Traxxas Revo topic

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ha die Eef1972,

Aan die 15 nogwat kun je geen buil vallen!
Het grootste risico blijft nog steeds de douane :evil:
Als ze je pakketje eruit vissen en ze hebben verstand van zaken.........dan ben je de sigaar.
Ik heb geluk gehad laatst;
De Sensor werd mij gestuurd door een goede kennis van mijn vader.
Die heeft alles letterlijk opgevolgd tot de "gift" aanduiding op de customspapieren en een waarde van $100,00
Toch werd het pakketje gescreend en kreeg een waarde van 100,00 Euro.
Daarvan moest ik er 30 betalen aan vadertje staat! pfoe!!!!
Hoezo geluk....... :D

groeten chokie :wink:
 
Tja, je moet een beetje geluk hebben.
Ik heb wel is een auto gekocht via ebay.
Die had het netjes in cadeauverpakking laten verpakken. Maar dat hadden ze toch mooi open gemaakt en met een rol plakband dicht getaped. Dus de woorden gift en de cadeau verpakking werkt ook niet altijd.

Ik kreeg laatst nog een andere tip.
Die heb ik zo juist effe besproken met de leverancier en dat was geen probleem.

Ben benieuwd of dat werkt.
 
hoi Eef1972,

Houd ons op de hoogte, zeker wat betreffende die tip die je hebt!

groeten chokie :wink:
 
chokie zei:
Hoi no-excuse,

4 WD is heel iets anders als 4 WS! :lol:

4 Wheel Drive in tegenstelling tot 4 Wheel Steering.

4 Wiel Aandrijving in tegenstelling tot 4 Wiel Besturing.

4WD= alle 4 wielen aangedreven!
4WS= alle 4 wielen bestuurd!

Groeten chokie :wink:

ja idd, ik snap het, maar ik ben benieuwd hoe je dit wilt realiseren, 4 servo's ? :)
 
Hoi No-Excuse,

De Revo word stock bestuurd met 4 servo's waarvan 2 voor het daadwerkelijke sturen.
Deze is al omgebouwd naar een single servo opstelling.
Nu komt er op de achterzijde nog een servo bij om de beide achterwielen te besturen.
Ik hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel.

groeten chokie :wink:
 
Hi,
ik heb hier nu ook de RB323 liggen, in een mooie doos. 8)
er zit een uitgebreide handleiding bij, met zwartwitfoto's die niet duidelijk zijn. maar op de site van RB staat bij de specs van deze motor dezelfde handleiding in pdf , maar met duidelijke kleurenfoto's.
Nu maar hopen dat de carb. linkage goed komt; overigens er staat bij de handleiding dat je op de originele Revo-zender de neutral-knop op 70/30 moet zetten.

vraagje over spur en clutchbell:
welke spur is nu aan te bevelen met deze motor ? de 36 ??
ook las ik beter een 16t clutch te monteren ipv de standaard 15.
dit is samenspel met de 36t spur , of juist niet?
 
chokie zei:
Hoi No-Excuse,

De Revo word stock bestuurd met 4 servo's waarvan 2 voor het daadwerkelijke sturen.
Deze is al omgebouwd naar een single servo opstelling.
Nu komt er op de achterzijde nog een servo bij om de beide achterwielen te besturen.
Ik hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel.

groeten chokie :wink:

Hey chockie heb je een linkje naar een topic hier over...
De single setup heb ik zelf ook en ben benieuwd naar de rest.
 
ik laat de 15t pinion/clutch erop staan, en zet er een 36t spur op.Maar ik heb ook een 37t..... :? mss die maar nemen?
 
Ha die Eef1972,

Eh, hoe bedoel je topic?
Over de 4 wiel besturing?
Daar is geen topic over.
Ben ik helemaal zelf aan het bedenken! 8)

Heb nog wat dingetjes nodig maar dat kost me de kop niet meer.
Alu hoekprofiel, wat stangetjes en een andere uitlaatbocht om de Fantom centraal naar voren te leggen!
Oja, moet achterop nu zelf een andere rolkooi maken om de servo te beschermen en om een bevestiging voor de kap te maken.
Ben van plan om dat te gaan maken van messingbuis, dit is mooi te verbinden dmv hardsolderen.
Mocht het mooi lukken dan heb je kans dat ik een complete nieuwe kooi maak, om dan zonder kap te rijden.
Het zal wel wat zwaarder worden maar dat boeit me niet zo.

groeten chokie :wink:
 
Hey Chockie,

Dacht ff dat je dat ergens gelezen had dus was benieuwd ;-) wacht jou how to wel af..

Zijn die standaard role cage's op ebay niks voor je ?
 
