veel plezier met de REVO!

Gr. Lars

Lars zei:
Hoi Rene (Amateurtje),

Gr. Lars

Idd, je had gelijk :) , vanmorgen heb ik voor ik ging werken er nog wat mee gereden en toen kwamen er nogal wat druppeltjes brandstof uit de uitlaat, is dat gewoon omdat ie nog te rijk staat? Er kwam ook wat stoom van de koelkop, is dat normaal?

:?:

Idd, je had gelijk :) , vanmorgen heb ik voor ik ging werken er nog wat mee gereden en toen kwamen er nogal wat druppeltjes brandstof uit de uitlaat, is dat gewoon omdat ie nog te rijk staat? Er kwam ook wat stoom van de koelkop, is dat normaal?

:?:[/quote]
Dat er iets van dat gesmeer uit de uitlaat komt heb ik ook ( is volgensmij wel gewoon).
Stoom van de koelkop, of de gloeiplug zit er niet goed in (rook komt er bij langs), of de kop was nat (regende het??). Anders kan er geen stoom van de kop afkomen

Veel fun met deze geweldige auto!!!

Ow natuurlijk, die stoom zag je pas toen ik de gloeiplug eraf had gehaald voor de afterrun :roll:

Weer wat geleerd :wink:

Amateurtje zei:
Lars zei:
Hoi Rene (Amateurtje),

Gr. Lars

:?:

He Rene,

Ik had de auto wat rijk voor je afgesteld, dus je moet de High Speed Needle steeds kleine stukjes naar rechts draaien (Kijk bijgeleverde DVD).
Dan zie je minder rook/smeer uit de uitlaat komen en je ziet dat het vermogen toeneemt. Blijf er wel op letten dat je nog een blauwe wolk uit de uitlaat ziet komen, als dat NIET het geval is dan staat hij te arm afgesteld en dat is schadelijk voor je motor!

Gr, Lars :wink:

ff 'n vraagje!
Als ik met m'n revo vol gas rij en dan in eenkeer rem slaat m'n motortje af!!!!!!
wat kan ik hier aan doen?

Heb je het alleen als je volgas gereden hebt? Of sowieso als je remt? In het laatste geval moet je de stationair schroef iets met de klok meedraaien, zodat de carburateur wat meer open blijft staan bij vol remmen.
Als dat het niet is, zou ik eerst een nieuwe plug proberen. Controleer ook de compressie van je motor. Met 1 vinger zou je net je vliegwiel rond moeten kunnen draaien. Afslaan na volgas komt namelijk ook wel voor bij en versleten zuiger/cilinderset (= weinig compressie)

Ook ff een vraagje over het remmen:

Als ik top-speed rijd, bijna dan, op bijv een parkeerterrein, duurt het best wel lang voor de REVO is afgeremd, is dat normaal, of hoe moet ik dat afstellen, dat hij wat harder remt?

Als het goed is, heb je de beste 4-kleuren-druk gebruiksaanwijzing en afstelboek erbij, dat voor een RC -auto te krijgen is.
Ik heb nog nooit zo'n complete handleiding gezien, met DVD erbij.
In die handleiding staan veel antwoorden op je vragen.

Ok, je hebt gelijk, maar ik wilde graag even weten of die auto's gewoon wat minder snel remmen (uit jullie ervaring) of dat dat niet normaal is :|

denk het niet, een vriend van mij heeft een revo en die gaat toch wel flink in de remmen.

Kijk even in de manual, daar precies in hoe je de rem wat strakker kan stellen.

Gr, Lars

Back