Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Dag Chokie,

Ik wilde juist ook voor die 3.3trx gaan..
Wat bedoel je met ploffen?

Hoi Kloppie,

Het motortje, deTRX3.3 geeft nogal wat problemen!
Ik volg het Traxxasforum nogal de laatste tijd en helaas gaan veel topics over problemen met de TRX3.3.
BV; Compleet versleten na 1,5 gallon, dus geen compressie meer!
Drijfstangen dwars door het carter!
Lagers die wegrotten!
Vastlopers!

Wat verder ook nog blijkt is dat in de handleiding van de 3.3 word vermeld dat je de drijfstang om de 3 gallons moet vervangen.
Dat is voor mij al een teken dat het blokje te ver is getuned, meer dan gebruikelijk voor alledaags gebruik.

Er worden veel rollende chassis aangeboden op Ebay.
Echt voor weinig geld!
Als ik jou was ging ik daar 's checken.
Je koopt er dan een zonder rc en motor, dat koop je dan later en bouw het zelf in.
Scheelt je een bom duiten!

Wat betreft die achterrem, pas ermee op.
Dat is niet zomaar een rem, je kunt deze pas plaatsen als je ook het centerdiff plaatst.
Ook hier zijn veel problemen omdat het tunen van de aandrijving heel veel kennis vereist, er zijn nu teveel variabelen waar je rekening mee moet houden.
Ook hiermee hebben veel mensen hun motor mee opgeblazen omdat het centerdiff te los (olie met een te lage viscositeit) stond waardoor de vooras teveel wielspin gaf met als gevolg te lang te hoge toeren!

Toch zou het mijn 1e keus zijn en blijven!
Motoren genoeg zou ik zeggen, voor elke beurs is er wel 1!
Dat geld ook voor zender/ontvanger combinaties!

Succes

Groeten chokie :wink:

chokie,

Wat bedoel je eigenlijk met een rollend chasis, heb je daar een voorbeeld van?
Ik leek goed zo'n dubbele rem..met de nodige aanpassingen natuurlijk..

hoi Kloppie,

Een rollend chassis is de Revo zonder Motor en rc!
Voor een rollend chassis moet je zijn op Ebay!
Tik de zoekfunctie maar 's in.
Gewoon Traxxas Revo.
Dan komen ze vanzelf voorbij.

Wat betreft de rem, daar is bijna iets anders voor uit.
De geventileerde remschijf van Traxxas komt binnenkort uit!
Volgens fabrieksrijder Steve Slayden is er van fading geen sprake meer van met dat ding!
Heb geduld, hij schijnt zeer binnenkort uit te komen.

Groeten chokie :wink:

Een andere optie voor de zwaar overschatte en overwaardeerde savage (in het revo-forum mag dat natuurlijk gezegd worden:)) is de Losi LST2...laatste in mijn handen gehad en serieus overwogen om mijn Revo in te ruilen...na even nagedacht te hebben toch maar besloten om het niet te doen en de reden was meer omdat de zemder die er bij zit ik al heb en wat meer van die kleine redenen.

Als je toch wilt overstappen naar een 3.3 ziou ik geen rollend chassis kopen maar alleen het chassis zelf...kop je voor 15 euro op ebaymet de motorbrace...alle onderdelen van de 2.5 passen erop...je hebt alleen en iets langere centrale aandrijfas nodig...gooi er een rb323 of 523 op en je bent helemaal het heertje...

Heeft iemand zijn REVO al omgebouwd van 2.5 naar 3.3 (chassis), wat komt er allemaal precies bij kijken..?? of heeft iemand een tutorial..

Ik ben er van overtuigd, ik wil bij de revo blijven.
Nu wat leuks, dus hoe bouw ik hem om naar dat langere chassis, wat komt er bij kijken. Is daar toevallig een website (tutorial) ofzo van..