Hoi Eef1972,

Alles wat standaard is past niet meer.

De hele ophanging voor de uitlaat en bumper en de kap moet compleet van de Revo af.
Hieronder op een oude foto duidelijk te zien, steekt achteruit de Bajakap
p1010015.jpg

Op die plek moet ik een beugel zien te fabriceren waar een servo in ligt zonder dat die de rockers in de weg zit.
Als dat klopt en werkt moet er nog bescherming worden gemaak dmv een rolkooi.

Dus heb ik nog genoeg te doen.
Mocht je nog vragen hebben, dan laat je het maar weten.

groeten chokie :wink:
 
Ik heb nog een vraag over de ROCKERS
daar kan ik dus geen wijs uit.
je hebt:
P1 Rockers (schijnen er standaard op te zitten )
P2 Rockers #5358, is dit hetzelfde als 90T ?
P3 Rockers #5359 , is dit hetzelfde als 120T ?
LT longtravel Rockers, deze komen ook bij de kit .

Nu, als ik de setups in Pit Pass lees, dan zou ik voor mijn Track (smooth-small jumps-tight turns) P# rockers moeten nemen. als deze nou hetzelfde is als 120T, dan kan ik die alloy rockers van K-factory bestellen bij the Border.. :? of 90T , als dat P3 is. :?
 
Hoi Alfaracer,

Betreffende de rockers/tuimelaars;

P1, 2 en 3 zijn allemaal 90 mm veerweg/Travel! (T)
De LT = Longtravel = 120 mm veerweg!

P1 is weinig progressie
P2 is middelmatige progressie
P3 is hoogste progressie

De progressie heeft te maken hoe snel/zwaar de schokbreker zijn werk moet doen.

Dus P1 kan redelijk ruig terrein verwerken, terwijl P3 het liefst zo strak mogelijk terrein heeft.P2 zit daar tussenin!
De LT van 120 mm heeft geen progressie en blijft dus te soepel voor bochten werk maar strijkt wel elke bobbel glad!

Ik hoop dat ik duidelijk voor je ben geweest.

groeten chokie :wink:
 
Hoi,

Ho ho jongens.
Ik heb net het pakketje van Technorc binnen.
Er moet nog een heleboel gebeuren.
Keep you posted.

groeten chokie :wink:
 
Hoi,

Vandaag eindelijk ff tussendoor wat tijd gehad om alu hoekprofiel te kopen.
Vond meteen hardsoldeer voor de rolkooi.
Morgen de site van Conrad checken en daar de messingbuis bestellen, Weet nog niet welke dikte het gaat worden dus zal het wel wat van diverse maten worden.
Ik denk zelf iets van min. rond 5 t/m rond 8!
Iemand nog ideën, laat maar horen!
Verder kan ik morgen beginnen met het monteren van de Technorc spullen.

groeten chokie :wink:
 
Goedemorgen,

Dat is lang geleden, maar ben weer lekker bezig.
Ik heb net een nieuwe 2.5r motor ingereden (had ik nog liggen), volgens de traxxas methode. Loopt weer als een speer. Ik moet nu alleen nog wat nieuwe complete bandjes kopen, iemand nog suggestie.

Maar nu heb ik een gewetensvraag. :roll:
Ik rijd lekker met m'n 2.5r Revo, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een andere, maar ja welke..Het gaat nu tussen de 3.3 revo, savage of een carson CNT. Het grote voordeel van de carson is, dat ik hier in de buurt (Hobma) bijna alles kan verkrijgen. Daar wordt ook gereden met de carson..Maar ja, nu moet ik wat beslissen!! HELP :?: Ik zou ook nog de REVO 2.5 om kunnen bouwen...

Bij de REVO zou ik de dubbele rem er bij moeten halen, is wat kleiner en de onderdelen moet ik altijd bestellen. Carson is voor mij onbekend. Savage..tja is ook leuk.. :?:
 
Ha die Kloppie,

Da's inderdaad lang geleden! 8O

Wat betreft de Savage, kijk op het Savageforum.
Ze zitten ondertussen al op 120 pagina's, ligt dat aan de populariteit of is dat het vele sleutelen?! :lol:

Tja, dan Carson.
Daar heb ik zelf geen ervaringen mee, dat moet je aan iemand anders vragen.

Dan blijft er maar 1 over!
Ik zou zeggen, ga ervoor!
Neem een 3.3 of koop een rollend chassis van Ebay en tune je de rambam.
Je weet dat dit altijd rijd.
De Revo is gewoon de beste, alle zwakke punten zijn bekend en dat zijn er niet veel.
Blijf alleen bij de TRX3.3 weg, die ploft te vaak!

groeten chokie :wink:
 
Back
Top