Hoi Kloppie,

Alles past!
Het enige wat je moet veranderen is het volgende;

De echte verlenging van het 3.3 chassis zit aan de voorkant, dus moet je een achteras erbij bestellen die je dan aan de voorzijde monteerd.
Met achteras bedoel ik natuurlijk de centrale assen die van de versnellingsbak naar de diffs lopen!
Verder is het raadzaam om de chassisbrace te bestellen, die helpt de motorplaat te verstevigen.

groeten chokie :wink:

Als je het chassis op ebay koopt zit vaak de chassisbrace erbij..ik heb het ergens kunnen vinden voor 18 euro...even zoeken...

nusti zei:
Als je het chassis op ebay koopt zit vaak de chassisbrace erbij..ik heb het ergens kunnen vinden voor 18 euro...even zoeken...

en al wat gevonden? Ik weet het ik ben lui..

Misschien heel raar, maar waarom zou ik hem vergroten? Stabieler? Kan je ook de wielbasis groter maken? Kun je dan van die "grote" moeren erop zetten, zoals bij HPI..Ik weet niet hoe die dingen heten...hex ofzo

met een 3.3 vergroot je de wielbasis, (langer) breder is de spoorbreedte.
Je kunt de wielbasis ook langer maken met de nieuwe veerarmen van traxxas. Moet je even op de site zoeken. Je kunt er ook grotere moeren opzetten. Proline maakt deze, maar als enige functie hebben ze dat ze de lagers sneller kapot maken..

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, de spoorbreedte. Dus die moeren zijn niks. Jammer, heb je daardoor niet meer keus voor banden. Ik ben namenlijk nog op zoek naar een leuke complete set banden..

hoe zijn jullie ervaringen mbt RB323 inzake temperatuur?
Ik ben volop aan t inrijden, bezig aan de 5e tank, en trek af en toe een stukje volgas. de temp loopt dan op naar 120 gr, gemeten met een venom tempmeter aan de onderste koelrib van de koelkop....

temperatuur is een goede indicatie hoe de motor loopt, maar laat je er niet gek door maken ;) als hij goed rookt en hij houd nog wat in ( zoals normaal bij inlopen ) zo lekker laten staan dan.

er zit ook verschil tussen een onboard termo en een normale hand termo, is de 120graden je hoogste temp of je net even een rondje hebt gereden en 'm dan afleest?

Hoi,

Nu we toch bezig zijn over conversie naar de 3.3 wil ik jullie toch even wijzen op een van de vele topics op het Traxxasforum over de TRX3.3 motor.
Het is imo er niet best mee gesteld.
Elke dag komt er wel een thread naar voren waarbij mensen onherstelbare motorschade in beeld brengen.
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=340794
Het onderdeel wat 99 van de 100 keer de geest geeft is de drijfstang.
Elke keer breekt deze los van de lagerschaal aan de krukaszijde.
Wat ook blijkt is dat deze drijfstang van Traxxaszijde uit elke 3 gallons vervangen moet worden, dit staat vermeld in de handleiding van Traxxas.
Tot op heden heb ik zulke voorwaarden van een fabrikant nog niet eerder vernomen.
Punt is wel dat de heren moderators er echt bovenop zitten om de naam van Traxxas hoog te houden.
We weten allemaal dat Traxxas garantie tot aan het graf geeft, maar dit is toch echt wel overdreven.
Ze worden in veel gevallen gewoon vervangen voor een nieuwe, er zou dus een slechte batch tussen kunnen zitten.
Ik weet wel dat mocht mijn TRX2.5 de geest geven dat er geen nieuwe TRX inkomt, ik denk dan eerder aan een OS oid.

Hoi,

Een van de uitdagingen heb ik opgelost, geen sidepipe maar een centralpipe.
Is wel een "droge" opstelling!
p1010039.jpg

Het is vooral een vergelijk met de stock opstelling!
Die ruimte achter heb ik nodig voor de extra servo voor de 4 wiel besturing!

Word vervolgd......

Back